Azory aneb exotika v mlze

David Juran
Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Portugalsko » Azory aneb exotika v mlze

Azory = krása na dlani a ještě blíž…

Azory nebo také Azorské ostrovy je malé souostroví patřící Portugalsku, které se nachází v atlantickém oceánu přibližně 1500 km od Lisabonu a 3800 km od břehu severní Ameriky. Azorským ostrovům někteří evropané přezdívají ,,Evropský Nový Zéland” a to zejména z krás, které toto souostroví člověku nabízí. Prosluněné dny, oceán, hory, jezera, džungli a spoustu dalšího.

My jsme ovšem Azory zažili, no řekněme trochu jinak…

S nápadem vydat se na Azory přišel kamarád Honza a už tehdy jsme věděli, že výlet bude probíhat ve stylu road-čundr style a tak se i za pár týdnů stalo. Na Azory jsme přiletěli z Porta (Portugalsko) v pozdních večerních hodinách a už při výstupu z letadla nás ohromil pohled do okolí, kde jsme viděli pouze mlhu. Vyzvedli jsme si rezervované auta a vydali se hledat první místo k přespání.

Jezero Sete Citades

Nočnímu přejezdu k jezeru Sete Citades, které jsme se vytyčili jako první místo našeho noclehu, dodával na atmosféře silný vítr, déšť a mlha. V některých místech se asfaltová silnice měnila na blátivou cestu, kde se sotva vlezlo jedno auta. Občas bylo třeba vystoupit a jít před autem, protože jsme nevěděli co se nachází 10 metrů před námi. Vyvrcholení bylo, když jsme se ocitli na hřebenu a zjistili, že vlastně jedeme po pěší turistické trase.

Opravdové vyvrcholení bylo až objevení opuštěného Ghost Hotelu, který se nachází na hřebeni nad jezerem Sete Citades. Tento giganticky projekt ovšem poměrně rychle zkrachoval už přes 30 let zde stojí opuštěn a láká turisty asi tak jako město Pripjať. Prozkoumávat ho v noci ale není nejlepší nápad, vůbec jsme netušili, co tam najdeme, proto jsme ho také za doprovodu mnoha záhadných a poměrně strašidelných zvuků, celkem rychle opustili a pokračovali v hledání místa pro nocleh, které jsme nakonec našli přímo u břehu jezera Sete Citades.

Předpověď počasí a Azory spojovat nelze

Ačkoliv jsme bedlivě sledovali různé předpovědi počasí, které vypadali velmi nadějně, podnebí atlantického oceánu nám rychle dalo najevo opak. S počasím je to na Azorech prostě nevyzpytatelné, bohužel pro nás to byl celkem kámen úrazu, jelikož nám mlha a silný vítr znemožnil výstupy na nejkrásnější místa, zejména treky, které se nacházeli na hřebenech a vrcholech hor. Přímořské treky měli ovšem také něco do sebe a i když jich není tolik, stály rozhodně za absolvování. Velmi nás překvapili přírodní termální koupele uprostřed džungle, kde si provozovatel účtuje za vstup na celý den 2 €. Další termální prameny se nachází ve městě Fumas, ve kterém je zároveň největší čajová plantáž v Evropě (je zde možná prohlídka zdarma spojená i s ochutnávkou čajů). Za zmínku stojí také nádherný trek džunglí k vodopádu v blízkosti městečka Faial da Terra.

Ponta Delgada

Po čtyřdenním cestovaní po ostrově Sao Miguel, jsme se rozhodli vydat zpět do hlavního města Ponta Delgada. Cesta v noci byla opět doprovázená mlhou a deštěm. V jedné chvíli, kdy skončil vodící pruh na silnici, jsme málem sjeli do příkopu a od té doby jsme cestu horským průsmykem absolvovali rychlostí do 20 km/h. Ponta Delgada se nachází na jihozápadním pobřeží ostrova. Město má svou historii a krásnou přístavní část, nicméně až tak nás neuchvátilo. Kde si nás ale zaručeně pamatovat budou je v Japonské All you can eat restauraci, kde jsme zaplatili na osobu 8.50 €, ale dostali jsme každý 8 chodů + 3 obrovské sushi lodě. Obsluha už z nás byla krajně nešťastná. Po dni stráveném v Ponta Delgada jsme se vydali zpět k Sete Citades, kde jsme se opět rozbili náš tábor. Dokonce jsme museli odhánět v dálce nás sledující vlky, ze kterých se nakonec vyklubali toulaví psi.

Za vyhasínajícího ohně, silného větru, který nám místy bořil stany, a bukotu krav jsme zakončili naše Azorské dobrodružství, které se i za nepříznivého počasí náramně vyvedlo až mě mrzí, že jsem vám nepopsal ani 10% z něj, protože vám určitě stojí za to se tam také vydat a snad i vychytat lepší počasí.

P.S. Odkaz na amatérské video popisující trip na azory.

David Juran

PM: Přátelé jsou pro cestování základ! ačkoliv ve skupince nezažijete to, co single traveler.