Kategorie - Francie

Příspěvky z Francie

Přechod Pyrenejí s Ifčou – 17. den Pico Taillón

Poslední den v horách Vstáváme lehce před 7h. Čaj vaříme hezky ze spacáčků. Pobalujeme věci a jdeme se rozloučit na Góritz. Na záchodech čistíme zuby. Necháváme batohy venku na lavicích a jdeme dovnitř. Ifča jde doplnit vodu a když se ptá na předpověď, zjišťuje malou drobnost. Včera jsem zapomněla zaplatit za ubytování. Moc se omlouvám a platím 23,50 eur za 1 noc i...

Francie – vinařství Château l’Hospitalet

Vinařská návštěva v   biodynamicky obdělávané vinici Při naší dovolené v oblasti Narbonne, v krásném  letovisku v Jižní Francii, jsme nemohly vynechat návštěvu jedné z překrásných vinic nedaleko Narbonne Plage, na jižním pobřeží  Francie v departmentu Aude,  v regionu Languedoc – Roussillion,  na pobřeží  Středozemního moře. Château l’Hospitale Chateau  se...

Francie – Narbonne Plage

Letovisko v Jižní Francii Toto krásné letovisko  se nachází na jižním pobřeží  Francie v departmentu Aude,  v regionu Languedoc – Roussillion,  na pobřeží  Středozemního moře. Trávila jsem zde týden u kamarádky, která má  v Narbonne Plage domeček.. Bydlí  v kouzelné vilové zástavbě, všude kolem jsou nízké domky  s kvetoucími  zahradami.  K moři  to je  od  ní  asi 5...

Gouffre de l’Oeil Doux – smaragdová propast

Massif  de la Clape – přírodní park Narbonne Dnes jedeme na výlet na kolech. Vyrážíme z malého městečka  Narbonne plage v departmentu Aude. Svačinu i pití máme s sebou. Míjíme Saint-Pierre-La-Mer a pokračujeme kolem pláží a kempů dále až k malé farmě s poníky /PONEY CLUB DE L’OUSTALET, Fleury/. Tady zaparkujeme kola a pak už pokračujeme pěšky  do rezervace  a...

Salin de Gruissan – růžové jezero

Růžové jezero na jihu Francie Návštěvu  „růžového jezera“  jsme spojily nejen s prohlídkou a nákupem soli a výrobků z této oblasti v obchodě Salin de Gruissan, s prohlídkou muzea soli, ale  také s příjemným  posezením v unikátní restauraci na břehu Salin de Gruissan. K jezeru to mámě slabou půlhodinku autem. Mám to štěstí, že má kamarádka má dům v oblasti Narbonne...

Paříž – září 2018 – Versailles a Eifelovka

Snídani jsme si tentokrát daly v Café Blanc přímo v ulici, ve které se nacházel náš hotel – čokoládový croissant a omeleta stály za to (13 EUR/osoba). Autobusem č. 72 jsme se ze zastávky Rivoli – Louvre dostaly za pár minut na zastávku Grand Palais. Odtud byl už výhled na Eifelovku. My jsme se přes most dostaly k Invalidovně na zastávku RER C (3,65 EUR). Zhruba za...

Paříž – září 2018 – Disneyland

Holky dostaly ke 12. narozeninám dárek, po kterém už dlouho toužily – výlet do Disneylandu. Vyrazily jsme tam na 4 dny na konci září. Připojila se k nám ještě kamarádka s dcerou. Z Trutnova jsme vyjížděly ve 12:30 hod. a protože jsme jely ve složení dvě dospělé a tři děti, bylo jasné, že první zastávka bude na dálnici v Mekáči. Odlet s ČSA byl naplánován na 17:35 hod...

La Gacilly, Francie

Město, kde se zrodil Yves Rocher Napadlo vás někdy, jak asi vypadá místo, kde se zrodila světoznámá kosmetická značka Yves Rocher? Mě ne. O kosmetiku se totiž moc nezajímám. Domovem této údajně „bio“, „přírodní“ a samozřejmě také „rostlinné“ kosmetiky je malé městečko La Gacilly, které stojí za návštěvu i když zrovna nebudete chtít nakoupit slevněné produkty značky...

Nantes, Francie

Město luxusních obchodů, pekáren a mechanických strojů Šesté nejlidnatější město Francie se nachází přibližně 50 km od Altlantského oceánu na řece Loira. Historie Nantes sahá do období dávno před náš letopočet, kdy zde žily skupiny Keltů. Od té doby Nantes zažilo období slávy i úpadku. V roce 56 před Kristem zdejší osady obsadil Julius Caesar. Ani vybudování obranné...

Redon a Kanál Nantes – Brest

Město Redon Městečko Redon se nachází přesně na půl cesty mezi hlavním bretaňským městem, Rennes a hlavním správním městem departmentu Pays de la Loire, Nantes. V tichém až spícím městečku v současné době žije okolo 10 000 stálých obyvatel. Ne vždycky byl ale Redon jedním z nevýznamných bretaňských měst. Historie a co vidět První zmínky o Redonu pochází z roku 832...