Kategorie - Venezuela

Venezuela 19

na začátek cestopisu  Caracas a  konec cesty 29.10.2012 S ranní kávou na terase se loučíme s vyhlídkou na Mochima Bay. Zabalíme si věci a táhneme naše bágly přes pláž a okolo rybího tržiště. Je to trochu dobrodružství, protože je ještě příliv. Musíme uskakovat vlnám. Stejně se slušně zmáčíme. V 8am jsme na nádraží a nacpeme se do busu směr Puerto La Cruz. Jedeme...

Slavná Play Colorada Venezuela

Venezuela 18

Slavná Play Colorada 27.10.2012 Jen co příliv umožnil vyjít z posady, šly jsme se podívat do rybářského městečka Santa Fe na rybí tržnici. Je to jen pár minut od posady. Rybáři právě připluli v loďkách a vykládají své úlovky. Ryby se hned prodávají a čistí. Stojí tu i chladící auta plná ledu. Na zemi bláto a  všudypřítomný zápach ryb.  O dvě ulice dál je tržnice...

Venezuela 17

Západ Slunce nad Mochima Bay 26.10.2012 .Jsou 4 hodiny ráno. Rychle si zabalíme, dáme si kávu a před hotelem na nás čeká minibus. Vracíme se směrem na Matutin a pak se napojujeme na dálnici na Puerto La Cruz.. Po dvou hodinách jízdy zastavujeme na občerstvení. Koupila jsem si „empanada“ , místní tradiční jídlo. Tedy né,  že bych na to měla zrovna chuť k snídani, ale...

Venezuela 16

Symbol Caripe Původně jsme chtěly dnes odjet na pobřeží, ale tak se nám tady zalíbilo, že jsme se rozhodly tady zůstat ještě jednu noc. Ráno jsme se vymýšlely další směr cesty. Nakonec jsme se rozhodly opět pro Národní park Mochima, ale z jiné strany. K tomu až později. Zašly jsme si na snídani do naší oblíbené restaurace na bagetu a džus. Procházíme se po městečku...

Venezuela 15

Národní park El Guacháro 24.10.2012 Dnes se chystáme navštívit horské městečko Caripe. Těším se, že jedeme do hornaté oblasti do nadmořské výšky 1000 metrů a odpočineme si od dusna a vedra, připomínající saunu. Odjíždíme na nádraží a por puestem do Maturínu. Tady dalším por puestem (autem) do Caripe. Pohoří Cordillera de Caripe nejsou moc vysoké, ale zato jsou...

Venezuela 14

Národní park Cachamay Katamaránem po řece Orinoko  k  vodopádům  Cachamay. 23.10.2012 V 5 ráno jsme v Ciudad Guayana. Město, oficiálně založeno v roce 1961, se ve skutečnosti skládá ze starého města San Félix na východě a nového města Puerto Ordaz na západě. Město se táhne 40 km podél jižního břehu Orinoka a má přibližně jeden milión lidí. Taxíkem se necháme odvézt...

Venezuela 13

Vodopády Salto Manantial a  Salto Kama 22.10.2012. Ráno nám Ricardo oznámil, že není nic ke snídani a že si máme zabalit věci a na snídani si zajedeme. Sedneme do džípu a jedeme  směr Santa Elena. Zastavujeme v malé vesnici na snídani. Nevím jak se to tu jmenuje, ale je to místo, kde všichni indiánští obyvatelé věří na konec světa dne 21.12.2012. Všude jsou plakáty a...

Venezuela 12

Vodopády  Sarowapo a  Arapan Meru Falls Jsme poštípané po celém těle. Muchničky puri-puri se na nás vyřádily. Bodnutí jsme vůbec nevnímaly. Pak to příšerně svědí. Po vpichu zůstává rudá tečka a ranka se dlouho hojí. Jdeme se nasnídat. Ubytování je nuzné, ale je tu sprcha, nemáme odvahu se v koupelně umýt. Vystačíme si s koupáním v přírodě. V pokoji jsme viděla...

Venezuela 11

Stolové hory a vodopády v Gran Sabana 20.10.2012 Začíná svítat, nechci Janku budit, ale je mi líto, že nev.idí po levé straně ty obrovské stolové hory. Jsou v ranním oparu a opírá se do nich vycházející slunce. Jaké milé překvapení, po příjezdu na nás čekal průvodce. Je původem z Kolumbie a jmenuje se Ricardo. Nádraží vypadalo čistě a bezpečně. Ricardo nás zavezl do...

Venezuela 10

Ciudad Bolívar Město na břehu Orinoka. Ráno začínají přípravy do Gran Sabany. Vyfotím si Posadu Don Carlos a pana majitele. Věci si uložíme v recepci a jdeme si prohlédnout Ciudad Bolívar. Je opět vedro k zalknutí. Naštěstí je posada v centru a nemusíme chodit daleko. Město má 300 tis. obyvatel. Původní název Angostura, v překladu úžina, založené roku 1764 na jižním...