Lom Kosov

Lom na koupání – Kosov

V úterý vymýšlím s mými kamarády výlet do lomu Kosov. Domlouváme se, v kolik pojedeme, kdo vezme jídlo, pití, deku,… Večer je vše domluveno a ve středu kolem 10 hodiny vyrážíme vlakem do Berouna. Pokud máte opencard, platíte jízdenku až z Radotína. Zpáteční  jízdenka pak vychází asi na 95,- kč.

Lom_Kosov

Vyrážíme do lomu

Počasí zatím nevypadá moc dobře, ale i tak se nevzdáváme a vyrážíme směr Beroun. Po přibližně padesáti minutové jízdě vlakem vyrážíme z berounského nádraží. Nejprve jsme se dali špatným směrem, ale po kontrole na GPS v mém mobilu se obracíme a jdeme správně. Po cestě se ještě zastavujeme na dvoře Berounského medvěda, kde to vypadá jak na nějakém vrakovišti. Mezi polorozpadlými zdmi jsou vystavena stará válečná vozidla. Také je zde restaurace s rodinným pivovarem. Pokračujeme dále. Přecházíme most a pak jdeme asi 2 km stále do kopce, až se dostáváme na polní cestu. Chvíli jsme nevěděli, jak se k lomu dostat, ale nakonec se nám podařilo cestu najít. Nevšimli jsme si, že pár metrů pod námi je cesta a tak odvážně scházíme přes malou skálu pod námi. Do lomu jsme dorazili kolem 12 hodiny.  Nebe se vyčistilo od mraků a začalo příjemně svítit sluníčko.

Koupání v lomu Kosov

Voda v lomu je průzračně tyrkysová. Vodní plocha je sice menší, ale rozhodně si tu zaplave každý. Přístup do vody, je kvůli okolnímu terénu horší, ale je zde spoustu míst kde se do vody dostanete bez velkých komplikací. Není tu moc místa kam se schovat před sluncem, jelikož je zde jen pár menších stromků. Nemohli jsme si nevšimnout několika odpadků naházených za velkými kameny. Pokoušeli jsme se najít bezpečné místo na skákání, ale kromě menších vystouplých plochých kamenů z břehu do vody tu taková možnost rozhodně není. Nedaleko lomu se nachází Koněpruské jeskyně.

Na břehu jsme si rozložili piknikovou deku a do vody si dali chladit ledový čaj. Po několika minutách jsme ale zjistili, že voda na povrchu je teplejší, než okolní vzduch a tak jsme dali láhev do stínu za kameny. Potom jsme vyndali nakrájené ovoce a předem připravené tousty. K tomu všemu jsme si pustili hudbu na malém, velmi hlasitém reproduktoru. Asi do 15 hodin jsme byli v lomu sami, poté přišlo pár lidí. Když jsme odcházeli, bylo zde asi 10 lidí, 6 psů.

Lom_Kosov

Několikrát jsme skočili do osvěžující vody, zahráli si prší, najedli se a v 16 hodin jsme vyrazili zpět na nádraží. Zpáteční cesta se zdála mnohem kratší, hlavně kvůli tomu že už nebyla do kopce ale naopak. Vlak nám jel asi 5 minut po té, co jsme došli na nádraží. Pak jsme se rozloučili a tak skončil pěkný, vydařený, slunečný výlet.

Koupání na vlastní nebezpečí !

Potápět ani koupat se v lomu nesmí, ale všichni se tam koupou a potápějí.