Kategorie - Skotsko

Skotsko je součástí Velké Británie

Vnější Hebridy v květnu 11 – Bein Mhore

Loučíme se z Hebridami Máme sbaleno a pomalu se dnes budeme loučit s Vnějšími Hebridami. Ještě ale několik výletů a vyhlídek zbývá a tak se moc těšíme. Beinn Mhore První zastávkou je výstup na nenápadný vrchol Beinn Mhór /190 metrů/. Hned na začátku nás čeká malá překážka a tak přelézáme zrezivělý plot, pak už pokračujeme směrem nahoru.Kdo by si ale myslel, že...

Vnější Hebridy v květnu 10 – Ostrov Eriskay

Eriskay pony Začínáme výstupem na vrchol Beinn Sgriathan. Tady by jsme na kopcích měli objevit poníky. Louky jsou  místy šťavnaté a výhledy do kraje překrásné. Koně objevíme téměř pod vrcholem. Nadšení ze setkání je možná oboustranné. Jsme na vrcholu Beinn Sgriathan (186 m n. m.) odkud je možné pozorovat jižně položený ostrov Barra, západní pobřeží pevniny Velké...

Vnější Hebridy v květnu 9 – Balranald Nature Reserve

Přírodní rezervace – Balranald Nature Reserve Na North Uist pokračujeme po A865 na sever směrem na Sollas. Před dosažením Hogha Gearraigh zahneme doleva do městečka Hogha Gearraigh a pak odbočíme doleva k značenému návštěvnickému centru. Je velký odliv a tak procházka po bílé pláži s obrovskými písečnými dunami je zážitkem. Na některých místech nám moře...

Vnější Hebridy v květnu 8 – North Uist

Výhledy  a  kamenné kruhy Je 8 hodin ráno, všichni vzorně nastoupení před autem. Vyrážíme na první cíl dnešního výletu, kopec Rueval. Cestou ještě na malou odbočku, tady se pozdravíme s poníky a zajedeme na jednu zdejší odlehlou  ruinu – brownfield. U cesty s krásným výhledem stojí stan. Kdysi krásné místo, dnes obývají pouze poníci. Rueval Začátek cesty nás...

Vnější Hebridy v květnu 7 – Berneray

Berneray West Beach V 9.15 odjíždíme z Leverburgh /Leverburgh Harris Ferry Terminal, Isle of Harris, HS5 3UB /trajektem na ostrov Berneray. Je nádherné počasí, loučíme se z ostrovem Harris. Příjemná plavba, kolem ostrovů do dalšího přístavu Berneray, trvá asi hodinu. Ostrov Berneray je ostrov ve  skotských Vnějších Hebridách. Na ostrově žije něco málo přes 100...

Vnější Hebridy v květnu 6 – McLeods stone

Na pláži Luskentyre Poprvé je z našeho okna přenádherný výhled, je 7.30 stojíme u auta a zíráme na tu krásu. Tohle bydlení bylo opravdu parádní. Trochu se někteří ošíváme, au.. au, nebzučí to, ale kouše. Co to k sakru je? No, konečně! Obávané midges jsou tu! Všechny repelenty máme sbalené a tak seznámení s pakomárcem skotským je hodně osobní. Rychle do auta, i sem ty...

Vnější Hebridy v květnu 5 – Maják Eilean Glas

Od majáku až k destilerce Venku je, že by psa nevyhnal, je 8 hodin ráno a my vyrážíme na další hebridské dobrodružství. Cílem je Scalpay – asi 4 km dlouhý ostrov a nejvyšší bod dosahuje výšky 104 m.n.m. Z „našeho“ ostrova Harris je vzdálen jen 300 metrů přes úžinu Caolas Scalpaigh. Přejíždíme most, který byl postaven v roce 1997 a nahradil  trajektovou dopravu...

Vnější Hebridy v květnu 4 – Pláž Hushinish

Huisinis /Hushinish/Beach Z výletu po Pošťácké stezce pokračujeme na západ ostrova Harris, cílem je pláž Hushinish. Míjíme hrad Amhuinnsuidhe. Tady jen kratičká zastávka, uděláme foto a pokračujeme dále. Hrad Amhuinnsuidhe Hrad Amhuinnsuidhe pochází z roku 1868, stojí u silnice  B 886, která vede na západ přes North Harris.  Postaven byl ve skotském baronském stylu...

Vnější Hebridy v květnu 3 – Pošťáckou cestou

Postman’s Path Počasí hlásí všelijaké, na začátku cesty je chladno, ale neprší a to je hlavní. Osada Rhenigidale byla poslední vesnicí ve Velké Británii, kam ještě na konci minulého století nevedla silnice. Pošťák tak musel s veškerou poštou chodit z Tarbertu šest kilometrů pěšky. Náš plán je projít po jeho denní trase  po tzv. „pošťácké stezce“.   Před...

Vnější Hebridy v květnu 2 – ostrov Lewis

Krásy ostrova Lewis Ráno nás opět vítá deštěm. Venku fučí a je nevlídno. Vyrážíme na sever ostrova Lewis. Naše první zastávka je Bosta Beach na Great Bernera. Bosta Beach Pláž  se nachází na severu Great Bernera, ostrova spojeného s Isle of Lewis mostem ve Vnějších Hebridách. Bílá pláž plná mušlí, která má spojení s dobou železnou, Vikingy a Highland Clearances. Více...