Kategorie - Bolívie

Příspěvky z Bolívie

Hora Illimani 6438m solo

Druhý den v Bolivii máme o zábavu postarané. Michalovi je nějak divně a tak lítáme po doktorech, kterým Michal sice moc nevěří, ale musí. Dostane antibiotika a týden nemůže nic dělat. A ve mně se to vzpírá a prostě musím okamžitě lézt na horu Illimani, druhou nejvyšší horu Bolívie, symbol hlavního města la Paz. Potřebuji vědět jestli se tam dokážu vyšplhat. Leží mi...

Samaipata a vodopád La Pajcha

Čtveřice náhodných cestovatelů se rozhodla cestovat spolu a pod mým vlivem se rozhodli zkusit něco nového a vyrazit do hor v Bolívii. V obyčejném obchoďáku jsme dovybavili některé členy. Koupili jsme karimatky, Bolívijský kvalitní dětský stan s plastovými nosnými tyčemi, vyrobený v Číně. Michael si koupí peřinu místo spacáku. Brazilec Glaubert se chvástá tím, že je...

Bolívie – země nejkrásnější

Nastupuji v Asunciónu v Paraguay na autobus. Tentokrát frčím do Bolívie do Santa Cruse. Po pár hodinách dojedeme na Paraguayskou ambasádu. Pro brodíme se blátem do hnusné místnosti, kde nám dají do pasů razítka, a můžeme pokračovat k Bolivijské hranici. Je to asi 5 hodin jízdy zemí nikoho. Písek, hromada klestí, chatrče a kaktusy a kaktusy a co já vím? Byla tma. Za...

Jak přejít největší solnou poušť světa Salar de Uyuni

Salar de Uyuni – největší solná poušť na světě. S rozlohou 10 582 km²  to je velké lákadlo pro turisty z celého světa. Poprvé jsem o ní slyšel při své první návštěvě Bolivie v roce 2012. Užít si bílou nádheru z pohodlí auta však nebyl můj plán. Místo toho jsem se autobusem dostal do Chalapata a pak na stopa na korbě nákladního auta mířil do malé vesničky. Přejížděli...

Cesta Bolívie, Chile, Velikonoční ostrovy 16

Krása Moaí Velikonoční ostrov  „pupek světa“, vulkánové jezero, kráter Rano Rarak.  Když se  řekne Velikonoční ostrov, vytanou všem asi nejdříve na mysli obrovské sochy moai. Tito kamení obři, zhotoveni většinou ze sopečného tufu, byli vyrobeni a částečně rozmístěni po obvodu ostrova zhruba v průběhu let 1250–1500 n. l. V současnosti nalezneme na ostrově...

Cesta Bolívie, Chile, Velikonoční ostrovy 15

Cesta na Velikonoční ostrov  Před terminálem v Santiagu nás zastavil taxikář a nabízel nám ubytovaní. Měl i prospekty a vybrali jsme si hotel Los Arcos za 26 dolarů. Cesta z letiště byla za 20 dolarů. Hotel je moc pěkný, má zahradu a není daleko od centra. Na zahradě jsme si objednali kávu a vodu a pak už míříme do centra, vyměnit si chilské pesos. Všude jsou samé...

Cesta Bolívie, Chile, Velikonoční ostrovy 14

Přes Andy do Santiaga de Chile V noci jsem šla na záchod a srazila jsem se ve dveřích s Jankou. Strašně jsem se lekla. Jedeme do Calamy  brzy a těšíme se, jak si uděláme ráno snídani, ale kuchyňka je zavřená. Otevřeno od 8am. To už máme být ale na nádraží. Venku si tedy otevřeme tuňákovou konzervu a pijeme vodu,  co nám zbyla na čištění zubů. Krmíme vrabčáky, kterých...

Cesta Bolívie,Chile, Velikonoční ostrovy 13

Sol de Mañana   Aguas Calientes, poušť Salvadora Dalího a sopka Licancabur. Janka se v noci vzbudila, že jde na záchod. Jako automat jsem vstala a šla taky. Svítíme si baterkou. Jen jsme se vrátily, začala jsem si balit spacák, že je čas na odjezd. Janka nechápavě koukala, co dělám. Byla totiž půlnoc. Tak hezky šup do spacáku. K snídani jsou nějaké sladké placky...

Cesta Bolívie, Chile, Velikonoční ostrovy 12

Poušť Siloli – Colorada, Árbol de Piedra Jsme v poušti Siloli.  Zastavujeme na místě zvláštních skalních útvarů vyrůstajících přímo z pouště. Nejzvláštnější z nich je sedmimetrový Árbol de Piedra –  Kamenný strom, který se rozšiřuje odzdola nahoru. Údajně je deset tisíc let starý. Počasí se naštěstí umoudřilo. Jsme nadšení, protože jedeme k nejkrásnější...

Cesta Bolívie, Chile, Velikonoční ostrovy 11

Salar de Chiguana Sopky Chiguana a Ollangue,  laguny s plameňáky. Vstáváme v 6,30. Je chladno a šero. Ve spacáku, ale bylo teplo. Šla jsem na záchod a po noci bez proudu a světla, byl v děsném stavu. Naštěstí tu byl ještě jeden za kuchyní. K snídaní jako vždy chléb a marmeláda. Zabalili jsme si věci. Říkala jsem si, že by nebylo špatné dojít se podívat na kostelík...