Mecklenburská jezerní plošina

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Německo » Mecklenburská jezerní plošina

Vodní kanál Schleuse Canow

Máme pěkné místo s výhledem na jezero  někde poblíž Lindow. Nemůžeme najít vstup do vody, chceme se vykoupat, poprchává a tak nás to zase tak netrápí. Místo je opravdu luxusní a co více si přát. Ani ráno u přístaviště nemáme štěstí, vstup do vody tady je, ale nelíbí se nám.

Kolem zámku Rheinsberg

Pokračujeme k zámku Rheinsberg, kde si uděláme malou okružní procházku a dále pokračujeme směrem na Zechlinerhute. Jsme v oblasti Meklenburska – Předního Pomořanska. Před obcí Canow zabočíme doleva. Jedeme oblastí jezer, kempů, u cest jsou vidět pastviny s koňmi. Oblast oplývá panenskou přírodou a rozmanitou faunou. Mám pocit, že vidím i pole s konopím :-).

zámek Rheinsberg

Schleuse Canow

Zdymadla v Meklenbursku jsou obsluhována personálem a proplavba nečiní velké problémy. Jediným problémem je vždy nacpat do komory co nejvíce lodí, aby nevznikala „Stau“. Jsme blízko jezera Labussee, asi 10 km od Mirow. Tady je velmi rušno, je zde kanál Schleuse Canow, kterým proplouvají malé i velké lodě z jednoho jezera do druhého. Náramná podívaná.  Jezero i kanál jsou zasazeny do lesů, luk a rybníků, obklopené téměř nedotčenou přírodou, najdete tady idylické prostředí k relaxaci. Oblast je vhodná pro provoz vodních sportů, cykloturistiky, turistiky a rybolovu.

Schleuse Canow- vodní kanál

Mecklenburgische Gewässer

Kanály a jezera vytváří velmi zajímavý systém vodních cest Mecklenburgische Gewässer ( Obere Havel Wasserstraße, Rheinsberger Gewässer, Müritz – Havel Wasserstraße, …), procházející krásnou lesnatou krajinou a nabízející překvapivě čistou vodu.

Fleether Mühle

Ještě jedeme  nasát vodáckou atmosféru k mlýnu Fleether Mühle u jezera Oberbek. Na jezeře se prohání kanoe, po břehu cyklisté. Je největší sezónu a hospoda i přilehlé louky praskají ve švech.

Pokračujeme k zámečku v Mirow a večer se utáboříme v autocampu u města Röbel.