Maledivy

Maledivy v srpnu

Na konci srpna jsme  se s přítelkyní rozhodli, že si zaletíme odpočnout na 15 dní na Maledivy. Sice je v této oblasti v září období dešťů, ale i tak jsme neváhali s tímto výběrem.

Maledives

Je 28. srpna devět hodin ráno a my dosedáme na letiště v hlavním městě Male. Slunce je schované za mraky, ale po chvíli se ukazuje v plné své kráse.

Na člunu na ostrov

Nasedáme do svého rychločlunu a frčíme 10 minut na ostrov, kde se nachází resort Club Faru. Ubytováváme se a z ničeho nic začíná prudký monzunový liják. Nevěříme vlastním očím, skrz kapky není ani vidět. Liják trvá 15 minut a poté opět vylézá sluníčko. Procházíme ten náš krásný ostrov, který je dlouhý cca 1,2km a široký 0,5km.Užíváme si krásných bílých pláží, nádherných, nad moře naklánějících palem a úžasně barevného moře. Na celém ostrově je s námi asi 150 lidí, tudíž je tady úžasný klid. Druhý den ráno vyjíždíme výletní lodí na celodenní výlet na lokální ostrov. Na ostrově bydlí pouze domorodci, je tady vidět veliká chudoba, škola v hrozném stavu a pár místních obchodníků, kteří zde prodávají suvenýry. Na tomto ostrově vás ani na chvilku nenapadne, že jste na Maledivách, všude samé odpadky a jiný bordel. Po prohlídce ostrova odjíždíme na pravou krásu Malediv.

Výlet na maledivské ostrůvky

Z dálky již vidíme nádherný ostrov, na kterém strávíme zbytek dne. Počasí nic moc, je pod mrakem, ale my si užíváme, jak jenom to jde. Na ostrově je na pro nás připraven oběd formou pikniku. Ryby, kuřecí maso, těstoviny, zeleninový salát a nemůže chybět ani čerstvé ovoce, kterého je tu spousta. Kolem třetí hodiny přichází šílený vichr a další tropický déšť. Schováváme se pod palmy a čekáme, až se počasí uklidní. Navečer nasedáme na svou loď a plujeme zpátky na svůj ostrov. Další čtyři dny si užíváme válení na pláži, počasí nám přeje a tak začínáme konečně chytat tmavou barvu. Po večerech nám hraje muzika, dopřáváme si spoustu drinků a chodíme spát až k ránu. Sedmý den vyrážíme na výlet do hlavního města Male.

Hlavní město Male

Město, kde je budova na budově, velký provoz místních obyvatel, kteří jezdí převážně na skůtrech, leží na samostatném ostrově. Navštěvujeme zde prezidentský palác, místní tržiště a pro mě nejzajímavější místo, rybí trh. Po půldenní procházce odjíždíme zpátky na svůj ostrov. Opět nastávají čtyři dny zaslouženého odpočinku a opalování. Každý den vyrážíme šnorchlovat na úžasný korál, vzdálený pouhých 10 minut od našeho ostrova. Ve vodě vídáme obrovské množství ryb, rejnoky, žraloky, želvy, atd. Máme čtyři dny do návratu domů, tak vyrážíme na poslední celodenní výlet.

Hydroplánem na atol Nord Male

Lodí plujeme na letiště Male, kde přesedáme do připraveného hydroplánu a letíme na vzdálenější ostrovy atolu Nord Male. Přistáváme na širém moři, kde nás vyzvedává rychločlun, který nás bude celý den přepravovat. První zastávka je na malinkém písečném ostrůvku, kde je nejhezčí šnorchlování a krásně průzračná voda.

Maledives

Slunce pálí, všude písek, nikde stín, tak tu vydržíme asi 2 hodiny. Přejíždíme na ostrov, kde se nachází resort, kam jezdí převážně francouzští turisté. Zde si necháváme boty a brodíme se na úplně opuštěný ostrov, který je vzdálený cca kilometr. Hloubka se pohybuje od kotníků až po krk, úžasný zážitek. Na ostrově nás čeká  výborný oběd, velké grilované ryby a opět spousta čerstvého ovoce. Je tu pouze naše parta, asi osm lidí. Úžasná modrá laguna s nádhernými palmami. Odpoledne brodíme zpět na resort, kde na nás čeká naše loď, která nás veze na místo, kam pro nás přiletí opět hydroplán. Letíme zpátky do Male a kocháme se nádherným pohledem na jednotlivé ostrůvky. Předposlední večer před odletem domů vyrážíme na ryby. Odplouváme kolem šesté hodiny a po chvíli se začíná stmívat. Je tma a přicházejí první záběry.

Rybolov

Nika vytahuje nádhernou červenou rybu a já pořád nic. Po chvíli se mi na háček pověsí veliká muréna, kterou domorodec okamžitě odřezává zpět do vody. Během tří hodin postupně nachytáváme asi 8 ryb a těsně před odjezdem zpět na ostrov se mi na udici pověsí ryba, která po velkém boji přetrhává silon, smůla. Po návratu z rybolovu nám místní kuchaři vše ugrilují a my si pochutnáváme na skvělé večeři. Přichází pátek a my balíme kufry.

Maledives

Odjíždíme ze zatím nejúžasnější dovolené, kde jsme byli. Výborné jídlo, skvěle kořeněné a ochucené, spousta čerstvého ovoce, desertů a jiných dobrot. Krásné bílé pláže, spousta palem, úžasné moře plné všech možných živočichů. Na Maledivy se určitě v blízké době rádi vrátíme…