Kategorie - Holandsko

Příspěvky z Holandska

Keukenhof 2022 – Holandsko

Květinové  šílenství  Keukenhof známý také jako „Zahrada Evropy“, je největším květinovým parkem v Nizozemsku a zároveň i v Evropě. Byl založen v roce 1949 poblíž městečka Lisse v provincii Jižní Holandsko (nizozemsky Zuid-Holland).  Parky a pole plné nádherných jarních květin nás  opět potěší svou krásou. My už jsme nádherné holandské tulipány viděly. Stojí ta za to...

Amsterdam – Pivovar Heineken

Exkurze, kde se můžete stát pivem Heineken V roce 1863 koupil Gerardus Adrian Heineken pivovar založený v 16. století a pivovar tu stojí dodnes. Snad to stihneme, máme už jen dvě hodiny času a tak pospícháme do pivovaru Heineken. Jdeme pěšky,  je to jedna stanice tramvaje od Bazaru ALBERT CUYP MARKT, kde jsme si trochu poshopovaly a také ochutnaly nějaké dobroty...

Holandsko – Amsterdam

Red Light District – nefotit nebo dostanete jednu po čuni! Při naši krátké návštěvě Holandska, jsme v Amsterdamu byli 3x . Už přílet i odlet z mezinárodního a nejníže postaveného letiště na světě Schiphol /4m pod hladinou nedalekého moře/ bylo příjemným zážitkem. V překladu znamená Schiphol hrob lodí. V hloubce pod letištěm se prý nacházejí zbytky válečných...

Holandsko Albert Cuyp Markt

Bazar v Amsterdamu Poslední den v Amsterdamu. Auto jsme vrátili, zavazadla dali do úschovny na hlavním nádraží a letadlo letí až večer. Počasí teda nic moc, zataženo, zima a asi bude slejvák. Dnes se naše výprava rozděluje na dvě části. My s Ajkou milujeme bazary a restaurace a tak zakupujeme jízdenku na tramvaj a hurá do historické čtvrti De Pij. Bazar navštěvují...

Holandsko – větrné mlýny

Noordwijkerhout a Lisse Dnes jsou na plánu populární holandské  větrné mlýny. A tak po deštivé ranní květinové mši  a malé procházce městem Noordwijkerhout, se zastávkou ve Warmondu,  pokračujeme do Lisse odkud pojedeme lodí. Noordwijkerhout Městečko, přezdívané “ Heart of the Bulb“  nás přivítalo nádhernou květinovou výzdobou. Noordwijkerhout se nachází...

Holandsko Warmond

Warmond Kagerplassen Včerejší tulipánové šílenství v Keukenhofu měníme na další holandské lákadlo a tím  jsou větrné mlýny. Prstem zaboříme na mapě do místa, které je jenom pár kilometrů od  našeho ubytování v Noordwijkse.  Navigace nás vede na dálnici a to my nechceme. Díky tomu projíždíme stejnou trasu a město Leiden, odkud pochází malíři Rembrandt a Jan van Goyen...

Holandsko Noordwijkse

Duna and Bulb Region Náš 3. denní výlet do Holandska byl naplánovaný na konec dubna, kdy počasí i holandské květinové orgie by měly být nejkrásnější. Předpověď  ledového a sněhového počasí  při našem odjezdu budila spíše hrůzu a do povoleného letadlového 8.kg zavazadla narvat zimní výbavu nebylo tak jednoduché. Malé auto jsme vyzvedli v půjčovně 300 m od letiště...

Předvánoční Amsterdam

Festival světla, Van Gogh a nejvýše položená houpačka v Evropě Nápad jet na víkend do Amsterodamu byl starý už několik týdnů. Jet v době předvánočním,  mohlo být o to zajímavější. Letadlem jsme z Prahy byli v Amsterodamu za necelé 2 hodiny. První den nám i krásně svítilo sluníčko. Víkend jsme strávili couráním po městě a jeho zákoutích, pluli jsme na lodích po...

Maastricht 5.-8.6.2016

Výlety kolem Maastrichtu Letos jsme poprvé letěly s nízkonákladovou maďarskou leteckou společností Wizzair. Bohužel má tato společnost v ceně jen zavazadlo o mini rozměrech 42 x 32 x 25 cm. Přikoupily jsme proto k letence ještě jeden velký kufr do 23 kg. Také se nám vyplatilo pořídit si roční hromadné členství v jejich klubu za cca 50 EUR – když jsme náklady na...

Rijkmuseum Amsterdam

Místo, kde voní historie . Národní nizozemské muzeum je jakousi Mekkou  umění, řemesel a historie. Najdete zde nejenom  sbírku obrazů z dob Holandského malířství, ale i velkou sbírku asijského umění. V muzeu se nachází nejznámější díla nizozemských mistrů. Své místo zde má například  světoznámý obraz, Rembrandtova Noční hlídka. Muzeum vlastní na jeden milión...