Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Laos » Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Pak Ben –  Noc na Mekongu

Pak Ben . Připlouváme již za tmy. Máme za sebou 8 hodin plavby po řece Mekong. Naším cílem je město Luang Prabang v Laosu. Městečko Pak Ben nás vítá světélkujícími domečky. Velice těžko, za pomocí  baterek, hledáme svá zavazadla. Vystupujeme na břeh. Na břehu pokřikují Laosané , drží v rukou reklamní tabule s nabídkou přespání. Nabídka je pestrá. Zkoušíme jeden hotýlek. Cena za pokoj je přemrštěná a tak bereme bágly a jdeme si sednout na ulici. Jdeme do dalšího , celkem slušného penzionu. Laosan , vidící dolarové cizince, během pár minut zvyšuje cenu a tak naštvaní a řádně utahaní znova odcházíme na ulici. Třetí pokus je úspěšný a za pár dolarů dostáváme dva malé čisté pokojíky. Jídlo si dáváme v doporučené indické restauraci. Je vynikající a pak už rychle znaveni na kutě. Ve 22. hodin se celé městečko ponoří do tmy. Zítra je Silvestr a my jej oslavíme v Luang Parbang.

Pak Ben

Brzy ráno je na ulici čilý ruch. Laosané se připravují na odjezd a příjezd dalších turistů. Balíme a na základě včerejší zkušenosti nakupujeme na loď zásoby. Holky si koupily šťavnatá jablíčka, mandarinky a Honza ještě přidává velký trs chutných malých banánů. O hodinu dříve nastupujeme na loď . Opakuje se scénář z předešlého dne . Loď praská ve švech, vidíme nám již známé tváře. Nastupují i dva Angličané. Dnes je jejich obětí starý pán. Drze jej posunují a sedají na jeho místo. Plavba trvá dalších 8 hodin. Kolem nás plyne úžasně různorodá , skromnými domečky  posetá , písečnými dunami a plážemi protknutá a zelení zalitá laoská příroda. Místy je Mekong dravý a prudký . Naše velká dřevěná bárka, přeplněná cestujícími , má co dělat, aby vše zvládla. Míjíme proti proudu další lodě, několikrát s obrovským řevem projede kolem nás rychlý člun plný turistů. Tyto čluny jsme nevyužili, protože jsme byli varováni jejich častými nehodami.

Mekong Thajsko - Laos
Mekong Thajsko – Laos

Sedíme v lodi za sebou, na velice nepohodlných lavicích , a každá hodina se nám více a více zarývá do našich rozbolavělých pozadí. Je už tma , když připlouváme do přístavu a města Luang Prabang . Míříme do centra starého města, proplétáme se mezi prodávajícími a kupujícími na právě začínajícím pouličním bazaru. Všude je spousta lidí, stánků, řevu i úžasných výrobků. Zkoušíme jeden velký starý Guest House a objednáváme dva  pokoje. Unavení jdeme brzy spát .