Srí Lanka – cestopis 1.den

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Sri Lanka » Srí Lanka – cestopis 1.den

Je 16.února a my sedáme do ukrajinského letadla směr Kyjev, pokračujícího dál do Colomba na Srí Lance. Kyjev nás vítá chumelenicí a  -1O stupni celsia. Letadlo z Kyjeva má dvouhodinové zpoždění, je namrzlá letištní plocha a tak si nechtěně prodlužujeme již tak dost dlouhý let.

Rozhodnutí, jet na Srí lanku, bylo dost rychlé a tak týden stačil na zakoupení letenek a nejdůležitějších věcí s sebou a jednoho očkování (břišní tyfus), více se stihnout nedalo.
Od ledna letošního roku je nutné na Srí Lanku vízum platit a tak jsme se složitým způsobem zaregistrovali do systému a pevně doufali, že na letišti bude vše ok. Nakonec,  po vystání hlemýždí fronty,  vše dobře dopadlo a my mohli vstoupit na půdu ostrova Srí Lanka.
Ač jsme v to již nedoufali, tak David , rodilý Srílančan, kterého na facebooku kontaktovala naše dcera Ajka, na nás 3 dlouhé hodiny čekal s připravenou cedulkou popsanou naším jménem. Bereme bagáž a vyrážíme směr Negombo. Po celkem vkusně upraveném exteriéru letiště se dostáváme do typicky chaotického a oblohou zataženého ruchu ostrovní spletité dopravy. Zvyklí na nepořádek a troubení taxíků a rikš v Asii, po krátkém rozhovoru a malé kávě s Davidem, se ubytováváme v prvním rezervovaném příletovém hotelu Ceylonika Beach hotel…Až na šumící a hlučící moře se špinavou pláží nás zde nic nedojímá ani neuráží. Cena 25 dolarů za pokoj bez klimatizace, bez mýdla , teplé vody i čistých ručníků není sice úplně košér, ale co …Plácneme sebou na postel a znaveni po dlouhé cestě na chvíli usínáme.
Po 16. hodině máme ještě jednu schůzku s Davidem a tak se uvidí, co bude. Čeká nás, doufejme, krásný měsíc na ostrově čaje v indickém oceánu a co více si přát…
Daniel se opozdil a slíbené auto nikde . Toto pěkně začíná! Po dlouhých diskuzích , telefonátech  až v nočních hodinách máme konečně půjčené auto. Hurá.
Zkusíme v našem hotelu první srílanské jídlo, vegetetable polévku a kari rýži . Moc dobré. Po pěti minutách poté usínáme.
Jsou tři hodiny ráno, když mě Honza tahá z postele. To si snad dělá srandu , jsme úplně vyřízená!!

Negombo – Fisch market

Zavelí: jdeme na Fisch market. Nedá pokoj dokud opravdu nevstanu, jsem úplně mimo.
Vyjíždíme , je tma , máme auto automat s kterým jsme nikdy nejeli. Chvíli se s tím Honza pere, ale je šikulka a tak mu to docela jde. Parkujeme kousek od přístavu, kde se to již hemží rybáři a lidmi.

Negombo je městečko proslulé rybolovem. Panuje tu čilý ruch , pach z ulovených ryb a trhovnická nálada. Poskakujeme mezi rybáři, jsou moc milí. Vidíme parádní úlovky : žraloky,tuňáky, manty, krabi, sépie a mnoho dalších mořských plodů….Trh v takovéto velikosti jsme nikde jinde na cestách neviděli!

Negombo – Fisch market

Mně je trochu z těch velkých ryb ouzko.. Spousty ryb, především tuňáků přichází na japonský trh.