Porto de Galinhas – BRAZÍLIE 5

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Brazílie » Porto de Galinhas – BRAZÍLIE 5

Letovisko Galinhas

Vzbudíme se a jdeme se na božskou snídani, kterou dokonce trochu obměnili. Zvláště skvělý je banánový koláč.  Dnes se jedeme podívat na pláž a vesnici Porto de Galinhas, nacházející v obci Ipojuca. ve státě Pernambuco. Rozhodli jsme se trochu zalenošit a vykoupat se v oceánu. Opět čekáme téměř hodinu na bus číslo 195. Konečně autobus přijel a jedeme  asi 50 minut.

Porto de Galinhas

Pláž Porto de Galinhas

Na cestě z Recife do Porto de Galinhas trasa stoupá do kopce a míjíme tisíce palem a pole s cukrovou třtinou,  kymácející se ve větru. Galinhas je malé a oblíbené letovisko pro obyvatele Recife. Nemusíme nic hledat, hned se nás ujmul naháněč a dovedl nás na pláž. Dostali jsme křesílka a slunečník a já si objednala pivo. Donesli mi ne jedno, ale 4 kousky v chladící bedně. Koupeme se a pozorujeme místní. V poledne se z nenadání nebe zatáhlo a z azurově modré oblohy se stala téměř černá. V par minutách jsou slunečníky a židličky složené a jdeme se schovat do přístěnku, hned u pláže. Člověk co se o nás od začátku staral, nám dokonce i tam přinesl židle, abychom nemuseli stát a čekat, až přestane pršet. Když už jen tak trochu poprchávalo, vrátili jsme se na pláž a dostali jsme slunečníky né jen nad hlavu, ale i okolo, aby na nás nefoukalo. Petr si dělal legraci, že jsme jako na Rujáně v Německu. I když nesvítilo sluníčko, oceán je teplý a teplota vzduchu je nad 30 stupňů. Mělo to své kouzlo a voda a nebe získaly na malebnosti.

Cavalla

Objednali jsme si poprvé a naposledy rybu na pláži. Chutnala skvěle, ale cena byla šílená. Celá ryba Cavalla (velká makrela královská, která žije jen ve východních vodách Brazílie) nás přišla na 100 BRL. Ale co, jinde už ji neochutnáme, byla to jedinečná příležitost a bylo toho tolik, že jsme vlastně i povečeřeli. Později odpoledne začal příliv. To nás docela překvapilo a zároveň jsme pochopili, proč nás usadili dál od pláže. Voda už nám omývá židličky. Je čas se vrátit do Recife.

Pobřežní hlídka

Na pláži je pobřežní hlídka s typickými buginami, které se zde dají také půjčit. Cestu zpět jsme zvládli bez obtíží a do noci sedíme u bazénu, koupeme se a pozorujeme hvězdy.

Přístav kuřat

Porto de Galinhas je jedna z nejznámějších pláží v Brazílii. V překladu to znamená „Přístav kuřat“ . Všude po městečku a na plážích jsou veliké dřevěné sochy slepic a kohoutů a dokonce i telefonní budka je ve tvaru slepice. Ve druhé polovině 19. století zavedla brazilská vláda omezení s obchodováním otroků, kteří byli využíváni v okolí Recife jako pracovní síly na farmách s cukrovou třtinou. Obchodníci se snažili zákaz obejít  a „černé lodě“, které přepravované otroky z Afriky do Brazílie dovážely, hledali nová místa na vyložení nelegálního nákladu. Jedno takové místo bylo v zátokách kolem Suape a Ipojuca, asi 60 km jižně od Recife. Když loď dorazila do přístavu, hlásilo se, že vezou nová angolská kuřata. Proto, místo získalo své jméno Porto de Galinhas.

Porto de Galinhas

Obec Porto de Galinhas

Obec Porto de Galinhas je velmi malá, jde vlastně jen o pár ulic, kde se soustředí restaurace, obchody a kde bydlí místní obyvatelé. Většina hotelů je podél pláže. Je možné si zajistit projížďky loďkách s plachtou (jangadas) k lagunám, které se tvoří na korálových útesech nedaleko od břehu.