Kategorie - Dánsko

Na víkend do Kodaně

Dlouho jsme nebyli na společné dovolené, a tak Klárka naplánovala společný výlet do Kodaně. Vyrážíme ve 4 hodiny ráno. Jedeme autem na letiště Václava Havla. Dle navigace „el-e-té-é-í-eš-té-é s háčkem“. Nebereme taxika, Honza chce tentokrát zkusit parkování v areálu letiště. Nepřipravení trochu bloudíme a hledáme, kde se dá stát za cenu na den. Nakonec...

Kodaň cestopis 4

Královský palác Rosenborg Slot Ráno jsme si sbalily věci, odhlásily se na recepci hostelu a zase si daly zavazadla to úschovny u recepce. Zase 30 DKK za jednu skříňku. Dnes jsme měly zámecký den. Nejdříve jsme vyrazily do královského paláce Rosenborg Slot. Prošly jsme pokladnici. Korunovační klenoty byly zajímavým zpestřením. U nás se z výstavy korunovačních klenotů...

Kodaň cestopis 3

Zámek Frederiksborg Slot a Hamletův zámek Kronborg Ráno začalo vtipným zážitkem. Petře spadl do WC mobil a nemohla se domluvit, kdy se potká se svým dánským kámošem Thomasem, protože jí mobil přestal fungovat. Potřebovala na Thomase číslo, tak musela na mail – počítače byly u recepce a k jejich použití Petra potřebovala kartu, co sloužila jako klíč do budovy hostelu...

Kodaň cestopis 2

Parlament Christiansborg Slot v Kodani Dnes jsme se celý den věnovaly prohlídce Kodaně. Naší první zastávkou byl Christiansborg Slot – velký palác, ve kterém sídlí dánský parlament a další vládní úřady. Napřed jsme si prohlédly hlavní nádvoří (dříve cvičiště královské jízdy), potom jsme šly na prohlídku Královských reprezentačních komnat. S kartou byl vstup zdarma...

Kodaň cestopis

Památky v Kodani V jednu květnovou sobotu roku 2009 jsme měly v 6 hodin ráno sraz na tehdy ještě Ruzyňském letišti. Vzhledem k tomu, že jsme všechny měly 10 minut zpoždění, nikdo nemusel čekat na ostatní. Stejně jako při cestě do Dublinu jsme měly všechny stejná trička. V roce 2009 jsme koupily trička s Teribearem, čímž jsme podpořily Nadaci Terezy Maxové. Odlet byl...

Kodaň – Benátky severu.

Do Kodaně jsem letěla jen na jeden den. Odlet z Ruzyně v 7 hodin ráno a návrat v 19 hodin večer. Původně jsem měla v planu navštívit i Malmö, ale už jsem to nestihla. Po příletu jsem si vzala na informacích mapu, na které je přesně zakreslena trasa, kudy se vydat a kde je jaká zajímavost. Trochu jsem tápala, jak se dostat z letiště, ale nakonec jsem se rozhodla pro...

Ishøj, obří trajekt – holky jedou na fotbal do Dánska

Ve 23:00 vyráží slávistický fotbalový tým (starší žákyně a juniorky) autobusem do Dánského města Ishøj na mezinárodní fotbalový turnaj. Po asi 9 hodinové, únavné a namáhavé cestě jsme konečně dorazili do Německého přístavu v Rostocku, kde ještě 2 hodiny čekáme na trajekt. Autobus parkuje uvnitř v trajektu spolu s dalšími autobusy a auty a my se hrneme dlouhou frontou...