Natursen Alm – Roter Hahn 6

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » Natursen Alm – Roter Hahn 6

Schwarze Lacken. Od lanovky v Aschbachu jdeme zpět kolem našeho statku Tholer, ale mohly jsme jít rovnou od lanovky. Vyrážíme po červené 27. Nahoru k turistické chatě Naturnser Alm by to mělo být asi 2 hodiny výšlapu s výškovým převýšením kolem 700 metrů. Jdeme převážně lesem , později se nám otvírá pohled na horské masívy. Čím výše stoupáme, tím více sněhu tu je. Často se brodíme v hlubším i tajícím sněhu. Trochu funíme, ale jsme v prvním cíli a to je chata Natursen Alm, ve výšce  1922 metrů.

chata Natursen Alm

Natursen Alm 1922 m

Máme smůlu, sezóna tady začíná až příští týden a tak chata , kde rodina Walz nabízí tradiční pokrmy nám není dopřána. Jako správné Češky, na rozdíl od ostatních turistů, kteří se sem došli nebo se sem vydrápali na kole (vede sem  transalpská stezka pro kola ) ať už normálním nebo s motorovým pohonem, máme sebou nejenom skvělou svačinu, ale také 3 plechovky vychlazené Plzně..  Cyklisté, kteří bez motoru vyšlápli až sem, natěšení na občerstvení, mají takový výraz ve tváři, že jim jedno pivo darujeme. Odměnou nám je taková radost  ve tváři, že nakonec je nám dobře na duši, že jsme vykonaly správný skutek.

Alexa a Štefan, narození v Pustertalu, provozují  chatu od roku 2010. V kuchyni vaří  Alexa mnoho specialit, např krevetový salát s kořením z vlastní zahrady. Tak ochutnáme až příště! Prohlížíme ještě zdejší bivak a pak jdeme  dále.

Červená A9

Pokračujeme po červené A9, kolem jezírka., směr Vigiljoch (zde je lanová dráha a další výchozí bod pro turistické výlety). No, jezírko, spíše napůl zamrzlá a ve sněhu schovaná kaluž.

jezírko nad Natursen Alm

Přecházíme louky plné konikleců, šafránů a dalších alpských bylin střídajících  se s úseky pokrytých sněhovou pokrývkou. Vycházíme z lesa, dole malé jezírko s panoramatem hor. Zaujme mě hlavně stolová hora, která často mizí v oparu. Je dusno, jak před bouřkou, k jezírku seběhnu lehce, horší je to se vydrápat zpět nahoru.

šafrány
koniklce

Pokračujeme kolem velké dřevěné  turistické chaty, ta funguje v sezóně, nyní je ještě zavřená. Jsme u rozcestníku, chceme sestoupit  směrem Aschbach, vedou sem cesty 2. Volíme tu delší kolem Černého jezera. Jdeme kolem kaple sv. Vigilia, která je ve výšce 1750 m. n.m. Tady začínají opět „kýčovité“ fantastické výhledy na hory , kostelíky, pastviny a louky poseté květinami.

kaple sv Viglia

Schwarze Lacken /černé jezero/

Černé jezero Vigiljoch je příjemným krajinným prvkem díky své typické flóře a fauně. Rybník je domovem ryb, žab a dalšího vodního hmyzu. V biotopu lze nalézt také mnoho vážek. Od jezera k nám  to je  ještě asi 50 minut.  Jsme nad statkem Tholer, když začne krápat. Je 18.30,  jsme na terase a nebe ukazuje ty nejúžasnější scenérie měnící se oblohy a úchvatné světlo i blesky a déšť.

směrem k Černému jezeru
k Černému jezeru
Schwarze Lacken

Lanovka Seilbahn Aschbach

Typ lanovky 35-AT, lanovka byla uvedena do provozu v roce 2013. Dolní stanice Rabland se nachází v nadmořské výšce 522 metrů, horní stanice ve výšce 1349 metrů. Lanovka je dlouhá 828 metrů, přepraví 340 osob /hod. Doba jízdy lanovky je 7 minut.

Do Rablandu se dostanete i vlakem: Vinschger: stanice Algund – stanice Rabland.

Seilbahn Aschbach

Lanovka je otevřená po celý rok