Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Portugalsko

Kategorie - Portugalsko

Z Portugalska

Portugalská dovolená

Portugalská dovolená. O tom přece není co psát, říkáte si. Jenže od babičky s dědou už se začaly ozývat věty typu ,,Už se těšíme na přednášku!“ a jestli je tu možnost se tomu vyhnout, jdu do toho, páč mnohem radši píšu než mluvím. Takže babi, tady to je. Pohodlně se usaď, vem si teplý ponožky, uvař si kafíčko a neboj, bude to krátký a žádný zbraně jsem neviděla...

Madeira 2023 – Okolo Santa Cruz 11

Gaula, Gaula… Tak tenhle výlet, nakonec s dobrým koncem, nezačal příliš dobře. Je krásné slunečné počasí. Míša ještě leží marodná a tak procházka podél pobřeží v Santa Cruz vypadá lákavě. Jen skončila dříve než bych si přála, cesta mě najednou „vyplivla“ opět u nadjezdů a podjezdů ER 101. No nic,  tak se holt vrátím. Zčista jasna u mě zastavuje auto, chlapík se...

Madeira 2023 – Funchal tržnice a muzea 10

Hlavní město Madeiry Funchal Funchal – jméno, které hlavnímu městu daly kdysi dávno rostoucí porosty divokého fenyklu – portugalsky funcho. Rostlina je podobná kmínu nebo kopru. Název Funchal se  vyslovuje funšal. Jeho nejcennější partie s původními vavřínovými lesy (Laurissilva) byly roku 1999 zapsány na seznam přírodních památek UNESCO. Hlavní město jsme...

Madeira 2023 – Porto da Cruz 9

Městečko pod Orlí skálou Z levády: Levada Do Castelejo je to z kopce  k pobřeží asi 3 km. Jsme na malém náměstíčku ve stínu velké Orlí skály (Penha de Águia)., v malebném městečku Porto da Cruz. Název městu dal kříž, který v zátoce vztyčili první obyvatelé (porto = přístav, cruz = kříž). Penha de Águia – Orlí skála Skála je výraznou dominantou pobřeží, dostala název...

Madeira 2023 – Levada do Castelejo 8

Porto do Cruz  – Levada do Castelejo Ze Santa Cruz objednáváme opět BOLT a vydáváme se do kopců nad městečkem Porto da Cruz, kde začíná Levada do Castelejo. Jdeme mezi domy s políčky a neskutečnými výhledy na oceán a skálu Penha d’Águia, která dosahuje výšky 580 m.  V některých zahradách už se to  leskne barvami nových květů. Začíná jaro a farmáři...

Madeira 2023 – Nuns Valley 7

Údolí jeptišek Míša už je trochu zdravější a tak dnes pojedeme na půldenní výlet. Cestovní agentuře jsme zaplatily 20 EUR za osobu. Před hotelem nás nabírá malým busem Eduard. Další pasažéři  přistupují ve Funchalu, jsou to Portugalci a Angličané. První zastávka je na Miradouro Pico dos Barcelos. Miradouro Pico dos Barcelos Tato  vyhlídka se nachází v nadmořské výšce...

Madeira 2023 – Santa Cruz 6

Městečko  Santa Cruz  je pomyslnou vstupní branou na Madeiru. V Santa Cruz jsme bydlely a moc se nám tu líbilo. Ubytované jsme byly v příjemném hotelu Vila Galé.   Letiště Aeroporto de Santa Catarina, které  máme na dohled, denně přivítá stovky turistů.  Vlastně je to zážitek pozorovat přistávání letadel přímo z lehátka  nebo z bazénu. Procházkou můžete projít pod...

Madeira 2023 – Leváda da Serra do Faial 5

Machico Je sobota a autobus  ze Santa Cruz do Camacha dnes nejede. Objednáváme tedy BOLT  /Santa Cruz –  Camacha – 11,5 EUR/. Camacha je dost v kopcích, je to samá serpentina a zatáčka. Jsme v centru městečka na náměstí Largo da Achada  a řidič nás vyhazuje u kostelíka,  v nadmořské výšce  cca 700 metrů.  Tady je i konečná autobusů /nejvíce jich v týdnu jezdí...

Madeira 2023 – Tulení doupě Câmara de Lobos 4

Nad oceánem do Funchalu Věčně plným busem z hotelu v Santa Cruz přijíždíme po 9. hodině do Funchalu. Dnes jsme si jako cíl cesty vybraly městečko Camara de Lobos  s výletem nad oceánem zpět do Funchalu.   Stále jsme si nepůjčily auto (někdy by se hodilo) a tak se na centrální promenádě ve Funchale snažíme zjistit, kterým busem by jsme se do Camary dostaly. Po...

Madeira 2023 – Machico 3

Výstup na Pico Do Facho Ráno nastupujeme v Santa Cruz  do „našeho“ autobusu č.113.,  který nás doveze do městečka Machico. Projdeme městečko, navštívíme informační centrum, které se dost těžko hledá /nachází se v parčíku vedle pošty/  a pak jdeme na zdejší raritu „písečnou“  pláž Praia de Machico. Pláže Praia de Machico a Praia de S. Roque...