Domů » Všechny destinace

Kategorie - Všechny destinace

Krkonoše – kolem Klínového potoka

Svačina je základ Víkend jak malovanej, teplo i na horách. Úklid a úpravu luk kolem chalupy jsme si zpestřily ohýnkem  a vymyslely plán na další den. Půjdeme se projít na „Frízovky“. Voláme příbuzným jestli nechtějí jít zítra s námi. Domluveno. Friesovy boudy Ráno jsme nachystané, hlavně Doctor už se nemůže dočkat až dorazí kámoška Amálka. Svačinu nebereme, dáme si...

Užijem si Nepál 9 – Cesta do Jhapre

Pikey Peak trek Cestou z Dhapu máme výhledy na Himaláje jako na dlani. Počasí a nálada je skvělá. Jedině všudypřítomný prach na cestě leze trochu na nervy. Nahoru a dolů, kolem domků,  výhledy do malebné  krajiny, na údolí a himalájské vrcholky, na stovky políček a horské pastviny. Začínající kvetoucí rododendrony /ještě by to chtělo o 14 dní později/ dosahují...

Užijem si Nepál 8 – Pikey Peak trek

Dhap V 6 hodin vyrážíme lokálním  džípem směr Salleri. Cesta do Dhapu, kde je dnešní cíl naší cesty, je náročná. Míjíme vesnice, políčka, řeky. Cestou máme několik zastávek na občerstvení, kávu i oběd a toaletu. V autě je dobrá nálada, „naši“ kluci jsou milí a usměvaví. Po 6 hodinách začínáme stoupat do hor. Úzká silnice, protijedoucí náklaďáky míjíme vždy o  pár...

Užijem si Nepál 7- Káthmandú

Příprava na trek Pikey Peek Budíček je v 6 hodin, výhled z okna na zasněžené hory i jezero je opět  úchvatné.  Recepční na hotelu jsou dost marný, slibovaná snídaně nikde a tak do sebe aspoň kopneme čaj  před dlouhou cestou. Taxik přijel a veze nás na bus. Usedáme do křesel vypadajících velmi pohodlně, ale zdání klame, já se celou cestu sklouzávám dolů po nekonečné...

Užijem si Nepál 6 – Australian camp

Anapurny při východu slunce Dawa celou noc kvůli bolestem břicha nespal, přesto na nás ráno čeká u recepce. Část zavazadel necháváme v hotelu /vrátíme se sem zítra/. Jdeme  na autobus. Zastávka není daleko, nasedáme do lokálního autobusu a vyrážíme. Jedeme po místních komunikací, přes malé vesnice až do Kande. Je krásné počasí a tak již cestou můžeme vidět nádherná...

Užijem si Nepál 5 – Pokhara

Z Chitwanu do Pokhary Ještě stihneme ranní skvělou kávu v pouliční kavárničce v Chitwanu, uděláme pár temp v bazénu a už čeká  jeep, který nás odveze do Pokhary. Cesta je opět z velké části ve výstavbě a zahalená v prachu. Některé úseky  vedou kolem řeky. Zastávku máme u Muglin bridge, pod ním protéká řeka Trishuli. Jsme na hlavní dálnici spojující Kathmandu a...

Matějská pouť 2024  – 24. 2. do 14. 4. 2024

Velikonoční Matějská Na Matějskou pouť jsme se vydali na Velikonoční pondělí. Proč neoslavit narozeniny právě tady? Kolem 11 hodiny jsme do areálu vstupovali téměř sami. Ochutnali jsme cukrovou vatu, zmrzku, točené pivo, skvělou klobásu s křenem /moc dobrá/, langoše, kávičku, prosecco, jahůdky v čokoládě… Zastříleli jsme si  na papírové růže v maringotkách...

Užijem si Nepál 4 – NP Chitwan

Safari v Chitwanu U hotelu čeká auto, které nás má dovést k řece. Je brzké ráno, vše se teprve probouzí. Kolem je teď šťavnatá zeleň. Pracovníci parku si dělají ohýnek a my postupujeme pomalu k řece, kde jsou zaparkované lodě. Čekání nám zpestří přicházející sloni. Na bedrech se jim kymácejí japonští turisté. Sloní přebrodí řeku a pak mizí v džungli na safari. Mě by...

Užijem si Nepál 3 – Busem do Chitwanu

Z Káthmandú do Chitwanu Vstávačka v 5.30. V restauraci stihneme aspoň čaj. Na autobus jdeme pěšky, mělo by to být asi 15 minut od hotelu. Na ulicích je ještě klid, po nočním dešti je vyčištěný i vzduch. Jsme na autobusové „Florenci“. Turistické busy stojí podél silnice a tak se postupně ptáme řidičů, který je ten náš. Jasně, že až ten poslední. Brýlatý chlapík...

Zámek Kozel – Velikonoční jarmark

Zámek Kozel Pozvání na malebný zámek Kozel. K velikonočnímu veselí můžete přidat pohodovou procházku ve zdejším zámeckém parku s rybníkem. Ode dneška se koná Velikonoční jarmark na zámku Kozel.  Bude to příjemný zážitek pro všechny věkové kategorie. Na této akci, která se koná na velikonoční neděli 31. března a na velikonoční pondělí 1. dubna 2024 v zámeckém parku...