Kategorie - Arménie

Arménie – Arménská republika – stát ležící v Zakavkazsku v jihozápadní Asii

Turecký šampionát v ledolezení, Arménie a Gruzie

Jakmile jsem ukončila výlet v Hatay alias první etapu svého velkolepého loučení se s Tureckem, čekaly mě hned druhý den dvě zkoušky (anatomie a praktická zkouška z lezení), pak noční přesun na závody v ledolezení do Erzurum a další noční přesun do Arménie. Teď to trochu zní, jakože jsem si libovala v nočních přesunech autobusem… akorát že vůbec. Zkouška z lezení...

Aragats (4090 m), jižní vrchol 3789m

Cestopis Gruzie, Arménie 6 Vstáváme na budík, bohužel počasí nic moc… Sme v mracích a kolem poletujou malý vločky. Přemýšlíme, že počkáme aspoň na svítání, ale Sergei říká, že ví cestu, že je to v poho a že dem. Značky sou samozřejmě hluboce pod sněhem, ale máme se řídit hřebínkem po pravé straně. Ten nesmíme přejít, máme jít stále podél něj, pak bysme měli narazit...

Rest day- cesta kolem jezera Sevan

Cestopis Gruzie, Arménie 5 Po včerejší párty opravdu nehrotíme vstávání. Počasí je takový proměnlivý a přijde mi, že se ochladilo. Ze spacáku se hrabu až po 9. a to jen proto, že musim na záchod. Zbytek skupiny je na tom dost podobně. Peťu trochu bolela hlava. Sme takový lehce mimo. Zjištujem, že nám tam po party ještě nechali flašku vodky, džus, zbytek zeleniny a...

Výstup na Aragac (4090 m n.m.) 2.

Výstup na jižní vrchol Aragacu 2. Nepříjemné hulákání budíku mě vytrhne ze živého snu o cestě na přeplněný vrchol Aragacu. Je 4:45 a mně dochází, že ten snový krásný letní den, kdy se na Aragac chodí v džínech a teniskách není naší dnešní realitou. Venku je tma jako v pytli. Bojuji s leností mi vlastní, až sama sebe konečně přemluvím a odhazuji vyhřátý spacák...

Výšlap na Aragac (4090 m n.m.) 1.

Z Jerevanu až do 3000 m n.m. „Takže vy jste alpinisti?“ zeptá se nás Sergej a my moc nechápeme obsah otázky. „No, máme rádi hory,“ odpovídáme nejistě, „A vy tady máte krásné hory!“ doplňujeme. „Chtěl bych to někdy vyzkoušet. Mohl bych jít zítra s vámi?“ zeptá se a my s nadšením přikyvujeme. Zítra máme v plánu vyjet k meteorologické stanici, která se nachází 3000 m n...

Přechod Geghamských hor II

Cestopis Gruzie, Arménie 4 Péťa nás budí kolem 5. ranní, že nechápe proč, ale budík nějak nezazvonil. Smějem se mu, že to vymyslel chytře, včera neprotestoval a jen blbě natáhl budík 🙂 Nikomu se sice moc nechce z teplých spacáčků do 10. stupňovýho mrazu, ale vypadá to na nádherný slunný den přímo vybízející k vylezení nějakého kopečku. Další, co mě tahá ze spacáku je...

Přechod Geghamských hor I

Cestopis Gruzie, Arménie 3 Ráno mě ze spacáku tahá snůška Klářiných hooodně sprostých slov- docela ve mě hrklo, že je něco se stanem nebo že se něco stalo. K velké úlevě zjištuju, že Klárka je jen unešená z krásnýho výhledu. A ten je fakt úžasný, sluníčko se klube z pozahorame a osvětluje 2 monumentální hory na obzoru před náma. Myslíme si, že to je Aragats (nejvyšší...

Jerevan – klášter Gerhard

Cestopis Gruzie, Arménie 3 Noční vlak nás nechává něco před 7 v Jerevanu. Sme tu prakticky jediný – v podstatě jen my a taxikáři, kteří se na nás slétají jak vosy na med. Ptáme se, za kolik do centra přes nějakou směnárnu, prej za 2000 AMD (arménský dram), ukecáváme to na 1000 (=cca 2 dolary). Posléze zjišťujeme, že toto je docela standard – nástupní taxa...

UNESCO památky v okolí Jerevanu

Zvartnots a Echmiadzin Další den ráno je hnusně – zataženo a občas sprchne. Sice vstáváme mezi 8-9, ale je to jeden z těch dní, kdy by člověk nejradši zůstal v posteli (=spacáku). Po snídani ladíme Sergeiovo vybavení,  moc toho nemá..nakonec kupuje kalhoty a bere si svoje vysoký lovecký boty a lyžařskou bundu, pak přezouváme z letních pneumatik na zimní...

Road trip po Arménii 3.

Industriální město Alaverdi Chtě nechtě, vstávat jsme museli už v sedm. Dnes byl poslední den našeho roadtripu ale i návštěvy celé země Arménie. Do 20:00 jsme museli vrátit v Jerevanu auto a v 21:30 nám odjížděl vlak do Tbilisi. Do té doby jsme toho chtěli ještě opravdu hodně vidět. Vyrazili jsme tedy co nejdříve dál okolo jezera Sevan na sever. Naše první zastávka...