Kategorie - Izrael

Egypt, Israel, Jordánsko – 4.část

Eilat Na můj druhý výlet do Izraele se vyráželo až v sedm, takže jsme ráno ještě stihli zajít na snídani přímo v našem hotelu (jinak jsem vždycky na výlety dostávala z hotelu balíčky s jídlem a večer mě na pokoji čekala studená večeře). Tentokrát jsme opět jeli všichni, tj. já, děti a naši (cena za dospělého 115 EUR, dítě 105 EUR). Eilat je městečko ležící...

Egypt, Israel a Jordánsko – 2.část

Mrtvé moře a Jeruzalem Tentokrát jsem si musela přivstat, protože autobus odjížděl od hotelu už ve 2,30 hod. Na programu byl Izrael – koupání v Mrtvém moři a prohlídka Jeruzaléma. Z našeho hotelu jsem jela sama, ale během cesty na hranice jsme ještě pár lidí přibrali a přímo na hranicích jsme se pak spojili s lidmi, co bydleli v Sharm el Sheikhu, takže celkem nás...

Kráter Makhtesh Ramon

Nestává se to často, ale stát se to může. Sníh v Jerusalemu, povodně v Jutské poušti, vyhlášení výjimečného stavu a totální blázinec, který na týden ochromil Izrael. A právě takový týden jsme si k návštěvě vybrali i my. Jenže co dělat ve chvíli, kdy předpověď na další den hlásí 17 mm srážek spadlých během tří hodin? Říká se, že: „Kdo uteče, vyhraje,“ a tak jsme tedy...

Tel Aviv – Jaffa, UNESCO

Tel Aviv – Jaffa je hlavní město Izraele, které se nachází na západním pobřeží Středozemního moře. Podle většiny obyvatel této země je Tel Aviv takový „svět sám pro sebe“. Druhé největší město v Izraeli je opravdu jiné. Mrakodrapy a nové správní budovy, které zde byly vystavěny v posledních letech, až příliš kontrastují s okolní tradiční a často polorozpadlou...

Příjezd do Izraele a Jerusalem

Do Izraele jsme se vydali s jasným cílem: ohřát se a načerpat trochu sluníčka z Blízkého Východu. Začátkem prosince bývají průměrné denní teploty stále ještě okolo 15°C a turistická sezóna je v útlumu. Člověk by řekl, že se jedná o ideální čas k návštěvě země, kterou přes hlavní turistickou sezónu okupují tisíce turistů ať už na plážích Mrtvého moře, nebo ve frontách...

Země kontrol, Izrael

Pokud bych měla definovat tento poměrně mladý stát Blízkého východu pouze jedním slovem, asi bych si musela vybrat slovo „průšvih“. Zcela upřímně si myslím, že většina turistů, kteří s nadšením překročí místní hranice, se mnou nebude souhlasit. Určitě by zvolili slova jako: „starodávný“, „slunečný“, „horký“, „historický“ případně „multikulturní“, ale rozhodně ne...

Země kontrastů a zvláštních pravidel, Izrael

Jestli o nějaké zemi mohu tvrdit, že je opravdu multikulturní a názorově a nábožensky rozpolcená, pak je to Izrael. Země, ve které neexistuje ateismus, země tří jazyků a země, kde na jedné straně ulice potkáte luxusní mrakodrapy a na druhé nuzné přístřešky. Země, o které jsem si ještě do nedávna myslela, že z ekonomického hlediska nikdy nemůže fungovat, je tu už...

Sníh v Jeruzalémě, záplavy v poušti

Když nám naši kamarádi oznámili, že zítra bude v Jeruzalémě sněžit, očekávala jsem nanejvýš pár spadlých vloček. Představovala jsem si „kalamitu“ která každý rok zcela neočekávaně nastane na začátku zimy v Praze a vnitřně jsem se smála. „Pro nás není sníh žádná novinka,“ zlehčovala jsem celou situaci. Jenže pak jsem se ráno probudila a nemohla uvěřit svým očím...

Izrael 3

„Jeruzalém je přístavním městem na břehu věčnosti“ Jehuda Amichaj. Odpoledne jsme se rozhodli věnovat nasávání atmosféry Starého města. Z Olivové hory sem lze dojít poměrně příjemnou procházkou z kopce. Poměrně proto, že cesta se svažuje dost prudce a nohy poutníků a turistů zahladily povrch do podoby asfaltového zrcadla. Nikdy by mne nenapadlo, že...

Izrael 2

Olivová hora. Před úsvitem nás vzbudilo svolávání k modlitbě z minaretu za hotelem. Instituce muezzina prošla jistou modernizací, takže tradiční Azán zní dnes většinou z reproduktorů. I tak vytváří neopakovatelnou atmosféru, obzvlášť před druhou modlitbou, která se koná po rozednění. Město se pomalu probouzí, vedro ještě nestihlo udeřit a ze všech směrů se střídavě...