Schönbichler Horn- ZILLERTALSKÉ ALPY 5

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Schönbichler Horn- ZILLERTALSKÉ ALPY 5

Směr 3134 m – Schönbichler Horn

Netradičně vstáváme v 5 hodin. Tradičně snídáme a připravujeme batoh. Tentokrát jen lehký:  cepíny, sedáky, bundu, sladkosti a vodu. V 6 hodin vyrážíme směr Schonbichlerhorn (3134 m.n.m.). Prvních 45 minut stoupáme po dobře schůdné, šutrované cestičce. Pak potkáváme malá sněhová políčka, až se nám nakonec značení ztrácí pod sněhem. S batohem máme deal – Já nesu batoh k hřebenu, Ifča po hřebeni a zpět stejně. Jelikož nemáme značku, ale máme mapu, jdeme bajvočko nahoru sviští stezkou (není tam sníh, ale je tam spoustu boulí a děr), pak traversujeme sníh a míříme k hřebeni, přičemž cestou objevujeme značku.

Dále je cesta jasná. Vede nás po hřebení až k vrcholovému kříži. Ze začátku je hřeben široký a cesta „lehce“ schůdná. Finální partie je trošku rozlámaná a strmější. Je zde natažené fixní lano, které je ale místy utržené. Nasazujeme helmy, já si radši beru i sedák s vocetkama, ale nakonec jsem ho stejně nepotřebovala…

6 Blížíme se k oblíbeným sněhovým polím

Vrcholový kříž

U vrcholového kříže jsme asi v 10:30. Těsně pod vrcholem si tiskneme na účtenky památeční razítka. Počasí nám dnes přeje, je krásně a výhledy jsou super! Pořizujeme spoustu fotek a dáváme sváču. Cesta dolů je mnohem pohodlnější a rychlejší. Jdeme po vlastních stopách. Tam kde byl sráz a hodně sněhu kloužeme stylem „lyžař v pohorkách“. Je to sranda. Dolů jdeme necelé 3 hodiny.

Vrcholovka

1/2 litru mléka a 1/2 litru kefíru na EX

Cestou se ještě zastavujeme u farmy s čerstvými mléčnými výrobky. Chtěla sem koupit jogurt a sýr, ale paní, že má prý jen mléko a kefír. Původně jsme to chtěly s sebou, ale došlo k nedorozumění a navíc paní stejně neměla láhve a tak jsme se hecly a vypily půl litru mléka a půl litru kefíru. Aby toho nebylo málo, ještě jsme si k tomu objednaly domácí banánové řezy. Mléko nám moc chutnalo a tak jsme si ještě vzaly půl litru s sebou (Ifča obětovala svojí flašku). Pak už jsme šly rovnou k Alpenrose do našeho stanu, kde jsme odhodily věci, převlíkly se do kraťasů a šly si objednat dvě megaporce (řízek s opečenýma bramborama a vajíčka s opečenýma bramborama), který už se do nás skoro nevešly a k tomu samozřejmě pívo. Ifča si ještě dává kafe (nevim kam ho dala..). Pak jsme se rozvalily na lehátka před stanem, které nám tam připravila RoseMaria, a tak hodinku jsme se pokoušely strávit to obrovské množství jídla…

Výhled na Grosser Moseler

Vracíme se do kempu
Kolem 17h začínáme balit, pak se loučíme a nabíráme směr kemp. Do kempu se dostáváme asi za 2 a půl hodinky. Zdravíme sousedy a sdělujeme si novinky. Dáváme rychlo-véču. Jsme pozvány na pifko, ale jsme unavené a tak kolem 21h usínáme.