Kategorie - Kuba

KUBA 31 – Sbohem Kubo

Palacio de la Artesanía Dnes byl náš poslední den na Kubě a stále jsme neměly ani jeden dárek. Janka v průvodci objevila, že ve čtvrti Habana Vieja na adrese Cuba č.64 existuje Palacio de la Artesanía, kde prodávají doutníky, rum, kávu, suvenýry, oblečení, parfémy, hudební nástroje, šperky a tradiční kubánské umění. S paní domácí jsme se domluvily, že si u ní necháme...

KUBA 30 – Afrokubánské Santeria

Regla de Ocha Ve všech městech, které jsme s Jankou na Kubě navštívily, jsme si nemohly nevšimnout žen a mužů a černých panenek kompletně oblečených v bílém. Vzdáleně mi to připomínalo náboženství zvané Candomblé, se kterým jsem se setkala v Salvadoru de Bahia v Brazílii a nebyla jsem daleko od pravdy. Kořeny obou náboženství jsou si velice blízké. Santeria...

KUBA 29 – Marina Hemingway

Marina Hemingway – největší jachetní přístav na Kubě Sešly jsme z patra dolů na snídani do bytu k nové paní domácí a stále jsme nebyly rozhodnuté, kam dneska půjdeme. Už v ranních hodinách bylo dusno a vedro a do města se nám nechtělo. Domácí nám poradila, abychom si zajely si do Marina Hemingway, že je tam i pláž vhodná na koupání. Ochotně zavolala svému...

KUBA 28 – Americká výletní loď Adonia v Havaně

Cesta do Havany K ránu nás budil urputný kokrhající kohout a celou noc nás mučil dotěrný komár. Připravily jsme se na náš odjezd do města Santa Clara, odkud budeme pokračovat do Havany. David nám v garáži ještě chtěl něco ukázat a pyšně odkryl svůj poklad. Stařičkou, ale nablýskanou motorku Jawu. Již včera nám ochotně zajistil odvoz na autobusové nádraží a také volal...

KUBA 27 – Cayo Las Brujas

Znova na ostrově čarodějnic Zabalily jsme si věci, že se přesuneme do lepšího pokoje v patře. Jen co jsme otevřely dveře pokoje, hned přiběhl David a vůbec nechtěl slyšet o tom, že bychom něco přenášely, nebo se o něco staraly. Poslal nás na snídani a řekl, že vše bude nachystané, až se vrátíme večer zpět. Auto jsme měly přistavené na 9:15 a odjíždíme, tentokrát...

KUBA 26 – Ostrov Cayo Santa Maria

Na severní pobřeží Kuby do městečka Caibarién Naše hodná paní domácí nám připravila báječnou snídaní a poprvé, za celou dobu co jsme byly na Kubě, jsme ráno dostaly i něco sladkého a jako milé překvapení na nás dokonce čekal dáreček na rozloučenou. Magnety s obrázky Kuby, krásně zabalené a s věnováním. Milá pozornost, až nás to dojalo. Objednaný odvoz z předešlého...

KUBA 25 – Museo de Artes Decorativas

Kubánské umění, Beatles i Jawa Seděly jsme s Jankou v cukrárně nedaleko Vidal Parku a prohlížely průvodce, co bychom ještě ve městě Santa Clara mohly navštívit. Zaujalo nás Museo de Artes Decorativas, ale bylo už 7 večer a předpokládaly jsme, že bude zavřeno. K našemu velkému překvapení zůstalo museum v sobotu otevřené až do 10 hodin. Dvě dámy v recepci nás srdečně...

KUBA 24 – El Che de los Ninos

Socha Che v baretu s hvězdou Janka byla přesvědčená, že někde ve svém průvodci četla o půltunové soše z bronzu, na které Che Guevara drží na rameni dítě. V mém průvodci jsem žádné informace nenašla zřejmě proto, že zde stojí teprve od roku 1998.  Socha s názvem El Che de los Ninos, jejímž autorem je španělský sochař Casto Solano, stála naštěstí jen deset minut chůze...

KUBA 23 – Kubánská revoluce a Molotovovy koktejly

Monumento a la Toma del Tren Blindado Navštívily jsme Monumento a la Toma del Tren Blindado připomínající slavnou bitvu o město Santa Clara, která byla rozhodující akcí kubánské revoluce a pomohla svrhnout diktátora Fulgencia Batistu. Postupně jsme si prošly všechny vagóny, které zůstaly přesně v té samé pozici, jako tomu bylo při vykolejení vlaku. Pancéřované vagony...

KUBA 22 – Santa Clara

Památky ve městě Santa Clara Odvoz a ubytování do města Santa Clara jsme si zajistily s pomocí naší paní domácí. Někomu zavolala a bylo vyřízeno. Na pokoji jsme posnídaly zbytky ještě dovezené z domova a vyhlížely náš odvoz. Kupodivu řidič přijel na minutu přesně. V Trinidadu jsme nabrali do colectiva (neoficiální taxi) dva německé turisty a opět ve staré americkém...