ZAKYNTHOS, Skopos

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » ZAKYNTHOS, Skopos

SKOPOS

Je 11. září . Odlétáme z letiště Václava Havla na Zakynthos.  Máme hodinové spoždění, letadlo je porouchané , je 4. 15 ráno. Konečně. Let až na pár turbulencí probíhá dobře. Za pár  minut máme přistát. Pod námi se už rýsuje Zakynthos a další okolní ostrůvky. Letadlo však na poslední chvíli mění směr i výšku a my místo dolů letíme zase směrem vzhůru. Kapitán uklidňuje cestující, že musíme přistání zopakovat. A tak ještě letecká prohlídka celého ostrova a po 30 minutách jsme konečně na zemi.

letiště Václava Havla

Laganas

Nijak zajímavé letiště na Zakynthosu, bereme kufry,  delegátka cestovní kanceláře nás posílá do označeného autobusu. Laganas je jenom pár kilometrů od letiště a my už kolem 10 hodiny máme klíče od pokoje. Hotel Blue Waves bude naším domovem na týden, který tady strávím s Terezkou. Máme velký pokoj, malou kuchyňku a balkón. Pláž máme od hotelu asi 50 metrů a tak bereme plavky a jdeme rychle vyzkoušet moře. Voda je trochu zakalená , je tu spoustu řas a až později se dozvídáme, že včera večer zde byla obrovská bouře, která celé dlouhé písečné pobřeží zaneřádilo řasami. Napravo se pláž táhne až k Agios Sostis a na straně druhé ke Kalamaki. Dlouhá písečná pláž je úzká. Na celé pláži jsou slunečníky a zatím je tu jenom málo lidí.

Časté zemětřesení a požáry

Z odpolední informační schůzky si pamatuji dvě věci. Je tu často zemětřesení (jedno menší bylo zrovna před dvěma dny) a že na ostrově často hoří. Jako prevence proti strachu je nám doporučeno, že pokud jsou v klidu místní, tak se vlastně nic neděje. Hm, tak to nám ta dovolená pěkně začíná. Další informace delegátky jsou spíše komerční. Více to nebudu komentovat. Zbytek informací jsme si potom raději zjistili jinde.

Na Zakynthosu hoří

Nevím, co nás to napadlo, ale máme program již na zítra. V dálce nad Kalamaki je hora Skopos a tak se tam vypravíme.Budík nás v pět hodin tahá z postele. Máme připravenou svačinu na cestu, něco málo posnídáme a vyrážíme po pláži směrem na Kalamaki. Je tma a na cestu nám  svítí  hvězdy. Jdeme pomalu po břehu, postupně začíná svítat. Východ slunce nás zastihne na Kalamaki Beach. Nad mořem létají letadla a vpravo nad výběžkem hoří. Máme instrukce od delegátky, místní tady nejsou a tak jenom pozorujeme letadla jak nabírají v moři vodu a hasí. Jsme prostě v klidu.  Fouká vítr a tak se jim tom moc nedaří.

hoří na Zakynthosu

Skopos

Značení na horu nevidíme a tak z Kalamaki odbočujeme nějakou cestou doprava. Jsou tu hotely a my míříme dále až  k zchátralému stavení. Překročíme rozpadlý plot, smrdí to tady a my stojíme v močůvce. Chybí nám jenom pár metrů, abychom se dostaly na normální cestu. Hodíme do močůvky shnilá prkna a jsme na druhé straně. V okně stojí řecké prase a chrochtá se nám.

řecké prase

Dva turisté, kteří se objevili jsou Češi. Hurá. Dávají nám instrukce jak se dostaneme nahoru, dávají nám tip na skvělé vykoupání na nudistické pláži a na Tavernu, která je na kopci. Ještě uděláme na doporučení procházku k místnímu zemědělci (který není doma, ale má u domu překrásná štěňata). Pěkně popořadě plníme doporučení. Nejdříve koupání na nudistické pláži u Kalamaki,  které je osvěžující a  báječné. Pak na rozcestí jdeme směrem na Tavernu. Tady si dáváme skvělý řecký salát, brambory, tzaziky a pití. Začíná pálit slunce a tak vyrážíme na Skopos. Musíme se vrátit zpět na rozcestí a jdeme do kopce. Ukazatel žádný. Daleko je vidět mramorový lom a tušíme, že tam někam musíme dojít. Nedaří se nám, za každou další zatáčkou to chceme otočit, proti nám jdou Angličani a tvrdí nám, že to nemá cenu ať jdeme zpátky. Nechce se nám to vzdát a tak ještě 1,2,3,4 zatáčky… Zachraňují nás opět Češi, které už známe z rána. Mají už výstup za sebou a  dávají naději , že výstup je možný a výhled ze shora  překrásný. Takže nám popíší cestu a my s Terezkou už v pořádným hicu pokračujeme vzhůru.

cesta na Skopos

Lomy na mramor

Varují nás, že v jenom místě  pod  velkým mramorovým lomem je cestička špatně schůdná a že na to nemáme moc vhodnou obuv, ale s opatrností to určitě zvládneme. Všechno jde pěkně podle plánu, v malém lomu pak chvíli ve stínu posvačíme a odpočíváme. Jdeme potom k velkému lomu . Tady  cesta doprava končí, my pokračujeme ještě vlevo, směrem k satelitům. Hurá jsme téměř na vrcholu, kde se otvírá výhled na město a přístav Zakynthos, je vidět ostrov Kefalonia a řecká pevnina – Peloponéský poloostrov.

Mramorové lomy Zakynthos

Po pláži zpět do Laganas

Pokocháme se tou krásou a sestupujeme dolů k moři. Zachraňuje nás pak koupel v moři. Po dlouhé pláži se už dost vyřízené vracíme zpět do  Laganas. Kolem 18 hodiny jsme na hotelu, dáme malou večeři a v 19.30 už spíme.

pobřeží z Kalamaki do Laganas

Zítra budeme odpočívat , pak máme v plánu si půjčit motorku a trochu prozkoumat ostrov Zakynthos. Cílem bude známá vyhlídka NAVAGIO. Po cestě se zastavíme v klášteře  ELEFTHEROTRIAS a pak se uvidí.