Domů » Všechny destinace » Česká republika » Královéhradecký kraj

Kategorie - Královéhradecký kraj

Příspěvky z Královéhradeckého kraje

Josefov – Umělecká kolonie Bastion IV

Do Krkonoš vždy jezdíme přes Mladou Boleslav, dnes jsme udělaly výjimku a jedeme přes Hradec Králové. Mně z neznámých důvodů navigace vede jinudy než je logické. Nikam nespěcháme a tak cesta přes malé  vesničky je vlastně velmi příjemná a dobrodružná. I provoz tu je minimální. A pak se začnou dít věci! Josefov Víme, že tu je známá pevnost, ale ta není dnes naším...

Koupaliště na Úpě Jaroměř

Je už dost pozdě večer, když odjíždíme z Josefova, který je kousek od Jaroměře. Neplánovaný výlet se protáhl a my nevíme, kde budeme spát. Díky nápadu dvou mladých lidí, které jsme potkaly, se ocitáme na  koupališti v Jaroměři. Koupaliště na Úpě Nápad spát v chatičce v kempu u řeky Úpy nás nadchnul. Měly jsme vlastně štěstí, protože byla volná jedna poslední, prostě...

Benediktský klášter sv. Václava Broumov

Národní kulturní památka, klášter sv. Václava v Broumově, stojí na nejvyšším ostrohu nedaleko náměstí v Broumově. Klášter vznikl postupnými přestavbami opevněného středověkého objektu (hradu), zejména po požárech v letech 1559.1664 a 1684. Dnešní podoba kláštera je z vrcholně barokní přestavby v letech 1728-33  podle projektu Kiliána Ignáce Dienzehofera, který navrhl...

PORCIUNKULE HOSTINNÉ 2018

Čůrající obři 3.-5.8. Každý rok, první víkend v srpnu si udělejte výlet do krásného malebného městečka Hostinného v Podkrkonoší. Čeká vás třídenní program se spoustou hudby, pouťových atrakcí, dobrého jídla, pití a dalších lákadel.  Nezapomenutelným zážitkem by pro vás mohl být tradiční půlnoční hovor obrů pekaře a řezníka s bílou paní Hostou na městské radnici...

Labská přehrada ke koupání?

Otázku dávám záměrně, polopracovní cesta do Krkonoš měla skončit vykoupáním právě ve zdejší přehradě. Horko, které sužuje celou republiku bylo nesnesitelné. A najednou déšť. Moc jsme se těšily na skvělý zážitek, ale musíme si jej nechat na příště. Musím říci, že v tu chvíli i ten déšť byl báječný. Labská přehrada Špindlerův mlýn Přehrada se nachází na horním toku...

Strážné v Krkonoších

Krátký déšť a duha nás vítaly při vjezdu do Strážného. I jeden prázdninový den strávený u dědy ve Strážném stojí za to. Přijely jsme navečer, horké dny i noci se tady v horách přeci jenom lépe snášejí. Drama zatmění měsíce se také vydařilo. Zatažená obloha se vyjasnila a tak úžasný měsíc jsme měly jako na dlani. V horách se vedro snáší lépe 🙂 Ráno jsme vstaly hodně...

Herní krajina Pecka – Krkonoše

Přírodní hřiště v Krkonoších V červenci 2018 byla kousek nad Portášovými boudami ve Velké Úpě otevřena tzv. Herní krajina Pecka (1.062 m.n.m). Na louce a okraji lesa u horní stanice lanovky vzniklo přírodní hřiště plné dřevěných prolézaček napodobujících zvířecí obyvatele Krkonoš. Některé „sochy“ jsou sice ještě ve fázi dokončování, ale už nyní se děti určitě...

Hrad Kost a okolí

Nikoliv na kopci, jak je v zemích Českých obvyklé, ale na pískovcovém ostrohu mezi dvěma skalnatými údolími byl v první polovině 14. století vystavěn gotický hrad Kost. Najdeme jej v Českém ráji v obci Podkost, nedaleko Sobotky. Hrad Kost Jedná se o nejzachovalejší středověký hrad na našem území. Jeho sláva sice nedosahuje například Karlštejna, nicméně na rozdíl od...

Pivovar Trautenberk v Krkonoších

Je pátek, poledne a my jsme v Krkonoších. Oběd na naší oblíbené Pomezní boudě a pak nějaký krátký výlet do okolí, to byl plán. Hory se připravují na letní sezonu a bouda je zavřená. Ach, jó! Trautenberk – pivo horalů Jdeme zpět na parkoviště a parta motorkářů vchází do z části prosklené budovy před námi. Pivovar Trautenberk, tak jo, zkusíme. Uvnitř prostorné...

Autocamp Slunečná v Krkonoších

Nejsem velkým kempovým nadšencem, přesto se o kempu Slunečná zmíním. Vedro k zalknutí, jedu směrem na Svobodu nad Úpou, na mapě objevuji vodní plochu ve tvaru trojúhelníku. Pocházím nedaleko odtud a o žádné takové vodě nevím. U silnice na malé odbočce parkuje několik aut, tak to by mohlo být ono. Autocamp Slunečná U vstupu je napsáno Autocamp Slunečná. Vcházím do...