Coconat Island, Hawaii 31

Na začátek cestopisu

Vodopády a Hilo

20.8.2011 sobota Dnes jsme měli v plánu výlet na blízké i vzdálené vodopády. Po skvělé snídani (smažená vajíčka, párky, opečený toast a sklenička džusu) jsme se zabalili a vydali se k prvním vodopádům, které se nacházely v Hilu. Odtud jsme pak jeli k obrovskému Akaka falls, který měřil více než 100 m. Cestou jsme se stavili na údajně nejlepším smoothie na ostrově a poprvé tak ochutnali jiné smoothie než po domácku vyrobené. Po Akaka falls jsme se opět vrátili do Hila, kde jsme zapomněli ještě na další vodopády. Zde jsme se občerstvili z domova připraveným obědem.

Lávové stromy

Poté následovala další akce dne: Lávové stromy. Vznikly tak, že láva, která tudy kdysi tekla, obalila místní stromy, které v důsledku velkého žáru vyhořely, a pak po nich zůstal jen lávový obal, který přetrval až do dnešních dní. Na plánu dne bylo i šnorchlování v nedalekém zálivu. Protože ale bylo opravdu hnusné počasí (občas zapršelo), rozhodli jsme se šnorchlování nechat na jindy a raději se podívat, kde se nachází náš kemp. Postavily jsme si stan a šli se společně se Stephenem a Jamem podívat po okolí. Podle našeho průvodce se zde nacházelo jedno z nejlepších míst na bodysurfing. Protože byl víkend, bylo tu hodně místních, kteří zde v čisté modré vodě surfovali. Procházeli jsme se po pobřeží a bylo nám líto, že se budeme muset rozloučit. Se Stephenem jsme si na sebe vyměnili kontakty a dohodli se, že jestli budou chtít, tak že z pondělí na úterý nebo z úterý na středu budeme přespávat ve Spencer beach parku, kam za námi mohou přijet. Pak už nás museli opustit. Bylo nám smutno, ale těšily jsme se, že se možná zase společně uvidíme. K večeři jsme si pak daly „oblíbenou“ čínskou polívku, a pak už nám nezbývalo než jít spát.

Hawaii Big Island – Hilo

Stopem do Hila

21.8. neděle Vzbudily jsme se, a protože občas zapršelo, rozhodly jsme se že si šnorchlování necháme na západní stranu ostrova, do okolí Kony, kde je téměř pořád slunečno. Byla neděle ráno. Dnes jsme chtěly dostopovat do Hila a užít si tak trochu město. Andrea si na sebe proto oblékla „sváteční“ městské šaty. Myslely jsme si, že stopování z této zapadlé části ostrova bude složité, ale ukázalo se, že nám zastavilo hned první auto jedoucí naším směrem. Nasedly jsme přímo ve chvíli, kdy začalo opět pršet… Auto nás vysadilo na hlavní silnici vedoucí do Hila a ani ne za 5 minut nám zastavilo další auto. Řidič jel sice jen na nedaleký market, ale to nám nevadilo. Aspoň jsme se mohly podívat na místní typickou nedělní sešlost. Na marketu jsme si samozřejmě nakoupily spoustu „důležitých“ místních produktů a také spoustu nových věcí ochutnaly.

K obědu jsme si pak koupily místní kuře s rýží. Pak nás oslovil nějaký místňák s nabídkou, jestli nechceme pracovat na jeho organické farmě. Když jsme mu vysvětlily, že zde máme strávit pouze posledních pár dní, bylo mu to líto. Byly jsme zde opět za novou atrakci. Dvě holky s plnými batohy se prochází po ostrově a navíc mezi sebou komunikují opravdu divnou řečí. Po obědě jsme vyrazily opět stopovat. Bylo zde opravdu hodně lidí, kteří jezdili tam a zpět, a tak aniž bychom opustily market, stoply jsme jednu místní ženu, která nás, přestože jela nedaleko, odvezla až do Arnotts lodge (První a poslední oficiální kemp, který jsme tu využily k přespání.). Kemp byl vybaven až luxusně: přípojka na internet, teplá sprcha, toalety, zásuvky, luxusně vybavená kuchyň a dokonce i televize. Protože bylo ještě poměrně brzy, rozhodly jsme se podívat do deštěm promočeného Hila.

HAwaii – Coconat Island, Japonská zahrada

Coconat island

Hned u východu z kempu jsme pak stoply auto, které nás odvezlo až ke Coconut island, kde se nacházela překrásná japonská zahrada. Protože stále pršelo a místní nám řekli, že v Hilu není co vidět, rozhodly jsme se přesunout do nákupního centra, kde se nacházel také jeden ze dvou obchodů Ross na ostrově. Když jsme pak ve Wallmartu nakoupily i potřebné suroviny, rozhodly jsme se, že se musíme dostat rychle zpět do kempu – začalo se totiž stmívat. Cestou zpět jsme zjistily, že zde tolik prší, protože se na ostrov žene nějaká pacifická bouře… Uf, ještěže jsme v bezpečí v kempu. Tam jsme pak celý večer využívaly místní internet a nakonec šly konečně spát.