Plešivec v Brdské vrchovině

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Středočeský kraj » Plešivec v Brdské vrchovině

Aspoň na chvíli vypadnout z domácího vězení. Je sobota a náš plán je Plešivec. Vyrážíme v dopoledních hodinách. Míjíme starou cihelnu a jsme v Hostomicích.

stará cihelna Hostomice

Kousek za Hostomicemi zastavujeme na jednom z parkovišť, které je téměř plné. Tady na parkovišti je 12 aut. Vyrážíme na krátký výlet. Počasí, je střídavě oblačno, ale na procházku velice příjemně. Při potkávání s návštěvníky  se všichni slušně zdravíme  a vždy vzájemně  nasazujeme roušky. Kamenitá suťoviště cestou jsou parádní.  Cestou na vrchol potkáváme Barču  s malou Eliškou, které se už z výletu vrací. Jak dlouho jsme se neviděly? Místo objetí na sebe mluvíme přes roušky i tak je to fajn!

Procházka není náročná a my si to moc užíváme. Výhledy z Plešivce jsou trochu zamračené přesto krásné.

cesta na Plešivec

Plešivec

Nápadný, zdaleka viditelný vrch 4 km západně od Hostomic v Brdech se dvěma oblými vrcholy (severní 643 m, jižní 654m). Budovaný je křemencem, jsou to černé skalní útvary, západní svahy velmi strmě klesají do údolí Litavky. Na vrcholu je dvojdílné hradiště, které rozlohou 57 ha patří k největším v českých zemích. Vnější val je vysoký 1m a široký 3m, celková délka přesahuje 3 km.

V areálu bylo nalezeno devět bronzových depotů snad kultovní povahy již z mladší doby bronzové, nálezy na hradišti nasvědčují vznik až v pozdní době bronzové, nálezy na hradišti  nasvědčují vznik až v pozdní době bronzové. Hradisko v období lidu knovízské kultury střežilo strategický bod – údolí Litavky, kterým vedla cesta přes Brdy mezi Vltavou na východě a Plzeňskou kotlinou na západě. O trvalém osídlení v mladší době bronzové nejsou důkazy, tehdy měla hora zřejmě jen kultovní význam.

Viklan

Na jv. úpatí stojí 2 m vysoký viklan, považovaný za pravěké obětiště. Na sev. úpatí je zatopený lom – romantické smaragdové jezírko.

Výchozí body pro cestu na Plešivec: Vhodná východiště: Hostomice pod Brdy Jince, Rejkovice, Lhotka, Lochovice, , Čenkov, ze vzdálenějších Příbram, Dobříš.

Hostomická nalévárna – pivovar Hostomice

Vracíme se zpět, zastavujeme v Hostomickém pivovaru a kupujeme domů, tak jako i ostatní, pivko. Musíme těm našim českým pivovarům přeci pomoci, objednáváme si i po telefonu skvělou pizzu v pizzerii Metro. BUFFALINA ALLA REGINA voní. Vydržíme domů a naše obědovečeře – pizza a k tomu sklenice skvělého piva. Zase jednou trochu normální den!

Podle nového nařízení vlády, je Pivovarská nalévárnu v Soukenické
UZAVŘENA!!!

PRODEJ sudového piva a piva do vlastních nádob v HOSTOMICÍCH nepřerušen !!!!.
Děkujeme vám za pochopení,je to ve jménu zdraví.