Domů » Všechny destinace » Česká republika » Královéhradecký kraj

Kategorie - Královéhradecký kraj

Příspěvky z Královéhradeckého kraje

Vánoce a Silvestr v Krkonoších se psem

Klínovka V Krkonoších jsme už týden, pří příjezdu do Strážného /Strážné Lom/ napadlo tolik sněhu, že jsme musely použít sněhové řetězy a cestou z parkoviště do chalupy jsme se s věcmi bořily po pás do sněhu. Z okna pak bylo vše jak v pohádce a my se těšily na  bílé Vánoce.  Štědrý den a následující dny byly ovšem ve znamení deště a z chalupy se nedalo vylézt. Déšť a...

Strážné v Krkonoších – Dvorská bouda 1313 m.n.m

Výlet na Dvorskou chatu Dušičkové volné dny slibovaly střídavé počasí. Vyšli jsme po 11. hodině ze Strážného lom. Jako cíl jsme si vybrali Friesovy boudy s domácím minipivovarem..  2 kočárky a pes, cesta na horu by měla trvat něco málo přes hodinu. Barvy podzimu a nádherné světlo, které  nasvěcovalo celé panorama Krkonoš a vidět bylo až na Trosky. Jaké bylo naše...

Strážné v Krkonoších – výlety

Bouda Na Pláni a bouda Andula Friesovy boudy Strážné, pokolikáté už tady jsme? Je říjen a stále je co objevovat. Ráno vyvenčit Doctora, sesbírat pár hub, co nám tady Krakonoš nechal. Největší radost pak, asi z krásných křemenáčků. Pak už se podél Klíňáku /Klínový potok/ vydáváme na výlet,  na boudu Na Pláni. Koupání pod jezem přenechávám Áje. Na mě už je to dost...

Na Bufítek ze Strážného – Krkonoše

Chalupa Na Rozcestí v létě Už třetí den leje a Ajka zkouší, zda s ní a naším psem Doctorem nevyrazíme do hor. Já ani Blanka teda nesdílíme její nadšení. Blanka se nakonec obléká a jde, tak co mi zbývá, opravdu nerada, ale jdu taky. Naším cílem by měla být chalupa na rozcestí – Bufítek. Vyrážíme ze Strážného – Lom, který se nachází 2 km od obecního úřadu ve Strážném...

Sněžka v zimě

Sněžka – vydařený výlet Šílený nápad jet na Sněžku Venku mrzne, jako když praští. Jedeme na Sněžku. Tak to asi zmrzneme. Keci v kleci, říká Ajka „mám plnou dodávku zimního oblečení“ Skhoop! Rychle nás teple oblékne do švédských péřových sukní, bund i kabátů a je rozhodnuto! A teď rychle  na lanovku.   A za tohle rozhodnutí jsme Ajce  za pár hodin opravdu vděčné...

Přechod Krkonoš aneb vítání sněhu

Dvoudenní Krkonoše Vyrážíme v sobotu ráno po půl sedmé z domova a jedeme na Budějovickou. Odtud pak společně autobusem vyrážíme do Krkonoš. Doctor v buse obsadí sedačku u okna. Vystupujeme společně v Harrachově. Odtud se dnes přesuneme na Brádlerovy boudy. Letošní přechod Krkonoš aneb vítání sněhu /tradice/ se opravdu naplnil sněhem a v sobotu i sluníčkem. Už se...

Broumov – Hřbitovní kostel P. Marie

Nejstarší celodřevěná sakrální stavba ve Střední  Evropě Nádherný dřevěný kostelík  Panny Marie  jsem navštívila podruhé. Říjnové odpoledne bez lidí a vyprávění milé průvodkyně bylo krásnou tečkou za návštěvou Broumova. Hřbitovní kostel P. Marie byl  založen ve 2. pol. 13. století na místě nejstaršího broumovského kostela postaveného údajně již v roce 1177, znovu...

Lanovkou na Sněžku

Na Sněžku se psem Na návštěvu příbuzných v Krkonoších máme jeden den, jsou prázdniny a tak vymýšlíme jaký výlet by jsme k tomu  stihli. Sněžka, skvělý nápad! Pěšky to nezvládneme  a tak je rozhodnuto. Pojedeme lanovkou. Ráno si přivstaneme a do horského městečka Pec pod Sněžkou,  v nadmořské výšce 750 m n.m. , přijíždíme kolem 9 hodiny. Předpověď počasí na dnes není...

Opevněné Trutnovsko- Stachelberg

V okolí Trutnova je spousta stezek, které vedou kolem opevnění z druhé světové války. Nejznámější z naučné stezky „Opevněné Trutnovsko“ je jistě dělostřelecká tvrz Stachelberg, která byla součástí opevnění proti hitlerovskému Německu. Byla rozestavěna v říjnu 1937 jako největší československá dělostřelecká tvrz. Výstavbu přerušilo podepsání mnichovské dohody a...

Rýchory

Rýchory jsou horský hřeben mezi Žacléřem a Svobodou nad Úpou. Dříve se zde těžilo zlato a stříbro, nyní jsou Rýchory vyhledávaným místem pro pěší i cyklo turistiku. Na vrcholu tohoto hřebenu stojí Rýchorská bouda, odkud je to jen kousek do místního pralesa – Dvorského lesa, který připomíná pohádkovou krajinu. Oblastí Rýchor vede naučná stezka, která začíná právě u...