Domů » Nezařazené

Kategorie - Nezařazené

Kanada, USA 17 – autem, provincie Quebec

Provincie Quebec –  Sherbrooke Jsme jak po flámu, zmrzlé a ne úplně zdravé. No, takhle nemůžeme přijet k tetě! Bereme asi tunu suchého šampónu, vlhčené ubrousky a snažíme se trochu vylepšit. Týdenní spaní v autě se přeci jenom na nás poznamenalo.  Uklízíme i v autě, připravujeme dárky pro naši kanadskou rodinu. Jsme ve východní části a v největší kanadské...

Kanada, USA 15 – autem, Coleman State Park

Mohawk Falls Po nádherném výletě na Table Rock v Bílých horách se vracíme zpět na hlavní silnici. Míjíme odbočku na Mohawk Falls. Jé, vodopády! Sjíždíme na parkoviště, kde jsou samé krásné vozy. Na skále dům, pod ním vodopády, anglický park, prostě nádhera. U jezera stojí velká skupina lidí. Potkáváme starší pár a ptáme se, kde to jsme? Jste na soukromém pozemku a...

Austrálie Taronga ZOO – 10. část

ZOO Taronga  Navštívila jsem mnoho slavných zoologických zahrad, třeba v Praze, Singapuru, San Diegu a Barceloně, ale i několik hodně maličkých, třeba v Aucklandu na Novém Zélandu nebo ve městě Villahermosa v Mexiku. Bohužel jsou na světě i takové, kde o ochraně zvířat a péči o ně nemůže být řeč, což je jednoznačně případ třeba zoo v Caracasu ve Venezuele, kde...

Botanická zahrada Přírodovědecké fakulty UK

Je sobota, jdeme do Botanické zahrady, je tu výstava citrusů. Chladný  zářijový den přeci jenom prohřejí zlatavé paprsky slunce. Den jsme začali na výstavě Františka Kupky ve Valdštejnské jízdárně, dále pak pokračovali zhlédnutím polského romantického filmu Zimna wojna, nabitého elektrizující hudbou a krásou /film oceněný Cenou za nejlepší režii v Cannes/. Botanická...

Pražský orloj

Z krásné výstavy Františka Kupky ve Valdštejnské jízdárně spěcháme na Staroměstské náměstí. Je právě poledne, počasí jak vymalované, dostat se k právě zpřístupněnému orloji není tak jednoduché. Je tu plno. Nově opravený orloj byl spuštěn včera 28. října, v den, kdy započaly oslavy 100 let Československa. Pražský (staroměstský) orloj Opravy orloje trvaly více jak půl...

Skotsko autem za pět dní

Jak to vlastně vzniklo… Navštívit Skotsko jsem měl v plánu už poměrně dlouhou dobu, ale pořád jsem se k tomu nemohl dostat z všelijakých důvodů. Loňský rok se nám to s přítelkyní konečně povedlo! Naše cesta začala v Edinburghu, kam jsme dostali vlakem ze stanice Oxenholme, Lake District (Anglie), kde jsme předchozí tři měsíce žili a pracovali. Z hlavního...

Nehoda na skútru v Thajsku 37.

Když se skútr smýkne Znáte to, jedete si takhle po thajských horách, přemýšlíte nad tím, jak je to všude okolo krásné, a v tom vám přední kolo nepozorovaně vjede do malé dešťové rýhy, kterých je na místních nezpevněných cestách nepočítaně. Je to okamžik. Ani nepostřehnete, co a proč se stalo. Najednou ležíte uprostřed prašné cesty kilometry daleko od civilizace...