Kategorie - Polsko

Polsko – Vyhlídka na hoře Guzowata

Vyhlídková terasa v  Zálewu Radkowski Naše už tradiční zářijové setkání holek v Božanově, spojené s výlety do okolí se opět vydařilo. Díky krásnému počasí zvítězil výlet k vodní nádrži Radkow – Zalew Radkowski, kde jsme byly naposledy před třemi lety. Umělá vodní nádrž Zalew Radkowski se nachází na severu Stolových hor (Gór Stołowych) při severním úpatí...

Den ve Varšavě

Vezeme Terku na letiště do Varšavy, protože lety z Prahy do Helsinek jsou teď šíleně drahý, vyplatí se to i s benzínem koupit z Varšavy. A jelikož je to pěkná dálka, ve Varšavě jsme nikdy nebyli a ještě je tam Jéňův oblíbený polský pivovar Pinta, spojíme příjemné s užitečným. Po 6 hodinách cesty z Krkonoš konečně vyhazujeme Terku na letišti, loučíme se a...

Wolinský národní park – ZAGRODA POKAZOWA ŽUBRÓW

Stanice zubrů Stanice pro zubry /ZAGRODA POKAZOWA ŽUBRÓW/ se nachází na zelené turistické značce – od centra Międzyzdroje je 1,5 km (30 minut pěší túra). Zabírá 28 hektarů, z nichž bizoni jsou na ploše okolo 20 hektarů, včetně 0,5 ha  zóny pro karanténu. Karanténa je systém organizované kontroly v izolaci tím, že brání šíření nemocí. Do karantény jsou...

Kolobrzeg /Kolberg/, lázně Kolobřeh

Lázně na břehu Baltu, Kolobrzeg  Přímořské letovisko u ústí řeky Parsety. Oblíbené město a rychle rostoucí přístav a také největší lázeňské středisko Kolobrzeg na polském pobřeží Baltského moře. Mikroklima, ve vzduchu nasycené jódem, typické pro pobřežní oblasti s poměrně silnými větry. 12 km dlouhé nádherné pláže, čistý vzduch a rozsáhlé plochy zeleně, cenné...

Polsko – Bukówka

Jeden z posledních letních dnů jsem zahájila docela časně, protože jsem chtěla vidět východ slunce. Pro pozorování začátku nového dne jsem si vybrala rozhlednu Eliška, která se nachází kousek za Trutnovem, hned vedle dělostřelecké pevnosti Stachelberg. Počasí mi přálo a nebe se zabarvilo do nádherné červené barvy, která hřála jako oheň, takže mi ani nebyla zima...

Polský Balt autem 9 – Toruň

Ve městě perníku Naši cestu v Polsku končíme ve městě Toruň. Toto nádherné a historické město, kde se narodil Mikuláš Koperník, jsme navštívily na doporučení  a dobře jsme udělaly. Do města přijíždíme navečer a trochu máme problém s parkováním. Nakonec zastavíme na jednom z placených parkovišť přímo v centru. Hned kousek v indické restauraci si dáme skvělou polévku i...

Wambierzyce (Vambeřice) – poutní místo

Slezský Jeruzalém Naše každoroční setkání spolužaček  ze základky v Hostinném, na chalupě u Milušky  v Božanově, je vždy skvělým místem pro povídání, ale také výchozím místem pro nějaký ten výlet, na  který  se vždy moc těšíme. Nezapomenutelný byl  hlavně ten loni s bouřkou v Broumovských skalách. Malebná vesnice  Božanov se rozprostírá pod horou Koruna  /770 m.n.m/...

Polský Balt autem 8 – Viselská kosa

Na hranicích s Ruskem Rychle pryč z města. Dva dny Gdyně, Sopoty a Gdaňsk  plné turistů,  nám stačily. Do navigace dáváme neznámé místo Piesky. Chtěly jsme náš baltský výlet  skončit na Helské kose, ale poučeny množstvím  turistů na celém Baltu, volíme méně známou destinaci asi 70 km od Gdaňsku. Navigace nás opět zklamala a to tím, že nás vede úplně na druhou stranu...

Polský Balt autem 7- Gdaňsk

Na chvíli  v Gdaňsku Ze Sopot jsme v Gdaňsku za 20 minut. Je večer  a hledat místo na spaní je těžké.  Jsme na parkovišti u parku prezidenta Ronalda Regana  /Park Prezydenta Ronalda Regana/. V noci do 9. hodiny ráno se neplatí. Jsou tu toiky. Z parkoviště se dá dojít na pláž a molo. Molo a pláž  Brezno Jdeme tedy ještě na večerní procházku na molo.  Z parkoviště je...

Polský Balt autem 6 – Sopoty

Přímořské a lázeňské středisko Sopoty Aniž tušíme, jsme za chvíli v Sopotech.  Trojměstí  Gdyně, Soporty  a Gdaňsk na sebe totiž navazují. Máme hlad a moc se nám líbí čínská restaurace , kterou jsme při vjezdu do Sopot zahlédly. Otáčíme auto a za chvíli parkujeme před restaurací Liu Sopot /ul. Al. Niepodległości 924/. My si daly pouze rýži se zeleninou a skvělý Tom...