Kategorie - Peru

První hora nad 6000m – Vulkán Chachani

Kdo by se nechtěl vyšplhat až do 6000m? Je zde řídký vzduch a určitě zde sídlí mocní bohové. A jak říká jedno přísloví: „Jeskyně do které se bojíš vejít skrývá poklad, který hledáš.“ Samozřejmě sám a bez pomocí průvodců a nosičů. A proto jsem dojel do Arequipy, města v Peru s hornatým obzorem. Od autobusového nádraží vidím svůj první cíl. Srdce se mi při...

Corpus Cristi – Peru 11

Katolický svátek – Corpus Cristi V Peru je více než 80% katolíků, takže svátek Corpus Christi má obrovský kulturní a náboženský význam. Cusco nebo také Cuzko, které bývalo hlavním městem a středem incké říše. Zakladatelem byl legendární Inka Manco Capac. Cusco je nejstarším dosud obývaným městem Jižní Ameriky. Většinu hlavních ulic lemují masivní incké zdi z...

Puerta Maldonado – Peru 14

Brána do pralesa – Puerta Maldonado Na letiště odjíždíme z hotelu  v 9,30. Z letadla byl báječný výhled na krajinu. Viditelnost skvělá. Let z Cuzca do Puerta Maldonada trval půl hodinky, po příletu nás přivítalo tropické počasí a dusno. Byli jsme téměř na Peruánsko – Bolivijských hranicích. Moje touha, navštívit a alespoň minimálně poznat Amazonii, došla...

Sacsayhuaman – Peru 13

Ve tvaru pumy – Sacsayhuman Sešli jsme se na večeři na nádraží, kde hrála muzika a všichni jsme byli v báječné náladě. Jako by nestačilo, že nás pokousali komáři, některé z nás pokousaly i blechy ve vlaku. Cesta zpět se zdála nekonečná, asi že už byla tma a nebylo na co koukat z vlaku. Mám po těle tak 25 štípanců, kulhám, ale jsem moc šťastná. Spíme zase ve...

Machu Picchu – Peru 12

Konečně Machu Picchu ! 23.5.Nemohla jsem dospat, tak jsem se těšila. Vstala jsem ve 4 ráno, koukala na CNN, seběhla na snídani a zdálo se, že se všichni taky moc těší, plno lidí už snídat začalo. Náš vlak měl vyjíždět z nádraží v 6, 15. Lístky se objednávaly dlouho dopředu a pokud by propadly, máme dost problém. Asi 5 minut před odjezdem vlaku přiběhnul náš dočasný...

Tipon – Peru 10

Cusco Unesco a Tipon Při snídani nám hrála báječná indiánská muzika a tak jsem se domluvila s číšníkem, že mi udělá za 10 dolarů kopii nahrávky. Jdeme do historického centra města, které je na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Na dnešní den jsem si naplánovala prohlídku kostela Santo Dominga. Santo Domingo Původně zde stál incký chrám Slunce Coricancha...

Cusco – Peru 9

Cusco,už brzy Machu Picchu! Budíček v 6 ráno. Mám fialové rty, zdá se, že se tělo špatně prokrvuje. Bude to chtít víc coca – čaje. Hned jsem si ho objednala k snídani a další šálek jsem si dala v recepci. Už jsme na cestě do Cusca. Teď zrovna projíždím městečkem Juliaca. Máme za sebou 60 km.  Hogr říkal, že je to město pašeráků. Puka Pukara Jdeme do muzea. Na...

Jezero Titicaca – Peru 8

Ostrov UROS Je sobota, jedeme se podívat na ostrovy Uros a pak na nějakou pěknou vyhlídku na jezero Titicaca. Před hotelem na nás čekají kola s řidičem. Odvezou nás na loď a pak na ostrov. Jezero je více než 230 km dlouhé a 97 km široké. Leží v oblasti na hranici Peru a Bolívie 3820 m n. m. a je tak nejvýše položeným splavným jezerem na světě. Jezero s průzračně...

Laguna del Indio – Peru 7

S kyslíkovou maskou přes Antiplano Odjíždíme v 7 ráno. Měli jsme si koupit oběd v krabičce na cestu. Nějak jsem to nepochopila a vzala si ho zdarma. Už se stalo, přišla jsem na to až v autobuse. Jedeme do Puna. Zase celý den. Vyjeli jsme  do strašné výšky. Fiona cestuje s kyslíkem. Po cestě zastavujeme na nejvyšším místě Altiplana. Já se cítím dobře. Včera jsem...

Canyon de Colca – Peru 6

Kondor, král andských hor Tak je to tady, budíček ve 4 ráno, je strašná zima a tma. Chudáci v hotelu, museli stávat ještě dříve a udělat nám snídani. Hotel vede jen asi 5 lidí, mají se co ohánět. Máme namířeno do vesnice Chivay (Čibaj), přejíždíme Altiplano 5 800 n.m.v. Jedné  dívce se udělalo zle a zvrací. Musíme často stavět. Špatně zvládá nadmořskou výšku, měla...