Kategorie - Ústecký kraj

Jezero Most v zimě

Kolem jezera Most Je sobota 3.února, místo horské túry, volíme jezero. Počasí má být hodně větrné, ale teplejší. Rychlý nápad a rychlá domluva s holkama, kdo chce dorazit tak  ať přijede na hlavní parkoviště jezera Most, sraz v 11 hodin. Cestou fičí a snad nás to u jezera nesfoukne, chvílemi i trochu prší. Z Prahy k jezeru je to něco málo přes hodinu jízdy. Nakonec...

Moldava

Louky a vodní nádrže Z Dubí jsme si udělaly výlet na Moldavu. Zaparkovaly jsme kousek pod kostelem a vydaly se do kopců a luk nad Moldavou. Taky jsme chvíli bloudily, ale výstup lesem až na rozlehlé louky a pastviny s nekonečnými výhledy do Čech i Německa, nás spolu se slunečními paprsky doslova pohltily. Cestu zpět jsme nakonec našly a přes dřevěný můstek  došly až...

Dlouhý rybník Cínovec

Koupání v říjnu Ubytované jsme v Dubí a do horské osady  Cínovec je to 6 km. Je sice říjen, ale počasí, atakuje letní teploty a tak vyrážíme k rašelinovému jezírku, které se na Cínovci nachází. Rybník  leží ve spodní části Cínovce přímo na hranici mezi Českem a Saskem,  blízko nově opraveného kostela Nanebevzetí Panny Marie s hranolovou věží a štítovou stěnou, který...

Zámek Jezeří – Národní kulturní památka

Zachráněný  poklad – zámek Jezeří Na zámek Jezeří jsme se vrátili přesně po 10. letech. Je 1. října a téměř letní počasí. Naší prohlídku začínáme v zámeckém parku. Park byl místem , které reprezentovalo své majitele, odehrávala se v ní značná část společenského života obyvatel i návštěvníků panského sídla. Sloužila k odpočinku a provozování nejrůznějších her...

Pravčická brána – České Švýcarsko

Mikádo v Českém Švýcarsku Už od rána svítí sluníčko a my vyrážíme z malebné vesničky Jalúvčí /u Děčína/ do Hřenska. Podaří se nám zaparkovat podél silnice u vody a pak už pospícháme na autobus k Informačnímu centru. Nikde nikdo a tak se trochu obáváme, že žádný bus nepojede, ale během minuty je tu!Bus 438,  to máme teda štěstí. Další linka je 438 a od 29.4. přibyla...

Hřensko – brána do Českého Švýcarska

Hřensko Na prodloužený víkend Do českého Švýcarska jsme se moc těšila. Snad i to počasí by mělo být ucházející. Vyrážím z Prahy za deště, do Děčína jsou to necelé 2 hodiny a do Hřenska ještě o 20 minut déle. Je všední den a nikde nikdo. Je otevřeno několik stánků. Odjedu až na nejvzdálenější parkoviště, odkud se turisté vypravují  na Pravčickou bránu a do soutěsek...

Bleší trhy v Málkově u Chomutova

Nedělní Bleší trhy Poutač na Bleší trhy jsme náhodou zahlédly z auta a protože byla neděle a my bleší trhy milujeme, tak jsme se otočily a zaparkovaly před vjezdem. Areál o rozloze 6500 m2 slouží každou neděli živnostníkům a  dalším lidem k prodeji použitého zboží, dále pak farmářských výpěstků a produktů, nebo ručních výrobků. Trh se nachází mezi obcemi...

Jezero Milada

Třetí největší jezero v ČR – jezero Milada  Cestou do Berlína jsme se zastavili už pozdě večer  u  jezera Milada. Potřebovali jsme někde přespat a pokračovat až ráno. Navigace nás dovedla  na parkoviště u elektrárny Trmice, kde stálo několik karavanů. Probuzení a výhled ráno byly famózní. Vaříme si kávu a z postele se kocháme krásným  výhledem  na rozvlněné...

Vodní dílo Kadaň

Přehrada v Kadani Poslední cíl naší procházky v Kadani je Vodní dílo Kadaň. Jdeme po Nábřeží  Maxipsa Fíka až ke krásné cyklistické lávce Vítka Brandy.  Nejdříve vyšplháme do kopce směrem  k františkánskému kostelu Čtrnácti sv. Pomocníků nad přehradou, odtud je krásný výhled na celou vodní plochu i okolní přírodu. Z mostu pak sledujeme mohutný proud vody jak se...