Domů » Všechny destinace » Zahraničí

Kategorie - Zahraničí

Užijem si Nepál 14 – Phaplu

ANUŠKA Loučíme se s Junbesi, přecházíme malou říčku přes most. Tady už na nás čeká  objednaný lokální džíp. Palubní deska našeho řidiče je opravdu neskutečná. Golfový trávník vylepšený barevnými modlitebními artefakty, pověšená spirála, která  nejenom mně  celou cestu brnká na nervy. Salleri Míříme do Salleri, odtud budeme pokračovat do horské vesnice Chhanga, odkud...

Užijem si Nepál 13 –Thupten Choling Monastery

Ája má narozeniny Andrejka přichází celá barevná a rozzářená k nám na pokoj, objímání i slzičky, její přání oslavit narozeniny v Nepálu jsme splnily až po okraj. Jdeme na snídani, kluci přinášejí pugétek modrých kytiček, radost a další slzy k tomu. Happy Birthday milá Ajko. Thuten Choling Monastery Vyrážíme do kláštera, který byl založen tibetskými buddhistickými...

Užijem si Nepál 12 – Junbesi

Pikey Peak trek – z Jasmane do Junbesi Je osm hodin ráno, trochu více odpočatí vyrážíme do Junbesi. Venku je zima, spolu s námi vyráží stádo jaků a rozcházíme se až  pod kopcem. Na rozdíl od jaků my ale jdeme opět nahoru. Po pár minutách mám pocit, že lezu na další Pikey Peak. Ale nahoře se otevírá krajina s nádhernými výhledy na Everest, Lhotce nebo Makalu...

Užijem si Nepál 11 – Pikey Peak 4065 m

Výstup na Pikey Peak V noci si ještě beru paralen a těším se, že si odpočinu a vyspím se. Mám tolik snů! Jeden si živě  pamatuji: Honza mě mimo jiné ve snu pohladil po tváři a řekl mi „ty jsi tak krásná“ a zase zmizel. Úplně mě to probudilo. Je tohle znamení?  Je 4.40 ráno a tak rychle přemýšlím, že bych na tu zatracenou horu měla vylézt. Hlava bolí míň, ale na žádné...

Užijem si Nepál 10 – Pikey Peak trek

Cesta do Base Campu pod Pikey Peak Začátek cesty je pohodový, počasí nám opět přeje a až na všudypřítomný prach je to paráda. Procházíme rododendronovými lesíky  s opět nádhernými vyhlídkami na hory. První zastávka na občerstvení je Bhulbule Lodge   – Hill Top Hotel v 3500 metrů  – chata mezi kopci. Dáváme si čaj, moc  jídla na výběr tady dnes nemají/nemají...

Užijem si Nepál 9 –  Pikey Peak trek

Cesta do Jhapre Cestou z Dhapu máme výhledy na Himaláje jako na dlani. Počasí a nálada je skvělá. Jedině všudypřítomný prach na cestě leze trochu na nervy. Nahoru a dolů, kolem domků,  výhledy do malebné  krajiny, na údolí a himalájské vrcholky, na stovky políček a horské pastviny. Začínající kvetoucí rododendrony /ještě by to chtělo o 14 dní později/ dosahují...

Užijem si Nepál 8 – Pikey Peak trek

Dhap V 6 hodin vyrážíme lokálním  džípem směr Salleri. Cesta do Dhapu, kde je dnešní cíl naší cesty, je náročná. Míjíme vesnice, políčka, řeky. Cestou máme několik zastávek na občerstvení, kávu i oběd a toaletu. V autě je dobrá nálada, „naši“ kluci jsou milí a usměvaví. Po 6 hodinách začínáme stoupat do hor. Úzká silnice, protijedoucí náklaďáky míjíme vždy o  pár...

Užijem si Nepál 7- Káthmandú

Příprava na trek Pikey Peek Budíček je v 6 hodin, výhled z okna na zasněžené hory i jezero je opět  úchvatné.  Recepční na hotelu jsou dost marný, slibovaná snídaně nikde a tak do sebe aspoň kopneme čaj  před dlouhou cestou. Taxik přijel a veze nás na bus. Usedáme do křesel vypadajících velmi pohodlně, ale zdání klame, já se celou cestu sklouzávám dolů po nekonečné...

Užijem si Nepál 6 – Australian camp

Anapurny při východu slunce Dawa celou noc kvůli bolestem břicha nespal, přesto na nás ráno čeká u recepce. Část zavazadel necháváme v hotelu /vrátíme se sem zítra/. Jdeme  na autobus. Zastávka není daleko, nasedáme do lokálního autobusu a vyrážíme. Jedeme po místních komunikací, přes malé vesnice až do Kande. Je krásné počasí a tak již cestou můžeme vidět nádherná...

Užijem si Nepál 5 – Pokhara

Z Chitwanu do Pokhary Ještě stihneme ranní skvělou kávu v pouliční kavárničce v Chitwanu, uděláme pár temp v bazénu a už čeká  jeep, který nás odveze do Pokhary. Cesta je opět z velké části ve výstavbě a zahalená v prachu. Některé úseky  vedou kolem řeky. Zastávku máme u Muglin bridge, pod ním protéká řeka Trishuli. Jsme na hlavní dálnici spojující Kathmandu a...