Kostarika

O tom, že bychom se mohli vydat do Kostariky, jsme se se Zbyňkem začali bavit zhruba v červenci 2010 – byli jsme trošku ovínění, neb to bylo na svatbě našich společných kamarádů, takže jsem nepředpokládala, že se tyhle plány změní v realitu. Přesto jsem si pár dní poté obstarala průvodce a připravila jakýsi možný itinerář na 17 dní. Itinerář šel do šuplíku a pár měsíců se nic nedělo.

V listopadu 2010 jsem zjistila, že jeden trutnovský fotograf jede ještě s kamarádem do Kostariky v lednu 2011 a protože se znal se Zbyňkem, nechal se slyšet, že bychom se k nim klidně mohli připojit. To už byla velká výzva, takže jsem mu napsala e-mail, jak jsou na tom s letenkami, kolik dní plánují a jakou mají představu o cestě. Miloš mi okamžitě odpověděl, že letenky mají již koupené na termín 18.1. – 3.2.2011 a jestli chceme, tak že nás vezmou s sebou. Protože šlo přesně o 17 dní, na kterých jsem měla cestu už vlastně kompletně připravenou, brala jsem to jako znamení shůry a rozhodla se sny převést do skutečnosti.

Letenky na cestu do San José se nám se Zbyňkem podařilo zajistit na úplně stejné lety, jako měli Miloš s Romanem. Zpáteční cesta se nám sice shodovala jen ze San José do Newarku, ale do Prahy jsme měli dorazit jen o hodinu později, takže jsme to vzali s tím, že na nás kluci na Ruzyni počkají. Později se to ještě změnilo a my absolvovali všechny lety společně…

vydatný oběd

Protože let byl přes USA, museli jsme si zařídit povolení ke vstupu (byla to žádost o bezvízový vstup ESTA, nešlo tedy o vízum). K tomu byl potřeba i nový biometrický pas. Pak už jsme se jen museli nechat naočkovat proti břišnímu tyfu. Zbyněk neměl ani žloutenku, takže dostal o včeličku navíc.

S Milošem jsem se poprvé sešla pár dní před odletem, kdy jsem ho zhruba seznámila s mým plánem na cestu. Celkem mu to vyhovovalo, protože mu tím ubyla starost a přípravy mohl nechat na mě. S Romanem jsme se poprvé viděla až v den odletu, ale celkově myslím, že jsme to v těch 4 zvládli na jedničku a žádný problém se nekonal.

PROGRAM:

1. Den – 18.1.2011, úterý: odlet z Prahy, přílet do San Jose
  2. Den – 19.1.2011, středa: San Jose
  3. Den – 20.1.2011, čtvrtek: organizovaný výlet na plantáže Doha,Volcano Poas, La Paz
  4. Den – 21.1.2011, pátek: autobusem ze San José do La Fortuna, Národní park Volcán Arenal –výlet s průvodcem včetně koupání v teplých pramenech
  5. Den – 22.1.2011, sobota: výlet s průvodcem o přírodní rezervace Caňo Negro
  6. Den – 23.1.2011, neděle: z La Fortuny do Santa Elena – s cestovkou „taxi – boat – taxi“, výlet do Rezervace Santa Elena – sky walk
  7. Den – 24.1.2011, pondělí: Rezervace Monteverde
  8. Den – 25.1.2011, úterý: odjezd ze Santa Elena do Puntarenas – přesun do Quepos a do Manuel Antonio
  9. Den –  26.1.2011, středa: NP Manuel Antonio
  10. Den – 27.1.2011, čtvrtek: Manuel Antonio
  11. Den – 28.1:2011, pátek: přesun do San Jose, přesun do Cahuita
  12. Den – 29.1.2011, sobota: NP Cahuita
  13. Den – 30.1.2011, neděle: Puerto Limon
  14. Den – 31.1.2011, pondělí: přejezd zpět do San José
  15. Den – 1.2. 2011, úterý: Volcano Irazu (7 USD), na zpáteční cestě Cartágo
  16. Den – 2.2.2011, středa: odlet ze San Jose
  17. Den – 3.2.2011, čtvrtek: přílet do Prahy

žabka kuňkalka

Ostatní                                                            1.600,-Kč

NÁKLADY CELKEM:                              35.000,-Kč

lenochod

V Kostarice se vůbec nepoužívají kočárky. Ženy nosí děti pořád v náručí. Netuším, jak bych to tam dělala já s dvojčaty…

Toaletní papír se jako v mnohých podobných destinací nehází do záchodové mísy, ale do koše, což z našeho pohledu není zrovna hygienické a estetické…