Kategorie - Madeira

Madeira je portugalské souostroví v Atlantském oceánu.

Madeira 2023 – Okolo Santa Cruz 11

Gaula, Gaula… Tak tenhle výlet, nakonec s dobrým koncem, nezačal příliš dobře. Je krásné slunečné počasí. Míša ještě leží marodná a tak procházka podél pobřeží v Santa Cruz vypadá lákavě. Jen skončila dříve než bych si přála, cesta mě najednou „vyplivla“ opět u nadjezdů a podjezdů ER 101. No nic,  tak se holt vrátím. Zčista jasna u mě zastavuje auto, chlapík se...

Madeira 2023 – Funchal tržnice a muzea 10

Hlavní město Madeiry Funchal Funchal – jméno, které hlavnímu městu daly kdysi dávno rostoucí porosty divokého fenyklu – portugalsky funcho. Rostlina je podobná kmínu nebo kopru. Název Funchal se  vyslovuje funšal. Jeho nejcennější partie s původními vavřínovými lesy (Laurissilva) byly roku 1999 zapsány na seznam přírodních památek UNESCO. Hlavní město jsme...

Madeira 2023 – Porto da Cruz 9

Městečko pod Orlí skálou Z levády: Levada Do Castelejo je to z kopce  k pobřeží asi 3 km. Jsme na malém náměstíčku ve stínu velké Orlí skály (Penha de Águia)., v malebném městečku Porto da Cruz. Název městu dal kříž, který v zátoce vztyčili první obyvatelé (porto = přístav, cruz = kříž). Penha de Águia – Orlí skála Skála je výraznou dominantou pobřeží, dostala název...

Madeira 2023 – Levada do Castelejo 8

Porto do Cruz  – Levada do Castelejo Ze Santa Cruz objednáváme opět BOLT a vydáváme se do kopců nad městečkem Porto da Cruz, kde začíná Levada do Castelejo. Jdeme mezi domy s políčky a neskutečnými výhledy na oceán a skálu Penha d’Águia, která dosahuje výšky 580 m.  V některých zahradách už se to  leskne barvami nových květů. Začíná jaro a farmáři...

Madeira 2023 – Nuns Valley 7

Údolí jeptišek Míša už je trochu zdravější a tak dnes pojedeme na půldenní výlet. Cestovní agentuře jsme zaplatily 20 EUR za osobu. Před hotelem nás nabírá malým busem Eduard. Další pasažéři  přistupují ve Funchalu, jsou to Portugalci a Angličané. První zastávka je na Miradouro Pico dos Barcelos. Miradouro Pico dos Barcelos Tato  vyhlídka se nachází v nadmořské výšce...

Madeira 2023 – Santa Cruz 6

Městečko  Santa Cruz  je pomyslnou vstupní branou na Madeiru. V Santa Cruz jsme bydlely a moc se nám tu líbilo. Ubytované jsme byly v příjemném hotelu Vila Galé.   Letiště Aeroporto de Santa Catarina, které  máme na dohled, denně přivítá stovky turistů.  Vlastně je to zážitek pozorovat přistávání letadel přímo z lehátka  nebo z bazénu. Procházkou můžete projít pod...

Madeira 2023 – Leváda da Serra do Faial 5

Machico Je sobota a autobus  ze Santa Cruz do Camacha dnes nejede. Objednáváme tedy BOLT  /Santa Cruz –  Camacha – 11,5 EUR/. Camacha je dost v kopcích, je to samá serpentina a zatáčka. Jsme v centru městečka na náměstí Largo da Achada  a řidič nás vyhazuje u kostelíka,  v nadmořské výšce  cca 700 metrů.  Tady je i konečná autobusů /nejvíce jich v týdnu jezdí...

Madeira 2023 – Tulení doupě Câmara de Lobos 4

Nad oceánem do Funchalu Věčně plným busem z hotelu v Santa Cruz přijíždíme po 9. hodině do Funchalu. Dnes jsme si jako cíl cesty vybraly městečko Camara de Lobos  s výletem nad oceánem zpět do Funchalu.   Stále jsme si nepůjčily auto (někdy by se hodilo) a tak se na centrální promenádě ve Funchale snažíme zjistit, kterým busem by jsme se do Camary dostaly. Po...

Madeira 2023 – Machico 3

Výstup na Pico Do Facho Ráno nastupujeme v Santa Cruz  do „našeho“ autobusu č.113.,  který nás doveze do městečka Machico. Projdeme městečko, navštívíme informační centrum, které se dost těžko hledá /nachází se v parčíku vedle pošty/  a pak jdeme na zdejší raritu „písečnou“  pláž Praia de Machico. Pláže Praia de Machico a Praia de S. Roque...

Madeira 2023 –  Ponta de São Lourenco 2

Busem  na Ponta de São Lourenco Je první březnový den, dnes má být krásně a tak vyrážíme na celodenní výlet  na  poloostrov Ponta de Sao Laurenco. Moc se těším, byla jsem tady více jak před deseti lety a byl to zážitek !Dnes  pojedeme místní dopravou, což není tak úplně jednoduché.  Jezdí zde 3 autobusové společnosti a každá má některou  část ostrova Madeira. Na naší...