Kategorie - Kypr

Kypr 2022 – NP Karpaz

Pláže Karpaz Na  náš poslední  výlet na Kypru se moc těšíme.  Jedeme autem opět s Jirkou. Cílem je Golden beach na poloostrově Karpaz.  Máme několik informací  i doporučení od našich turistů z hotelu, kteří na poloostrově byli před námi.  Cesta by nám měla trvat asi 2 hodiny. Jsme připraveni, že konec ostrova bude pro auto  terénní  jízda. Karpaz Golden  beach  se...

Kypr 2022 –  Bellapais Abbey

Klášter na úpatí hory Opouštíme hrad v Kyrenii a na doporučení  slovenských turistek se přesouváme na  další zajímavou památku,  na jen několik kilometrů  vzdálený klášter  Bellapais Abbey . Bellapais Abbey Klášter se zahradou,   s nádhernými  výhledy na Kyrenii a Středozemní moře,  je malebný. Opatský kostel, průchody  podloubí  s kamenicky řemeslně zdobenými...

Kypr 2022 – Kyrenia

Hrad Kyrenia Do Kyrenie to máme nějakých 80 km autem. Opět jedeme s Jirkou a Kamilou. Podaří se nám zaparkovat kousek od hradu na placeném parkovišti. Do hradu se vstupuje po mostě, který se klene nad příkopem. Tento příkop byl až do 15. století naplněn vodou a zlepšoval tak obranu celého hradu. Dnes je den, kdy vstupy do hradů jsou zdarma, ale  částky za vstupy jsou...

Kypr 2022 – Nikósie

Autem do Nikósie To, že jsme si nepůjčily auto nás trochu omezuje, ale každodenní náhody nám jdou naproti. U snídaně potkáme Jirku, který se právě s Kamilou do Nikósie chystají. Za 15 minut jsme připravené a společně vyrážíme. Nikósie /Lefkósie/  je hlavním městem Kypru. Leží na řece Pedieos, žije zde asi tři stovky tisíc obyvatel a je rozdělená uprostřed hraniční...

Kypr 2022 – Město duchů Famagusta

Varosha –  Maras Po ranní koupeli v doprovodu smečky psů (jsou ale hodní) jdeme prozkoumat okolí za hotelem. Jsme na divoké pláži bez hotelů a bungalovů. Krása! U „hippie“ karavanu se vykoupeme znova v moři a pak se vracíme na hotel. Dnešní plán máme jasný, musíme se vrátit do Farmagusty, tady chceme ještě vidět Maras – město duchů. Máme štěstí, že Věrka...

Kypr 2022 – Famagusta

Stopem do Famagusty Ráno prší, slunce se snaží vyjít za mraky. Dokonce i bouří a blejská. Na pláži je krásné světlo, do moře mě to ale neláká a tak za deště vyzkouším bazén. Voda čisťounká a až na čtyři psy nikde nikdo. Déšť přidává  na intenzitě a psiska leží na kraji. Kudy ven?  Vylézám a psy vyháním, a to moře ještě vyzkouším. Je zakalené, ale teplé. Mešita Osman...

Kypr  2022 –  Zelená linie

Severní Kypr Jsou 4 hodiny ráno, když jdeme na odbavení  v hale č. 1 na pražské Ruzyni. Před námi fronta, každému s doklady kontrolují  kovidové certifikáty.  Letíme se společností Smartwings na Kypr. Nevím, zda se prodejce letenek špatně vyspal, ale v letadle je trochu chaos, všechny dvojice včetně manželských, sedíme rozděleně.  Různě se povyměňujeme  a přesně v 6...

Severní Kypr – srpen 2017 – 2.část

Poloostrov Karpasia a výlet do Nikósie Hned po snídani jsme nasedli znovu do auta. Naším cílem byl poloostrov Karpasia s prý nejkrásnější místní pláží – Golden Beach. Po cestě jsme ještě udělali zastávku u hradu Kantara ležícímu ve výšce 630 metrů nad mořem. Zde král Richard Lví srdce v roce 1191 dopadl svého nepřítele, byzantského vládce Izáka I. Komnena. Cesta byla...

Severní Kypr – srpen 2017 – 1. část

Dovolená na Kypru Severní Kypr je destinace, kam Češi jezdí posledních 4 – 5 let. Je to oblast, která vlastně politicky neexistuje, uznává ji pouze Turecko. Ostatní země uznávají jen jižní část ostrova, která patří Řecku. Sever je určitě mnohem chudší než jih, platy jsou zde cca 4x nižší, než kolik si člověk vydělá po překročení tzv. Zelené linie, tj. na řecké části...