Kategorie - Rakousko

Příspěvky z Rakouska

Rakousko v létě – Tauplitzalmstrasse

Cesta kolem 6. jezer Na dnešní výlet se moc těšíme. Jedeme k 6. jezerům – Krallersee,  Grosssee, Märchensee, Tauplitzsee  Steirersee, Schwarzensee. K jezerům to je od jezera Grundlsee necelých 20km. Část cesty pak vede po vysokohorské silnici, která začíná v nadmořské výšce 804 m a končí v nadmořské výšce 1586  metrů. Projíždíme mýtnou bránou, tady zaplatíme...

Rakousko v létě – jezera Toplitzsee a Kammersee

Lodí po jezeře a  mlýn Dnešní ráno je slunečné a tak začínáme den parádní koupelí v jezeře Grundsee. Plážičku máme jen pro sebe a  jezero je celé naše. Snídáme venku, povídáme a plánujeme dnešní den.  Přijíždí sympaťáci, Pavla a Michal a několik dalších aut. Kemp je za pár chvil úplně plný. Vyrážíme na procházku k jezerům Toplitzsee a Kammersee. Z osady Gössl, kolem...

Rakousko v létě – Grimming Therme,  Bad Mitterndorf

Den v lázních Ranní probuzení v kempíku, s pohledem na jezero, je opravdu úchvatné. Po nočním dešti dokresluje panoramata jezera a horských velikánů  valící se mlha a mraky. Dáváme si společnou snídani. Výlet do hor odkládáme, na dnes hlásí opět lijáky  /i když to teď vůbec nevypadá/. Před deštěm se s dětmi nemáme moc kam schovat a tak volba padá na celodenní...

Rakousko v létě – jezero Grundlsee

Štýrské moře – Grundlsee Dnes se přesouváme z od krásného jezera Hallstatt o několik kilometrů dále, k jezeru Grundlsee. Ještě ranní koupel, ale jezero je dnes opravdu ledové. V malé pekárně po cestě si dáme skvělou snídani, pokračujeme do městečka Bad Ausee. Bad Ausee V městečku si  uděláme malou zastávku, projdeme přes Mercedes-Brücke – most z roku 2005...

Rakousko v létě – Hallstatt

Kolem jezera Hallstatt na kole První noc u Hallstattského jezera. V noci je všude absolutní klid. Pro snídani zajedu na kole do zdešího supermarketu. Po snídaní se rozhodujeme, že kempu dáme vale a přemisťujeme se jen o nějaké 3 km dále na soukromé parkoviště přímo u jezera. Stát tady můžeme 24 hodin /za 16 EUR/, Trochu máme strach při vjezdu, zda podjedeme s naší...

Rakousko v létě – SALZWELTEN HALLSTATT

Nejstarší solný důl na světě Je první prázdninový den. Kolem 9. hodiny mi zavolá Ajka jestli s ní nechci odjet na týden do Rakouska. Cílem je Hallstattské jezero. /tady už jsme byly jednou během kovidu v roce 2020). Nějaké plány byly, ale tohle je výzva, která se neodmítá. Cestování s Ajčinou dodávkou je vždy dobrodružství. Trvá mi to asi tak půl hodiny a ...

Advent na zámku Hellbrunn – Rakousko

Zámecké vánoce Po zážitku s rakouskými čerty /Krampusáky/ sedáme do linkového autobusu s cílem vrátit se zpět do centra Salcburku. Číslo busu je jiné /myslím 25/ než kterým jsme přijely, ale bus by měl jet na hlavní nádraží. Venku je tma a tak moc nevíme kam jedeme. V každém případě se dostáváme do míst, kde je spousty aut a ulice plné lidí. Jsme u zámku Hellbrunn...

Krampus čerti na lanovce

Rakouští Krampusové Z vánočních trhů se busem přesouváme k proslulé hoře, opředené pověstmi, k hoře Untersberg. Počasí je překrásné a viditelnost skvělá. Tady by měla jet moderní kabinová lanovka, kde se prý každému zatají dech, když uvidí ohromující výhled na celé panorama kolem Salcburku. Lanovka na Untersberg Od roku 1961 přepravuje kabinová lanovka v...

Vánoční trhy Salzburg

Dom a Residenzplatz Přenocovaly jsme v Mnichově. Do Salzburgu to odsud máme 145km po dálnici. Před hranicemi zakupujeme 10 denní dálniční nálepku za 10 EUR. Mlha, která nás z Mnichova doprovází, chvílemi rozkrývá nádherné obrazy panoramat s okolními  jezery nad kterými se tyčí horské velikány. Podařilo se nám zaparkovat v parkovacím domě v centru  hned u starého ...

Vídeň s dětmi – Prater

Na tenhle výlet vyrazilo osm dospívajících holek a tři dospěláci (z toho jeden odvážný chlap), přičemž hlavním cílem výpravy byla návštěva Pratru. V úterý jsme vyjeli před devátou hodinou ranní z Trutnova přímým vlakem Českých drah Krakonoš do Prahy. Tam jsme měli cca hodinku na přestup na vlak RegioJet směřující do Budapešti. Celkem nás při rozpočítání vyšla cesta...