Domů » Archives for Červen 2013

Archive - Červen 2013

Český Krumlov

Město v UNESCO – Český Krumlov Při naší cestě po Jižních Čechách jsme nemohli minout  významné město, jehož historickým jádrem, stejně jako Prahou,  protéká řeka Vltava. Město Český Krumlov je svým významem i krásou   právem zařazeno prestižním National Geographic mezi nejkrásnější historická místa na světě ( v roce 2008 obsadil Krumlov 16. příčku). Velkým...

Španělsko 4

Po stopách Dalího Ranní probuzení  téměř na skládce  není idylické, ale stačí popojít kousek dál a tam už je vidět pěkná krajina i hrad. Ranní každodenní obyvatel, který  tu prochází a jde na svou kávičku, sice trošku nechápe, ale aspoň slušně pozdraví. Pláž Platja dels Canyeretes Odjíždíme na pláž Platja dels Canyeretes. Snídáme opět osamocené  přímo na pláži. Voda...

Kolumbie, Laguna Guatavita – cestopis 2

El Dorado – Laguna de Guatavita 5.4.2013 Den D, den odletu. Jedu s kamarádem Petrem. Byli jsme spolu v Bolivii. Umí španělsky, což na této cestě bude opravdu terno. Nikdo, koho jsme na cestě po Kolumbii potkali, anglicky nemluvil. Petr má už před odletem nějaký problém se zažíváním a já mám něco se žaludkem. Navíc jsme vyčerpaní z práce. Budeme pěkný trosky...

Španělsko 3

Z Barcelony na pobřeží Costa Brava Balíme. Balíme, protože musíme. Do 8. hodin můžeme parkovat, pak už je na místě zákaz. Dnes máme v Barceloně jasný cíl, ale nevíme jestli jej  trefíme: LA PEDRERA. Navigaci už ani nezapínáme, protože ona prostě Barcelonu nezná !  Trvá nám to asi déle než třeba taxíkářům , ale jsme v ulici , kde jsme být chtěly. Je ještě brzy a tak...

krajina na Etně

Sicílie – projížďka okolo Etny

Gibet utlamat neboli Hora hor, i takto byla v dávných dobách nazývána evropská nejvyšší a nejatraktivnější sopka- sicilská Etna. Nejvyšší hora Sicílie – 3323 m n. m. má podsadu větší než New York nebo Londýn a ve svém průměru měří 32 km. Starověcí mořeplavci ji pokládali za nejvyšší bod na Zemi. To sice trochu přeháněli, ale i tak je Etna, jeden ze sicilských...

Soutěska Alcantara

Soutěska Góla dell´Alcántara

Soutěska Góla dell´Alcántara- Sicílie Mezi top 10 míst, která na Sicílii musíte bezpodmínečně navštívit, patří i soutěska Alcantara. Ta se nachází na severním úbočí Etny, jen 40 kilometrů západně od Taorminy. Dostanete se k ní jednoduše po klikatící se cestě, která je pro turisty výborně značená. Je vidět že se jedná opravdu o velkou turistickou atrakci, neboť hned u...

KOLUMBIE 1

Cesta do Kolumbie 2013 Plánujeme navštívit další stát Jižní Ameriky. Tentokrát padla volba na Kolumbii. Kriminalita a situace s hnutím FARC se zlepšila, proto jsme usoudili, že je čas vyrazit. Jen pro informaci, FARC je revoluční lidová armáda, ultralevicová povstalecká organizace. Od šedesátých let vede guerillovou válku proti tamní vládě. Od počátku se uchylují k...

Španělsko 2

Autem po Barceloně Dost brzy ráno vstáváme a míříme na vyhlášené tržiště LA BOQUERIA . Bloudíme, místo nějakých deseti minut, nám to trvá hodinu.Naše chuťové buňky se hlásí. Jsme tu velmi brzy a tak prodejci ještě dolaďují detaily, upravují svá aranžmá. Po luxusní snídani se to tady rychle plní lidmi a tak se vracíme zpět do hotelu. Musíme rychle zabalit a...

Botanická zahrada Na Slupi, Praha 2

Věda prochází žaludkem. První ročník festivalu s názvem Věda prochází žaludkem byl určen všem příznivcům dobrého jídla a přírodních věd. Festival se konal dnes od 14 hodin do 22 hodin. Během jednoho dne propojili přírodovědci z fakulty kulinářské umění se zaměřením na Asii v nádherném areálu Botanické zahrady Na Slupi. Program byl pestrý a nápaditý. My jsme...

tradiční ulice v Taormině

Taormina

Taormima. Taormina je město na východním pobřeží, které si žádný z návštěvníků Sicílie nesmí a ani nenechá ujít. Proto si jistě dokážete představit úzké kamenné uličky přeplněné jak stánky se suvenýry, tak zážitku chtivými turisty. Hlavně během letních prázdnin jsou místní sluncem rozžhavené třídy opravdu k nevydržení. Jenže ani nepříjemné klima a ani záplavy všudy...