Argentina,Cerro Fitz Roy – cestopis 8

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Argentina » Argentina,Cerro Fitz Roy – cestopis 8

Cerro Fitz Roy – kouřící hora

Národní park Los Glaciares

27.4. Ráno při balení se dozvídáme, že právě probíhá kanonizace Jana XXIII. a Jana Pavla II. Zachytit novinky z Vatikánu v Patagonii, je fakt pecka. Protože na chodbě je možné si nabrat horkou vodu do termosky, uděláme si na cestu čaj. Máme v pokoji teplo, teče horká voda a mužeme se vykoupat. V půl 8-mé  jdeme na nádraží a za 220 ARP na osobu jedeme do města El Chaltén. Budeme na ceste asi 3 hodiny. Projíždíme okolo dvou jezer lago Argentino a lago Viedma. Na půl cesty stavíme na WC u Casa Leona.  Cesta nám rychle utekla, je na co se koukat, hory, skály, mesety, řeky. Do El Chalténu jsme dojeli v 11 am. Ujeli jsme 220 kilometrů.

Je zde znatelně chladněji. Než vjedeme do města, zastavujeme u vstupu do Národního parku Los Glaciares. Dostáváme důležité informace a mapu. Máme jen odpoledne se podívat na Fitz Roy. Petr byl nadšený z trasy 20 kilometrů, ale na to nebyl dostatek času. Byl asi hodně zklamaný, ale nedalo by se to stihnout. Správce parku nám navrhnul kratší trasu na půl dne. Dojedeme do městečka, padají sněhové vločky a fouká ledový vítr. Za 300 ARP jsme se ubytovali v hotelu Nothofagus s koupelnou na chodbě. Opět jen odhodíme bágly a jdeme na výlet. Museli jsme nejdříve projít městem a dostali jsme se na trasu Laguna Capri.

Národní park Los Glaciares, Argentina

Jižní Argentina a Chile sdílejí obrovské a řídce osídlené území, které je rozděleno pohořím Andy. Tato oblast se nazývá Patagonie. Zdejší žulové vrcholy Cerro Fitz Roy se tyčí nad okolní pláně a vytvářejí některé z nejpůsobivějších horských výhledů v Jižní Americe. Jedeme na území Národního parku Los Glaciares a doufáme, že se nám podaří zahlédnout Cerro Torrés a Fitz Roy.

Cerro Fitz Roy, místním názvem Cerro Chaltén – kouřící hora, kvůli neustálé oblačnosti. Působivá, a se svými  3 375 m vysoká hora,  byla pojmenována podle Roberta Fitz Roye, kapitána lodi Beagle , který oblast prozkoumal. Hora byla dlouho považována za nedobytnou oblast,  čemuž přispívá i neustále špatné počasí.  Fitz Roy je obrovský monolit ze žuly, pyramidového tvaru, který byl vytesaný větrem, sněhem a ledem. Fitz Roy se skládá z  vyvřelých hornin. Původ je v kolizi velkých tektonických desek, který byl  zahájen před 100 miliony lety. V oblasti je množství dalších pozoruhodných vrcholů, např..guja Poincenot (3 002 m), Cero Tore (3 102 m), Torre Egger (2 987 m), aguja Saint Exupery (2 558 m) a mnoho dalších štítů ( cerro) a jehel (aguja).

Před cestou jsme si dali hrnečkovou gulášovou polévku a nějak mi není dobře. Nebyl to zřejmě dobrý nápad, bolí mě žaludek. Jdeme jak jinak než do kopce. Zastavujeme se na vyhlídce Mirador Río Del Las Vueltas. Nádherné místo s bleděmodrou vodou stékající z ledovců. Modlíme se ke všem andským bohům, aby vydrželo počasí. Jsme tu na konci sezony a počasí je tu nepředvídatelné. Jdeme další dvě hodiny a dostáváme se k Laguně Capri. Hory jsou v mlze, ale jsme odhodlaní čekat, fouká vítr a je tedy naděje, že se ukážou.

Fitz Roy
Argentina Fitz Roy

Dali jsme si čaj a sušenky, čekáme a mrzneme. Konečně jsme se dočkali, pohoří se nás sice neukázalo v celé kráse, ale i tak je to nádhera. Zpět už to jde rychleji, za hodinu a půl už sedíme v restauraci na večeři. Cestou zpět se můj žaludek vzbouřil a gulášová polévka zůstala na vyhlídce. Naštěstí tu není ani noha a nikdo mě neviděl. Městečko El Chaltén je jako po vymření. Jsme tu snad jediný nadšenci. V hospodě si objednáme domácí černé pivo Bock, které chutná po kvasnicích a medu. Přinesou nám několik druhů místního chleba, cibulačku a specialitu locro (slanina, hovězí, mrkev, fazole

kukuřice, bobkový list a kdoví co ještě. Na stěně je cedulka z českého pivovaru. Nacpali jsme se k prasknutí a doplazili se do hotelu Nothofagus. Hned jsme usnuli a to bylo teprve v 8 pm.