Ostrožská jezera

Slovácké moře

Jet ve 32 stupních na Slovensko do města Partizánske dodávkou není žádná zábava, ale … . Balíme matrace, stoleček i kempingové židličky a trochu si tu „služebku“ zpříjemníme. Dáváme jeden den rezervu a vyrážíme. Cílem dnešního večera je Ostrožská Nová ves  a zdejší jezera. Ostrožská jezera o rozloze 355 ha vznikla zatopením opuštěných těžebných prostor.

Ostrožská jezera

Za chvíli bude tma, když jsme na místě. Zastavujeme u obrovského  kempu, z této strany je vše oplocené. Zdá se, že  je zavřeno, kolem samé zákazy zastavení a vodu zatím nevidíme. Tak tady asi ne! Jedeme přes ves, jsme v místě, kde už je vidět velká vodní plocha, ale zákaz vjezdu. Co teď? Zachraňuje nás mladý chlapík se psem. Varuje ať nejedeme  k jezeru, někdy tam jezdí kontroly. Je už hodně pozdě. Chceme jenom přespat a ráno pokračovat dále, ale chceme spát u jezera.

Jeďte zpět do vsi  a druhou cestou doleva, přejedete koleje, je tam plácek, kde přespávají rybáři a k jezeru je to kousek. Zlatej Moravák :-).  Je tu několik aut. Parkujeme, bereme plavky a hurá k jezeru! Voda krásně čistá, písečná plážička, dobrý vstup do vody, plavky necháváme na břehu, jsme tu samy a koupání luxusní! Zpět už jdeme za tmy.  Je krásný letní večer. Máme i trochu šampíčka, , nad námi hvězdná obloha. O půlnoci jdeme na kutě.

Východ slunce a rybáři

Ráno beru foťák, za chvíli vyjde slunce a já se těším do vody. Je tu několik rybářů, to mi trochu kazí plány, ale podívaná je to náramná. Nakonec natahuji plavky a do té vody jdu. Nádhera. Ještě chvíli uléhám, spolu s Ajkou pak berem stolek i křesla a piknikujeme s ranní kávou přímo na břehu jezera. K jezeru začínají přicházet další návštěvníci.  Jezero je moc pěkné, ale jak říkal domorodec, bejvávalo mnohem krásnější a bez lidí. To už dávno neplatí.

Ostrožsská jezera

Nechce se nám, ale musíme popojet dále.Vypadá to, že kousek od nás budují nějaké jezero, muldy kolem dávají tušit, že tohle bude součást golfového hřiště. No , myslím, že jsme měly štěstí, že jsme tady mohly přespat.

piknik – Ostrožsská jezera

Kemp Slovácký dvůr

Zastavujeme ještě v kempu Slovácký dvůr. Velký areál s výběrem několika typů ubytování, službami a vyžitím dovolenkových aktivit, bike-parkem, horolezeckou stěnou, minigolfem… . Trochu megalomanské, ale pro spousty lidí určitě vyhledávané místo pro dovolenou i relaxaci. Je tu přírodní koupaliště.

Ostrožská Nová ves

Najdete ji na levém břehu potoka Petříkovec při rozhraní Dolnomoravského úvalu a Vizovických vrchů. Obec je mimo jiné také známá malováním kraslic s asi nejznámější malérečkou Antonií Zalubilovou.