Kategorie - Itálie

Z Itálie

Itálie 9 – Na pizzu a gelato do Trenta

Trento Jsme v Itálii, a tak úžasnou přírodu,  krásné hory a jezera v oblasti Trentino, je dobré si zpříjemnit také skvělým italským vínem, pizzou i vyhlášenou italskou zmrzlinou – gelatem. Opět na doporučení vyzkoušíme opravdu skvělou pizzu v Trentu i gelato poblíž tohoto města. I když jsme tentokrát hodně vynechali italská města a památky, náš  několikadenní výlet...

Itálie 8 – Pevnost Belvedere di Lavarone

Fort Gschwent (Bevedere) Parkujeme na parkovišti u hlavní  silnice kousek od kempu Belvedere. Příjemnou procházkou pak pokračujeme směrem k pevnosti, která je odtud vzdálená necelý kilometr. Cesta je pohodlná, potkáváme i maminky s kočárkem. Celou cestu nás provázejí nádherné výhledy na zčásti zasněžené hory. Pevnost Belvedere di Lavarone Pevnost Belvedere di...

Itálie 7 – Caffetteria Bontadi, Mordi e Fuggi Rovereto

Na dobroty do Rovereta Opět na doporučení zastavujeme v příjemném městě Rovereto, které se nachází v provincii Trentino.  V příjemném italském městě nejdete památky i druhý největší zvon na světě, který se nachází v památníku La Campana della Pace di Rovereto. Jeho váha je 22, 6 tun a je vysoký 3,36 metrů. Viděli jsme největší funkční zvon na světě v barmském...

Itálie 6 – Monte Altissimo a výhled na Lago di Garda

Monte Altissimo Je Velikonoční neděle a tady v Itálii velký svátek. Opravdu máme štěstí na počasí, dnes ještě má být krásně.  Už jsme dnes navštívily hrad Beseno, policejní stanici v Roveretu, Forte Belvedere a jak už je u nás zvykem tak horskou túru necháváme až na pozdní odpoledne. Stejně jako včera vycházíme kolem 16. hodiny. Bocca der Creer Pro nás výchozí bod na...

Itálie 5 – hrad Beseno v Besenellu

Hrad Beseno Po výšlapu na Monte Stivo, ještě stihneme skvělou pizzu v Trentu. Pak už jen najít místo na spaní. Brzy ráno vyrážíme ke hradu Beseno, který je od Trenta vzdálený asi 20 km a od Rovereta nějakých 10 km. Po celou dobu naší návštěvy v oblasti kolem Trenta se tento majestátný hrad pyšní svou krásou na vysoké skále. Castel Beseno Jsme v údolí Vallagarin na...

Itálie 4  – Monte Stivo 2059 m

Hory nikdy nepodceňuj! Hele, já nejsem  ta správná osoba, která tady může popisovat horské túry a dávat rady zkušeným. Přesto, jsem já a má dcera zachraňovala Italské turisty pod vrcholem Monte Stivo. Ráno jsme si užívaly nádherného jezera Tovel a na vrchol Stivo jsme chtěly dojít na západ slunce. Od parkoviště a chaty v Passo Bordala /1250m/ jsme vyšly relativně...

Itálie 3 – Lago (Rosso) di Tovel

Červené jezero Tovel Od krásného jezera Molveno míříme k dalšímu jezeru Tovel. Jedeme severně na Cles a Tuenno. K jezeru vede totiž pouze jediná příjezdová komunikace a to právě od Tuenna. Máme štěstí, po včerejším zátarasu, otvíráme sezónu na jednom z nejkrásnějších a legendami ověnčeném klenotu oblasti Trentino – Lago di Tovel. Přivítání je opravdu famózní, na...

Itálie 1 – Jezero Molveno

Jaro v Dolomitech Plán dnešního odpoledne je dojet k jezeru Molveno, vyjet lanovkou do hor a udělat si procházku na vrchol, odkud bude krásný výhled na zapadající slunce nad jezerem a horami. Lanovku jsme našly hned, ale dnes už podruhé máme smůlu. Lanovka nejezdí. Sezóna začíná zítra, úplně stejně  jako u  jezera Tovel, kde byly zátarasy a  značka se zákazem vjezdu...

Otztalské Alpy v létě 6 – Hochjoch Hospitz a domů

Vzhledem k tomu, že jsme šly celkem brzy spát, budím se brzy. Tak akorát na východ slunce. Ptám se Ifči jestli jde taky, ale nereaguje, tak jí nechávám spát. Obcházím budovu na druhou stranu a na obloze se začínají míchat barvy a malovat nádherné obrazy. Nad vrcholky protějších hor se valí obrovský nadýchaný mrak nasvícený oranžovo růžovým světlem. Přecházím z jedné...

Otztalské Alpy v létě 5 – Branderburger Haus

Vstávám hned jak Ifče zvoní budík a jdu si vyčistit zuby. V místnosti už nikdo není. Všichni vstávali brzy, aby včas vyšli na svou další cestu. Ifča se ještě chvilku válí, ale pak jde taky do koupelny. Mažeme si spálené obličeje Niveou. Dole v místnosti, kde se odkládají boty je malá lednička, ve které na nás čeká talíř se sýrem, šunkou a máslem. Bereme si svůj talíř...