Kategorie - Argentina

Argentina – Argentinská republika, República Argentina. Stát leží na jihu Jižní Ameriky s 4984 km dlouhým pobřežím Atlantiku. Na severu hraničí s Bolívií (832 km) a Paraguayí (1880 km), na východě s Brazílií (1224 km) a Uruguayí (579 km) a na západě s Chile (5150 km). Počet obyvatel přesahuje 40 milionů. Hlavním městem je Buenos Aires.

ACONCAQUA 3 – úspěšná expedice

Aconcaqua- pokoření nejvyšší hory Ameriky Čas nás neúnavne ženie vpred. Nemôžeme strácať ani minutú, a tak si dojmy z výstupu vymieňame až cestou do hlavného mesta. Moja nechuť na ďalší, ešte náročnejší výstup po dvoch dňoch opadá. Nočným autobusom sa premiestňujeme do Argentíny – do mesta Mendóza. Na pobočke Ministerstva turizmu vybavujeme povolenie na vstup...

Argentina, El Calafate – cestopis 9

Ve městě El Calafate. 28.4. Opět vstáváme za rozbřesku. V koupelně jsem se viděla v zrcadle a lekla jsem se sama sebe. V noci se topilo a přesto mi byla zima. Prohřála jsem se horkou vodou ve sprše. Zabalíme a jdeme s Petrem na snídani, kterou nám v recepci připravili už včera večer. V termosce vlažná voda, tvrdá houska a marmeláda. Opravdová snídaně králů, o másle...

Argentina,Cerro Fitz Roy – cestopis 8

Cerro Fitz Roy – kouřící hora   27.4. Ráno při balení se dozvídáme, že právě probíhá kanonizace Jana XXIII. a Jana Pavla II. Zachytit novinky z Vatikánu v Patagonii, je fakt pecka. Protože na chodbě je možné si nabrat horkou vodu do termosky, uděláme si na cestu čaj. Máme v pokoji teplo, teče horká voda a mužeme se vykoupat. V půl 8-mé  jdeme na nádraží a...

Ledovec Perito Moreno

Argentina 7 – II.část, ledovec Perito Moreno – je ledovec v národním parku Los Glaciares v jihozápadní části provincie Santa Cruz v Argentině. Je jednou z nejdůležitějších turistických atrakcí v argentinské Patagonii. Má 30 km na délku a je jedním ze 48 ledovců Jižní Patagonie. Je třetí největší světovou reservou sladké vody.  Ledovec Perito Moreno je...

Argentina, Los Glaciares – cestopis 7

Podzim  v  Národní parku  Los Glaciares   Protože jsme večer ani nevybalili, jen jsme si ráno dali sprchu a odfrčeli na letiště. Cestou jsme viděli bouračku policejního auta o strom. Auto bylo na šrot. Taxikář byl kopie herce Bena Stillea z filmu Fotr je lotr. Policajt řídí dopravu s mobilem a cigaretou v ruce. Odbavili jsme se do El Calafate a jdeme si sníst...

Argentina – cestopis 6

Na skok do Buenos Aires   25.4. Jsme na letišti a jdeme se odbavit na let do Buenos Aires a dále do El Calafate. Bohužel, máme veliké zpoždění a let do EL Calafate už dnes nestihneme. Šli jsme na kávu  před letiště. Docela nás to rozhodilo, protože nám bude chybět jeden den na naší cestě, navíc si budeme muset platit hotel v Buenos Aires, dopravu do centra a...

Argentina – cestopis 5, Vodopády Iguazu

Vodopády Iguazu – Ďáblův chřtán 24.4. Konečně je modré nebe bez mráčků. Jdeme na autobusové nádraží a kupujeme lístky k vodopádům Iguazu z Argentinské strany. Za 30 minut cesty busem platíme 70 ARS. U pokladny  do Parque Nacionál Iguazu chceme platit kartou, ale bohužel, karty neberou. Vedle pokladny je směnárna, ale mají velice nevýhodný kurz. Platíme 170 ARS...

Argentina – cestopis 3

Argentina, Salta – Museo de Argueologia de Alta Montaňa 22.4. Po snídani jsme si uložili bágly v recepci a v průvodci jsme si přečetli o Museo de Argueologia de Alta Montaňa. Otvírací doba v 10am a vstup 10 ARP. Jdeme se sem podívat, ale vše je jinak. Otvírají v 11am a vstup je 40 ARP. Průvodce je jen rok starý. Hned vedle muzea je kavárna RESTO a tak ač bylo...

Argentina – cestopis 2

Kolem řeky Rio Grande k obratníku Kozoroha 21.4. Báječně jsme se vyspali. Hotel je tak dobře řešený, že i když jsme v centru je tu naprosté ticho. Dostali jsme k snídani croissant, kterému se tady říká media luna, džus a kávu, nebo čaj. V 7:15 přijel maličký autobus. Je nás tak patnáct lidí z celého světa. Průvodce je asi bezva chlápek, vypráví celou cestu, ale...

Argentina – cestopis 1

Argentina Salta přílet. 19.4. Původně jsme měli jet do Patagonie a Ohňové země (španělsky: Tierra del Fuego). Cesta byla plánovaná na tři neděle. Janka nakonec nemohla letět a Petr měl dovolenou jen 14 dni. Navíc letíme dost pozdě a na jihu v Ushuaia by stejně už byla dost veliká zima. Petr už v Ohňové zemi byl a tak jsem musela překopat plán cesty. Se slzou v oku...