Thajsko a  Vietnam 16 – Silvestr na Koh Lipe

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko a  Vietnam 16 – Silvestr na Koh Lipe

Na silvestra pod  vodou

Je poslední den roku. Jsem s dcerami v jižním Thajsku na ostrově Koh Lipe. Po snídani se vydáváme na společný výlet lodí. Ajka s Terkou se budou potápět, já se Sárou pak budeme užívat mořského vánku a možná šnorchlování. Scházíme se spolu s ostatními u potápěčského střediska na Pattaya Beach. Přejíždíme postupně malými loděmi k velké lodi, kde je základna pro potápěče. Vyplouváme.

na lodi

Potápění v NP Tarutao

Jsou poměrně velké vlny. PO necelé hodině plavby jsme na prvním místě. Jeden z potápěčských instruktorů jednotlivým skupinkám potápěčů vysvětluje vše potřebné pro bezpečnost a zdárný průběh ponoru.

Korálové zahrady

Barevně odlišené skupinky pomalu mizí pod hladinou. Šnorchlování nám tady kapitán lodi nedoporučuje. Vlny jsou příliš velké.  Nevadí,  na lodi je příjemně . Po ¾ hodině se na hladině objevují první barevné nafukovací bóje.  Aby byl  výstup na loď pohodlný, je potápěčům hozené lano s balónem, po kterém se přitahují až ke schůdkům lodi.

Už jsou tady i nadšené holky, pod vodou viděly krásné korálové  fialové zahrady i ryby.

potápění Koh Lipe

Vyplouváme na další místo, které je odtud vzdálené asi 25 minut. Absolutně nepřipravené dostáváme svolení od kapitána, že můžeme jít šnorchlovat do zátoky. Aź budeme chtít ať zamáváme a loď pro nás připluje. Dojedly jsme právě rýži a ovoce, nasazujeme ploutve a brýle a skáčeme do moře. K zátoce je to docela daleko a vlny jsou větší než bych si přála. Jsem klaustrofobik a tak dostávám trochu panickou hrůzu. Nejraději bych se hned vrátila na loď, Sárka mě drží za ruku, jsem trochu klidnější. Sárka mi ukazuje krásu pod vodou, ale já stále pozoruji loď v dáli, aby nám neodplula. Sárka je nadšená krásnými korály i životem pod hladinou. Já chci zpět na loď. Máváme a nic, protože je to pár minut, co jsme odpluly. Plaveme ve vlnách a mě docházejí síly, proti všem pravidlům strhávám masku i šnorchl. Jsme už blízko lodi, kapitán vidí, že není něco v pořádku, hází mi lano a přitáhne mě až k lodi. Ó, jak mu jsem vděčná! S úsměvem mi nabízí, jestli nechci trochu kyslíku od potápěčů.

Potápěči skáčou do vody a já si myslím, že mě Sárka zabije. Místo, podle potápěčů je pod vodou opravdu nádherné. Ach, škoda. Sluníme se na lodi a pak pokračujeme na poslední místo  na potápění. Jsme u malých kamenných ostrůvků.

Vracíme se zpět s dost velkým zpožděním. Je 17. 30, když si dáváme sprchu, rychle obléknout a hurá do centra. Je přeci SILVESTR!

Silvestr 2019/2020

Večer začínáme v naší oblíbené restauraci Thai Thai, kde si dáváme skělou rybu – res snaper, skvělý papaya salá, drinky…mňam. Loučíme se s milým osazenstvem této restaurace. Zastavujeme u našeho „kamaráda“ u stánku /zařídil nám mimo jiné cestu z Koh Lipe na Koh Pu – za mnohem menší cenu než kdokoliv jiný/.

Thai Thai restaurant

Terka si jde udělat své vysněné barevné copánky a my na ni čekáme v příjemném  baru, kde si dáváme drinky. Terka je zpět a za chvíli bude půlnoc a tak podobně jako ostatní se vydáváme na hlavní pláž – Pattaya Beach.

barevné copánky Pattaya Beach Silvestr

Silvestr na Pattaya Bech

Davy lidí  na Walking Street.  Pláž je téměř plná. Stojíme u kamenné zídky, kde je malinko prostoru a na mě jdou mrákoty. Lidí stále přibývá. Ve všech možných jazycích světa  se začíná odpočítávat  starý rok 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1…Petardy a  ohňostroj, smích a přání všeho nejlepšího VŠEM! Happy New Year! Prosím holky jestli, nemůžeme jít někam, kde je trochu klidu. Asi nerady, ale jdeme teď ještě průchodnou uličkou pomalu zpět.

Silvestr na Pattaya Beach

Pattaya Beach

Hlavní a nejznámější pláž na Koh Lipe, kam připlouvá většina lodí.  Je zde možnost všeho  druhů  ubytování. Jsou zde restaurace, bary. Z pláže se uličkou dostanete na Walking steet.  Na Pattaya Beach najdete imigrační kancelář, kde  vám orazítkují  váš pas pokud přijíždíte z Malajsie.

Pattaya Beach Koh Lipe

Jdeme na kutě, ráno odplouváme.