Volcano national park, Hawaii 30

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika » USA » Havaj /Hawai/ » Volcano national park, Hawaii 30

Na začátek cestopisu

Láva na Big Island

19.8.2011 pátek Včera jsme prožily opravdu krásný den. Nevěděly jsme, co přijde dnes, ale rozhodly jsme se, že si raději zabalíme všechny věci, protože by nás Stephen a Jam mohli po túře odvézt někam do kempu poblíž Hila. Bydleli totiž v Pahoe, městečku nedaleko Hila. Přijeli přesně na čas. Bylo půl desáté a my jsme ani nestihly dojíst naši „nudlovou“ snídani. Nevadí, dojíme se po výletě. Zabalily jsme si tedy nejnutnější věci a odjeli autem do návštěvnického centra, kde jsme si vyžádali povolení na túru a už nám nezbývalo nic jiného než vyrazit. Cesta vedla opět lávovým polem. Brzy jsme ztratily značení. Stephen nám ale vysvětlil, že značením jsou místní „pagody“, které turisté staví u cesty. Trochu jsme mu nevěřily, ale když jsme nakonec došli ke kráteru, který měl být po cestě, pochopily jsme, že má pravdu. Protože jsme měly v plánu podívat se ještě na místo, kde původní Havajci vyrývali obrazy do skály, rozhodli jsme se nedojít až na konec cesty.

Volcano national park, big island

Otočili jsme se zhruba 2 km před kempem, který kvůli sirným výparům ukončoval cestu předčasně. Původní cesta by jinak vedla až k vyhlídce na tekoucí lávu. K autu jsme dorazili poměrně vyčerpáni. Ještěže další výlet bude poměrně krátký – jen necelé dva kilometry. Autem jsme dojeli opět téměř až k moři do místa, kde začínala krátká cesta k petroglifům. (Petroglify jsou vyrývané obrazy do kamene.) Mezi vyrývanými obrazy dominovaly malé dírky, které původní Havajci vytvořili vždy, když se narodilo nové dítě. Aby zjistili, jestli dítě bude zdravé a bude mít dlouhý život, vložili do dírky pupeční šňůru a čekali do druhého dne. Když pupeční šňůra zůstala v dírce, bylo to dobré znamení. Když ne, znamenalo to, že dítě dlouho nepřežije. Kromě dírek zde byly vyryty také obrázky lidí a různé abstraktní obrazy. Opět se začalo stmívat. Poprosily jsme Jama a Stephena, jestli by nás nezavezli někam do okolí Hila. Sami se nám pak nabídli, že můžeme přespat u nich a druhý den po obhlídce okolních vodopádů, že nás vezmou do kempu.

Směr Pahoa

Samozřejmě jsme souhlasily, a tak nás odvezli do kempu, kde jsme se v rychlosti zabalily, a pak vyrazily směr Pahoa. Abychom se jim alespoň trochu odvděčily, nakoupily jsme cestou nějaké jídlo a pití na večer. Přijeli jsme do luxusně vybaveného domu. Vypraly jsme si všechny věci, daly si skvělou teplou sprchu a umyly si konečně vlasy. Bylo to super. Pak jsme otevřeli česká piva, dali upéct pizzu a stáhli fotky do foťáku. Po večeři jsme zkontrolovaly internet a zahráli si několik partií karetní hry, kterou jsme dosud neznaly. Bylo něco po půlnoci, když jsme si ustlaly v obývacím pokoji a rozhodly se jít spát.