Náklo – písaky na koupání

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Olomoucký kraj » Náklo – písaky na koupání

Jezero Náklo

Zaparkovali jsme blízko vody. Cesta podél hlavní silnice, kde se prostor pro kempování nachází, není úplně ideální, ale vše zapomenete ve chvíli, kdy se ponoříte do čisté osvěžující vody. Večer, při západu slunce, chceme strávit na terase moderní restaurace, kde nabízejí čerstvé pstruhy. Zklamáním je hned při objednání chování obsluhující dívky. Žádný pstruh už nebude, už jsme jich dnes prodali 26! A za chvíli zavíráme. Smutek a údiv je vidět i na velké rodince, která by také ráda ochutnala ryby a dala si něco vychlazeného k pití. Je sobota 18.30, teplý srpnový a letní večer, místo pěkné, ale po dvou točených pivech terasu opouštíme. Všechny židle kolem nás jsou uklizeny a je vidět, že tady vítanými hosty teda nejsme!

Náklo 1 –  v restauraci, kde nás nechtějí 🙁

Uprostřed tábořiště je další stánek, ne tak honosný, ale s příjemnou obsluhou. Místo pstruha zbaštíme nezdravý řízek, dáme pivko a máme tu správnou dovolenkovou náladu. Ráno nás probouzí velké klapání kapek na kapotu. Začíná pršet. Je teprve 5 hodin ráno, rychle do plavek a jdu se koupat, voda je luxusní! Zabouchnu dveře u auta a pak začíná šílený slejvák a asi jen tak nepřestane. Odjíždíme.

Náklo II – nově dobývaný prostor

O týden později, když se vracíme z dovolené se v Náklu zastavujeme ještě jednou. Přijíždíme hodně v noci a protože na břehu jezera právě probíhá hlučná diskotéka, jedeme prašnou cestou k další odlehlejší a nově budované pískovně.  Ráno nás vítá pohled na vodní plochu a také cedule se zákazem koupání. I tady se „několik“  odvážlivců ponoří do průzračné vody.  V pozadí jsou vidět těžební stroje a vpravo další část jezera, kde je později slyšet motorové skútry nebo lodě.

Náklo II - nový těžební prostor
Náklo II – nový těžební prostor

Koupání na vymezených místech a na  vlastní nebezpečí!

Obec Náklo v Olomouckém kraji patří díky čisté vodě k nejnavštěvovanějším obcím hlavně během letní sezóny. Koupání je tu však kvůli těžbě štěrkopísku povoleno jen ve vymezených místech a na vlastní nebezpečí. U hlavní cesty se nachází „neoficiální“ tábořiště. Stojí tu stany i karavany. Jsou tu stánky s občerstvením. Najdete tu  i mobilní toaletu s tekoucí vodou. Lidé sem láká nejenom možnost koupání, ale také provozování vodních sportů a také rybolov. Pláže se pravidelně uklízejí a tak během roku je vetšinou prostor pro stanování a kempování uklizen. Někdy je problém s neposekanou trávou.

Náklo 1 – jezero a písák

Koupání, rybolov i vodní sporty

Využití části vodní plochy k rekreaci se nebrání ani těžební společnost. Oblast není v ochranném pásmu a tak je možné, že v blízké budoucnosti se povede oddělení těžební části od té rekreační. Koupání v jezeře je možno pouze ve vymezených prostorech a na vlastní nebezpečí. Není možné na březích jezera budovat pevné stavby a veškeré vodní sporty zde probíhají pouze se souhlasem těžební společnosti. I tak je pro svou čistou vodu jezero zejména v letním období nejoblíbenější lokalitou pro návštěvníky z širokého okolí jako místo ke koupání a rekreaci.

Podmínky rybolovu : zde

Jezera a státem vymezená  ložiska štěrkopísku se nacházejí mezi Lhotou nad Moravou a Příkazy. Blízko obce jsme navštívili Soubor staveb lidové architektury v Příkazích.