Kategorie - Polsko

ZOO Wroclaw

Zoo Wroclaw je nejstarší v Polsku a žije zde cca 14 tisíc zvířat (více než tisíc druhů), takže počtem druhů je i největší zoologickou zahradou v Polsku. Byla založená v roce 1865 a pokrývá 33 hektarů. Zaparkovat můžete hned vedle ZOO v podzemních garážích (6,5 zl./hodina). Rodinná vstupenka pro 2 dospělé a 2 děti vyjde na 150 zl., tj. zhruba 900,-Kč. V Zoo jsou...

Polsko – kostel sv. Leonarda UNESCO

Lipnica Murowana Do malebného městečka Lipnica Murowana nedaleko města Bochnia, kde jsme také navštívili známé solné doly a muzeum motýlů, jsme dorazili už téměř za tmy. Na náměstíčku jsme se ocitli někde ve středověku a neměli moc času si jej více prohlédnout, naším cílem byl dřevěný kostel sv. Leonarda. Kostel sv. Leonarda (kościół drewniany św. Leonarda)  Unikátní...

Miedzyzdroje – Wolinský národní park

Pláž a vyhlídka Kawcza Góra Po nečekaném a příjemném západu slunce na molu v Miedzyzdrojích, je ráno zamračené a dost nevlídné. Ale jsme u Baltu, je únor a tak balíme na sebe vrstvy a vyrážíme. Na pláži je mlha a když se nadechnete, to moře voní a znovu říkám, Balt musíte mít rádi.   Východu slunce se nedočkáme, nevadí. Jdeme od mola po pláži. Cestou potkáme...

Wolinský národní park – 1. námořní park Polska

Tyrkysové jezero Naše zimní návštěva Baltského moře v Miedzyzdrojích pokračuje návštěvou Wolinského národního parku. Počasí není úplně ideální, ale neprší ani nesněží a tak jdeme. Tyrkysové jezero je od Miedzyzdrojů vzdálené autem necelou půlhodinu. U jezera je parkoviště a co je hlavní, nikdo tady není!!! Kolem jezera je cesta. Dojdeme na vyhlídku, kde je pěkný...

Polsko Miedzyzdroje v zimě

Molo Je únor, v Praze chumelí a my jedeme na polský Balt. V Miedzyzdrojích  jsme už byli v létě. V letních měsících jsou Miedzyzdroje velmi oblíbeným turistickým cílem  na polském moři a místní molo se stalo jedním z nejoblíbenějších objektů v Polsku. Pozdní odpoledne, studený vítr a Baltské moře, které musíte mít rádi. Překvapuje nás, že přeci jenom pár turistů je...

Polsko – Nová filharmonie Štětín

Vítěz architektonické Ceny Miese van der Roheho 2015 Cestou od polského Baltu jsme zastavili ve Štětíně. Chtěly jsme si prohlédnou město, památky i přístav. Počasí  pro naše plány nemělo pochopení. Zima, vlezlo a zataženo. Nedělní ráno, kdy by bylo lepší zůstat v posteli. Zajímavou stavbu zdejší filharmonie jsme si ale nenechaly ujít. A dobře jsme udělaly! Vítěz...

Wroclaw – Hala století – Unesco

Polská Hala Stulecia Počasí ve Wroclawi  nám při naší návštěvě moc nepřálo, ale vidět halu století jsme přesto chtěli. Už na parkovišti se děly rošády. Začaly přijíždět autobusy i velké množství aut. Rozestavěné stánky kolem a velký úklid dávaly tušit, že se tady připravují na slavnosti spojené s ochutnávkou piv. Unesco Nadchly nás obrovské pergoly  i celá stavba...

Polsko, Bochnia

Chrám sv. Mikuláše Užívám si prohlídku města Bochnia, které  je jedním z nejstarších měst v Malopolsku. Bochnia je  známá jako středisko těžby soli. Chválím se, že jsem se tentokrát nenechala přemluvit na návštěvu solných dolů tady v Bochnii, nic na tom nezměnil ani fakt, že to tam bude úžasné a že jsou doly v UNESCO. Včerejší návštěva solného dolu Wieliczka úplně...

Polsko Trzabiatów

Trzabiatów se znakem slona Po noci strávené v Trzesaczi pokračujeme do města Trzabiatów. Je brzy ráno a město je ještě vylidněné, ideální čas na malou procházku. Městečko  středověkého vzhledu, blízko Baltského moře (9 km), do kterého vtéká řeka Rega, která městem protéká. Ve městě,  osada tady  existovala pravděpodobně již v devátém století, s první písemnou zmínkou...

Dobczyce

Hrad Dobczyce Kazimierz Wielki ve 14. století postavil nad srázem padajícím do řeky Raby /dnes vzedmuté hladinou přehradní nádrže/ gotický hrad. Od východu odděluje ostrožnu od hřebenu mělké sedlo, přes které vedla po mostě přístupová cesta do hradu. Hrad byl postaven na nepravidelném půdorysu a stal se sídlem starostů. Hrad se nacházel v zástavním držení mnoha...