Šárecké údolí

Divoká Šárka v zimě

Bitva z jiného století. Statní chlapi s meči. Výskot a dunění zbraní. Jsme na planině nad Šáreckým údolím,  tady na sněhu bojují na život a na smrt udatní bojovníci. Je dobojováno a tak pokračujeme dále.

Divoká Šárka

Sestupujeme opatrně do údolí, pěkně to klouže. Vyšlapeme pak na vyhlídku, kolem bílý sníh, jen na jižních svazích  sluneční paprsky roztavily bílou hmotu na klouzavé bahno. Slunečné, i když mrazivé odpoledne přilákalo sem, do přírodní rezervace Šárka desítky návštěvníků. Krásné výhledy si užívají sváteční turisté, děti i psi. Nad Prahou se drží smog a my tady na vrcholku skály si lebedíme a říkáme si, že nás smog nedoběhne. No, nevím, tenhle skrytý hajzlík, se vetře kamkoliv.

Šárecké údolí

Mírně hřejivé paprsky Slunce rychle odcházejí a tak procházkou soutěskou Džbán ještě zamáváme bruslařům, kteří v dáli na stejnojmenné vodní nádrži Džbán, prohánějí puk a zkoušejí své bruslařské kreace, na pozdrav. Ještě vyšplháme po zmrzlých schodech do kopce, což nedoporučuji ostatním,  a jsme zpět na parkovišti.