Pico Ruivo 1862 m

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Portugalsko » Pico Ruivo 1862 m

Na střeše Madeiry – Pico Ruivo

Trasa Pico Arieiro – Pico Ruivo 1862 m  – a zpět, vede přes tři nejvyšší vrcholy ostrova. Tůra má vysokohorský charakter a je nutné být na cestu připraven nejenom fyzicky, ale mít i řádné vybavení, pevnou obuv,  větrovku , pro průchody tunely, je dobré mít i baterky – čelovky. Doporučení je:  vyrazit z parkoviště  již v 7 hodin ráno, protože odpoledne se pravidelně hory zahalují do mraků. Cesta trvá 7 hodin i déle.

Pico Arieiro – Pico Ruivo

Obtížnější trasa

My jsme zvolili trasu těžší.. První část trasy se jde  po stejné cestě  jako trasa č.2.  až k rozcestníku , za ním jdeme  chvíli po rovině , ale pak to přijde, za cedulí s nápisem Fonte vystupujeme po velmi příkrém svahu jištěném kovovými lany a zábradlím, místy jsou úzké vytesané schody téměř kolmé k nebi. Touto cestou se dostaneme až pod vrchol Pico Das Torres. Chvíli jdeme po upravené stezce a pak začne opět tvrdý výstup k horské chatě, po chvíli odpočinku odtud začíná posledné stoupání  na vrchol Pico Ruivo. Nádherné výhledy jsou chvílemi zacloněny  sněhobílými mraky .  Výhled je fascinující s rychle se měnícími přechody.

Zpět se vracíme zprvu stejnou trasou až u tunelu pokračujemě nyní trasou doprava. Tato cesta vede i pře několik kratších tunelů ( je dobré mít baterku). Výstupy střídají prudké sestupy a výhledy mají úžasnnou dynamiku. Trasa je náročná , a poslední stoupání k parkovišti je vymodleným cílem.

Na horu Pico Ruivo se dá vystoupit  i lehčí trasou z parkoviště Achada do Teixera – příjezd ze Santany.