Domů » Všechny destinace » Česká republika » Moravskoslezský kraj

Kategorie - Moravskoslezský kraj

Beskydy – Pustevny a Radhošť

Dušičkový výlet Udělat si výlet na Pustevny a Radhošť  v pošmourném mlhavém počasí byl skvělý nápad. Vyjeli jsme autobusem z Rožnova pod Radhoštěm na Pustevny. Odtud si vyšlápli kolem stezky korunami stromů (Stezka Valašska) na vrchol kopečku Tanečnice (1084 m), vrátili se zpět na Pustevny a přešli na druhou stranu k  soše Radegasta a na Radhošť, odtud pak zpět pěšky...

Malenovice – půvabná obec mezi vrcholy Moravskoslezských Beskyd

Malenovice – valašská ves pod horami založená v roce 1610 Janem Bruntálským z Janova. Kdysi (1799-1894) se zde dobývala železná ruda. Na zalesněném pahorku se nachází barokní kostel sv. Ignáce z Loyoly obklopený starým hřbitovem, který zde nechal postavit  r. 1673 František Eusebiem s Oppersdorfu. Jezuitští misionáři kteří zde měli centrum měli za úkol rekatolizovat...

Colours of Ostrava – 2019

Industriální ostrov se svébytným životem Zajímavou akcí, na kterou sem do Ostravy putují spousty zájemců, je dozajista Colours of Ostrava. Colours of Ostrava je multižánrový mezinárodní hudební festival každoročně pořádaný od roku 2002 v Ostravě. Od roku 2012 se koná v úchvatném prostředí Dolních Vítkovic – bývalém areálu hutí, dolů a železáren. Zatím poslední...

Festival Ladná Čeladná 2019

Čeladná v srpnu Pátý ročník festivalu Ladná Čeladná, který je určen všem generacím a především rodinám s dětmi, se uskuteční 2. a 3. srpna v areálu Základní školy Čeladná. Mezi hlavní hvězdy festivalu bude patřit pražská hudební skupina Tata Bojs a známý písničkář a hudební skladatel Jaroslav Uhlíř s kapelou. Pro návštěvníky je během dvoudenního programu připraveno...

Hrad Sovinec

Zima na hradě Sovinec Při naší zimní cestě do Jeseníků jsme měly to štěstí, že byl v období od 26.do 30.12.  otevřen hrad Sovinec. Při vstupu na hrad plápolal oheň, bylo zde několik dobově oblečených chasníků i šlechticů a také desítka návštěvníků i dětí. Na výběr byla prohlídka pro dospělé a zvláśť pak pro rodiče s dětmi. Vybraly jsme první variantu. Průvodce nám...

Karlova Studánka

Lázně Karlova Studánka V Karlově Studánce jsme zastavily poprvé cestou na Praděd, na chatu Barborku. Výrazná dřevěná architektura s nadílkou bílého sněhu mě uchvátila. I když to nebylo v plánu, musely jsme zastavit. Nejdříve jsme ochutnaly zdejší pramen v pitném pavilonu a pak natěšené odešly do lázní, kde jsme se moc těšily na koupání v  termální vodě. Nový bazén s...

Petrovy kameny, Švýcárna – Jeseníky 3

Po červené na Švýcárnu a Petrovy kameny Nevím, zda je lepší se zachumlat do peřiny na chatě Barborce nebo vyrazit na Silvestrovský výlet. Nakonec zvítězí radost z toho, že venku krásně nachumelilo a byl by hřích toho nevyužít. Trochu stezku, že nemáme s sebou lyže, brzy rozežene všechna ta krása kolem Pradědu. Chata Švýcárna Prvním cílem je Švýcárna, je těžké...

Praděd Jeseníky 2

Na Silvestra na Praděd! Je poslední den starého roku. Být v Jeseníkách byl ten nejlepší nápad. Po celém území republiky hlásí inverzní deštivé počasí a tady nahoře je bílo a chumelí. Slunce jsme ještě neviděly, přesto je tady jako v Ladových pohádkách. Po snídani vyrážíme směrem na chatu Švýcárnu a pak ještě kus za ní. Dolů scházíme na Ovčárnu, tady je zase chata...

Horská služba hledá obyčejnou blondýnu – Jeseníky 1

Naplánovaný Silvestr v Jeseníkách máme už dlouho. Je pátek 28.12., když vyrážíme z Prahy. S Klárou máme sraz v sobotu na chatě Barborka v Jeseníkách. První noc spíme u Sábiných rodičů na Moravě. Tady je o nás luxusně postaráno, ráno po snídani jedeme směr Olomouc, dáváme ještě zprávu  Kláře, že sraz dnes platí. Počasí je hodně mizerné, zima a vlezlo. Máme dobrou...