Kategorie - Nepál

Užijem si Nepál 11 – Pikey Peak 4065 m

Výstup na Pikey Peak V noci si ještě beru paralen a těším se, že si odpočinu a vyspím se. Mám tolik snů! Jeden si živě  pamatuji: Honza mě mimo jiné ve snu pohladil po tváři a řekl mi „ty jsi tak krásná“ a zase zmizel. Úplně mě to probudilo. Je tohle znamení?  Je 4.40 ráno a tak rychle přemýšlím, že bych na tu zatracenou horu měla vylézt. Hlava bolí míň, ale na žádné...

Užijem si Nepál 10 – Pikey Peak trek

Cesta do Base Campu pod Pikey Peak Začátek cesty je pohodový, počasí nám opět přeje a až na všudypřítomný prach je to paráda. Procházíme rododendronovými lesíky  s opět nádhernými vyhlídkami na hory. První zastávka na občerstvení je Bhulbule Lodge   – Hill Top Hotel v 3500 metrů  – chata mezi kopci. Dáváme si čaj, moc  jídla na výběr tady dnes nemají/nemají...

Užijem si Nepál 9 –  Pikey Peak trek

Cesta do Jhapre Cestou z Dhapu máme výhledy na Himaláje jako na dlani. Počasí a nálada je skvělá. Jedině všudypřítomný prach na cestě leze trochu na nervy. Nahoru a dolů, kolem domků,  výhledy do malebné  krajiny, na údolí a himalájské vrcholky, na stovky políček a horské pastviny. Začínající kvetoucí rododendrony /ještě by to chtělo o 14 dní později/ dosahují...

Užijem si Nepál 8 – Pikey Peak trek

Dhap V 6 hodin vyrážíme lokálním  džípem směr Salleri. Cesta do Dhapu, kde je dnešní cíl naší cesty, je náročná. Míjíme vesnice, políčka, řeky. Cestou máme několik zastávek na občerstvení, kávu i oběd a toaletu. V autě je dobrá nálada, „naši“ kluci jsou milí a usměvaví. Po 6 hodinách začínáme stoupat do hor. Úzká silnice, protijedoucí náklaďáky míjíme vždy o  pár...

Užijem si Nepál 7- Káthmandú

Příprava na trek Pikey Peek Budíček je v 6 hodin, výhled z okna na zasněžené hory i jezero je opět  úchvatné.  Recepční na hotelu jsou dost marný, slibovaná snídaně nikde a tak do sebe aspoň kopneme čaj  před dlouhou cestou. Taxik přijel a veze nás na bus. Usedáme do křesel vypadajících velmi pohodlně, ale zdání klame, já se celou cestu sklouzávám dolů po nekonečné...

Užijem si Nepál 6 – Australian camp

Anapurny při východu slunce Dawa celou noc kvůli bolestem břicha nespal, přesto na nás ráno čeká u recepce. Část zavazadel necháváme v hotelu /vrátíme se sem zítra/. Jdeme  na autobus. Zastávka není daleko, nasedáme do lokálního autobusu a vyrážíme. Jedeme po místních komunikací, přes malé vesnice až do Kande. Je krásné počasí a tak již cestou můžeme vidět nádherná...

Užijem si Nepál 5 – Pokhara

Z Chitwanu do Pokhary Ještě stihneme ranní skvělou kávu v pouliční kavárničce v Chitwanu, uděláme pár temp v bazénu a už čeká  jeep, který nás odveze do Pokhary. Cesta je opět z velké části ve výstavbě a zahalená v prachu. Některé úseky  vedou kolem řeky. Zastávku máme u Muglin bridge, pod ním protéká řeka Trishuli. Jsme na hlavní dálnici spojující Kathmandu a...

Užijem si Nepál 4 – NP Chitwan

Safari v Chitwanu U hotelu čeká auto, které nás má dovést k řece. Je brzké ráno, vše se teprve probouzí. Kolem je teď šťavnatá zeleň. Pracovníci parku si dělají ohýnek a my postupujeme pomalu k řece, kde jsou zaparkované lodě. Čekání nám zpestří přicházející sloni. Na bedrech se jim kymácejí japonští turisté. Sloní přebrodí řeku a pak mizí v džungli na safari. Mě by...

Užijem si Nepál 3 – Busem do Chitwanu

Z Káthmandú do Chitwanu Vstávačka v 5.30. V restauraci stihneme aspoň čaj. Na autobus jdeme pěšky, mělo by to být asi 15 minut od hotelu. Na ulicích je ještě klid, po nočním dešti je vyčištěný i vzduch. Jsme na autobusové „Florenci“. Turistické busy stojí podél silnice a tak se postupně ptáme řidičů, který je ten náš. Jasně, že až ten poslední. Brýlatý chlapík...

Užijem si Nepál 2 – Opičí chrám Swayambhunath

Barevné město Káthmandú První probuzení v Nepálu. Po dobré  snídani vyrážíme za brány hotelu KGH. Už od rána je na ulicích šrumec, jdeme kolem obchůdků s oblečením a vším možný. Tady někde, v jednom z obchodů,  bych měla mít ušitou péřovou bundu. Míry jse posílala z ČR, tak to jsme zvědavá. Je zavřeno a tak se vracíme zpět na hotel, kde máme domluvenou schůzku s...