Domů » Všechny destinace » Česká republika » Královéhradecký kraj

Kategorie - Královéhradecký kraj

Příspěvky z Královéhradeckého kraje

Benecko – Žalý v zimě

Opustily jsme na chvíli pohádkovou rozhlednu Žalý a protože nám zbylo ještě trochu času, rozhodly jsme se pro krátký výlet zasněženou krajinou na Benecko. Od rozhledny je to k  hotelu Žalý asi 4 km tam a zpět. Nemusíme pospíchat, poslední lanovka do Herlíkovic by měla jet kolem 16 hodiny. Jdeme lesem kolem pomníku padlých. Turistů k naší velké radosti potkáváme...

Skiareál Herlíkovice

Krkonoše hlásí letos obrovskou nadílku sněhu, zima ideální pro zimní sporty a lyžování. Oblíbený a lyžaři hodně navštěvovaný lyžařský areál Herlíkovice leží přibližně tři kilometry od Vrchlabí, na cestě do Špindlerova Mlýna. Jeden skipas do Herlíkovic i na Bubákov, cca 13 km sjezdovek. Skiareál Herlíkovice Moderní zimní středisko s různou náročností sjezdových tratí...

Rozhledna Žalý- Krkonoše

Náš dnešní cíl je rozhledna Žalý. Nápad a počasí, to bylo to nejlepší, co nás tento den mohlo potkat. Po krátké zastávce na Labské přehradě ve Špindlerově Mlýně, parkujme pod lanovkou v Herlíkovicích. Nahoru by měla jet čtyřsedačková lanovka. Vlastní blbostí trochu bloudíme, místo doprava z parkoviště jdeme doleva kolem Labe. Nakonec i tahle procházka je moc fajn...

Skiareál Špindlerův Mlýn

Dnes ve Špindlu! Vyrazit v neděli s kamarády do Špindlu byl nakonec skvělý nápad. V Praze inverze a na horách azuro! Krásně upravené sjezdovky, spousty sněhu a tak je v tuhle chvíli zapomenuto třeba na skvělé lyžování v Itálii. Škoda, že ten den tak rychle utekl a my se vracíme zpět do Prahy. Vytknout je vždy něco (drahé permanentky, hodně lidí, plná parkoviště...

Pec pod Sněžkou

Rekreační a lyžařské horské středisko Vánoční svátky pomalu končí. Jsme v Krkonoších a po všech návštěvách se budeme vracet do Prahy. Cestou z Trutnova do Svobody nad Úpou se začínají hory balit do zlatavých odstínů. Slunce ozařuje sněhové vrcholky. Tady dole pod horami je nevlídno a cesta na vrcholy je tak lákavá. Nejraději by jsme vyrazily třeba až na Sněžku...

Kuks – Vánoční trhy 2018

Vánoční trhy a prohlídky na Kuksu Je neděle 18. listopadu. Míříme do Krkonoš za naší nemocnou maminkou. Venku je vlezlo a na dnes hlásí i první chumelení. V autě je teplíčko.  V rádiu zrovna hlásí, kdo pojedete na vánoční trhy do Kuksu, pro vaše pohodlí a klid raději volte dopravu vlakem. Parkoviště jsou přeplněná! Vánoční trhy, narváno, cože proběhne mi hlavou? Před...

Josefov – Umělecká kolonie Bastion IV

Do Krkonoš vždy jezdíme přes Mladou Boleslav, dnes jsme udělaly výjimku a jedeme přes Hradec Králové. Mně z neznámých důvodů navigace vede jinudy než je logické. Nikam nespěcháme a tak cesta přes malé  vesničky je vlastně velmi příjemná a dobrodružná. I provoz tu je minimální. A pak se začnou dít věci! Josefov Víme, že tu je známá pevnost, ale ta není dnes naším...

Koupaliště na Úpě Jaroměř

Je už dost pozdě večer, když odjíždíme z Josefova, který je kousek od Jaroměře. Neplánovaný výlet se protáhl a my nevíme, kde budeme spát. Díky nápadu dvou mladých lidí, které jsme potkaly, se ocitáme na  koupališti v Jaroměři. Koupaliště na Úpě Nápad spát v chatičce v kempu u řeky Úpy nás nadchnul. Měly jsme vlastně štěstí, protože byla volná jedna poslední, prostě...

Benediktský klášter sv. Václava Broumov

Národní kulturní památka, klášter sv. Václava v Broumově, stojí na nejvyšším ostrohu nedaleko náměstí v Broumově. Klášter vznikl postupnými přestavbami opevněného středověkého objektu (hradu), zejména po požárech v letech 1559.1664 a 1684. Dnešní podoba kláštera je z vrcholně barokní přestavby v letech 1728-33  podle projektu Kiliána Ignáce Dienzehofera, který navrhl...

PORCIUNKULE HOSTINNÉ 2018

Čůrající obři 3.-5.8. Každý rok, první víkend v srpnu si udělejte výlet do krásného malebného městečka Hostinného v Podkrkonoší. Čeká vás třídenní program se spoustou hudby, pouťových atrakcí, dobrého jídla, pití a dalších lákadel.  Nezapomenutelným zážitkem by pro vás mohl být tradiční půlnoční hovor obrů pekaře a řezníka s bílou paní Hostou na městské radnici...