Holandsko Noordwijkse

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Holandsko » Holandsko Noordwijkse

Duna and Bulb Region

Náš 3. denní výlet do Holandska byl naplánovaný na konec dubna, kdy počasí i holandské květinové orgie by měly být nejkrásnější. Předpověď  ledového a sněhového počasí  při našem odjezdu budila spíše hrůzu a do povoleného letadlového 8.kg zavazadla narvat zimní výbavu nebylo tak jednoduché. Malé auto jsme vyzvedli v půjčovně 300 m od letiště v Amsterdamu. Trochu jsme se unáhlili při zakoupení plné nádrže benzínu, který jsme určitě při tak nabitém programu nemohli vyjezdit. Také avizovaný problém s nedostatkem benzínových čerpadel jsme nezaznamenali.

Směr Keukenhof

Ubytování jsme měli dopředu zamluvené 5 km od světoznámého květinového Keukenhofu v luxusním kempu Parc du Soleil. Po vyčerpávajícím květinovém maratonu v Keukenhofu jsme to pak „domů“ měli co by kamenem dohodil. Tulipánové a hyacintové pole kolem dokola, příroda,  blízkost písečných dun a moře, klid, ubytování včetně celého kempu nás mile překvapily. Snad jediná výtka připojení na Wifi je vždy pouze pro jednoho. Být agresivnější povahy, tak nevím…a také uzavření hlavní brány ve 22 hodin, nám připadlo při nočním návratu z Amsterdamu trochu nefér.

oblast u Noordwijkse

Nový domek s celým kuchyňským zázemím, sociálním zařízením, terasou, vše v zeleni. Čisté povlečení i pohodlné matrace. Při příjezdu se rozsvítilo slunce a tak kafíčko i tatranka umocnily prázdninovou přímořskou dovolenou. Trochu jsme si chtěli tu naši kuchyňku doplnit a tak auto posloužilo také k malému nákupu v blízkém městečku Noordwijkerhou.  A protože jsme s sebou měli i skvělého parťáka a nadšeného gurmána bylo postaráno i o skvělou večeři. Zbývala ještě hodina do západu slunce a tak plán vidět západ slunce u moře sklidil velký aplaus.

Písečné duny u moře

Jsme v Holandsku, kde je rovina, tak to bude k moři kousek. Popojeli jsme autem až k silnici a mysleli, že přeběhneme jednu pískovou dunu a jsme tam. Omyl!!!! Jeden kopeček, druhý kopec, cesta doleva, doprava, sakra to už tady musí být!  Tak ještě jeden kopec. Duny obehnané drátem, až pak zjistíme, že to je golfové hřiště. Slunce rychle klesá k zemi, turisticky absolutně nevybavení, za chvíli bude tma,  nevidíme ani moře a představa, že budeme spát v písečných dunách nás teda nenechává chladnými. Fučí vítr, ale nám zima není. My to slunce nestihneme!

pláž Northgo

Západ slunce nad mořem

Máme ještě 20 minut! Úprkem se vracíme na silnici, a místo přímé cesty volíme tu nejklikatější lesní cestu v Holandsku, která je určená pro sportovní cyklistiku :-), sedáme do auta a jedeme k blízké pláži. 10 minut . Začíná pršet, na pláž dobíháme přesně ve chvíli, kdy rudý kotouč sedá na moře. Hurá! Ještě projdeme k svítícímu majáku. Jsme v turistickém a v létě jistě přeplněném  prázdninovém městečku. Architektura i atrakce nás spíše děsí než, že by jsme říkali ACH!

maják Northgo

Nejvyšší čas zalézt do našeho teplého příbytku, vyzdobeného pugéty z tulipánů, které jsme posbírali vyhozené na poli, nalít vychlazené Prosseco, naplánovat další den:  ráno květinová mše v  městečku Noordwijkerhout, mlýny a večer noční Amsterdam a pak už jen usnout společně s barevnými a voňavými myšlenkami celého dne.

Duna and Bulb Region

Kromě svých pláží, Noordwijk je také známý pro jeho bulb květinových polí.  Na severu (a v menší míře na jih) z Noordwijku se rozprostírá poměrně rozsáhlá oblast dun, v níž je pro cyklisty i  pěšáky  pozorovatelná různorodá divoká flóra a fauna.

Pláž

Původně malá fríská rybářská vesnička Northgo (v překladu “na severní straně”), jejíž jedinou obživou byl rybolov, se ve druhé polovině 19. století stala oblíbeným výletním místem. Návštěvníky lákala především 13 kilometrů dlouhá pláž, která se stala základem dnešního živého střediska. Z malé vesnice vyrostlo turistické centrum se dvěma bulváry a rozvinutou infrastrukturou, jež uspokojí i ty nejnáročnější hosty

pláž Northgo

Golf – nejkrásnější v Evropě

Hřiště na pobřeží Severního moře kousek od městečka Noordwijk aan Zee právem patří mezi nejkrásnější hřiště Evropy (v roce 2009 se v anketě Top 100 hřišť Evropy umístilo na 6. místě). Poloha hřiště výrazně definuje jeho charakter, typické pro ně jsou tedy zvlněné fairwaye ohraničené ze stran dunami a rozlehlé vyvýšené greeny. Často musíte hrát naslepo přes kopec – dunu. Zázemí je také vynikající – velká klubovna skrývá restauraci s výhledem na moře.

písečné duny a golf u Noordwijk aan Zee

Parc du Soleil

Parc du Soleil je prázdninový areál situovaný v Noordwijku, poblíž dun a 3 km od místní pláže. Nabízí plážové domy a chaty, restauraci s terasou, krytý bazén a velké dětské hřiště. Plážové domy a chaty jsou individuálně zařízené a ústředně vytápěné a mají obývací pokoj s TV a kuchyň s nádobím a ledničkou. Všechny disponují i terasou. Hosté si tu mohou půjčit jízdní kola. Golfový klub Noordwijkse odtud leží jen 2 km. Domácí zvířata povolena, parkování zdarma, Wi-Fi,restaurace, letiště 43 km Amsterdam, hotelový řetězec : Topparken