Kategorie - Filipíny

Filipíny 6 – Palawan, Sabang

7 divů světa, nejdelší podzemní řeka na světě Aby jste se v pohodě a bez stresu dostali z Port Bartonu zpět na hlavní silnici (a dál na El Nido, nebo zpět do Puerto Princesa), je potřeba minimálně dva dny dopředu objednat autobusové jízdenky. My míříme do Sabangu, tj. zpět na Puerto Princesa a zhruba v polovině cesty u vesnice Salvation, se nacháváme vysadit na...

Filipíny 5 – Palawan, Port Barton

Pekelná jízda do Port Barton Ráno rychlá snídaně, sbalit se a s batohy se přesunout na okraj silnice, kde číhat na vhodný, dálkově vypadající autobus. Asi po půl hodině se zadařilo a jedeme. Na mapě vše vypadalo velice snadno – jedeme po podélné páteřní silnici, v příhodnou dobu vystoupíme na křižovatce odbočující na pobřežní městečko Port Barton, nasedneme na okolo...

Filipíny 4 – Palawan, Batakové

San Rafael a Batakové Cesta do San Rafael trvá dlouho, musíme zpět přes Puerto Princesa a tam na autobusovém nádraží nasednout na dálkový autobus, který míří na severní část ostrova, nejvíce do El Nida. Situace už je jiná, autobus je skoro z půlky obsazený turisty, všichni evidentně míří právě tam. Z PP se na vytížený sever buduje něco jako dálnice a po té teď jedeme...

Filipíny 3 – Palawan, Narra

Kakadu filipínský, Narra Do Narry musíme opět přejet napříč jižní části ostrova, jedeme asi 5 hodin a  stále prší. Najednou jsme v Naře, autobus  jenom přibržďuje, my vyskakujeme a utíkáme se schovat pod nejbližší stříšku. Narra není přímo u moře a my  už napřed plánujeme ubytování v rezortu Macapuna Beach resort. Za skoro 3 denní pobyt v Quezonu jsme potkali jen dva...

Filipíny 2 – Palawan, Quezon

Quezon Naši cestu na jih ostrova začínáme městem Quezon. Je docela problém získat nějaké konkrétní informace, ani místní nic moc nevědí, reakce na našem ubytování byla – a nemáte strach ? Jedná se přitom o zhruba 4 hodinový přesun napříč ostrovem, směrem na jih. V dobrém rozmaru vyrážíme kolem osmé z našeho ubytování a během chvilky se nacpeme do nejbližšího...

Filipíny 1 – Palawan, Puerto Princesa

Palawan, Puerto Princesa S manželkou jsme se rozhodli navštívit  Filipíny  už v roce 2013. Měli jsme na to čas něco málo přes 3 týdny. Procestovali jsme především ostrov Luzon, jeho úžasnou hornatou část a následně, jako několikadenní rekonvalescenci před odletem zpět domů, jsme přeletěli na ostrov Palawan. Ostrov  Palawan Palawan je podlouhlá, střapatá, hornatá a...

Filipíny 8

Jídlo Jídlo na Filipínách skoro vůbec nepálí, což je pro Asii docela netypické. Občas je na stole nějaká pálivější omáčka nebo je na talíři pár čerstvých čili papriček, ale rozhodně to není žádná „síla“. Zvlášť ve srovnání s korejskou kuchyní chyběl té filipínské říz. Většina mas – oblíbené je kuřecí, vepřové i hovězí – je připravena na sladko v barbecue omáčce. Na...

Filipíny 7

Miss ČR 2013. V jednu ráno nás čekalo probuzení a odjezd na sever. Cesta byla naprosto šílená, připomínalo to tankodrom a řidič jel jednoduše jako prase. Za 4,5 hodiny jsme byli v El Nidu a začalo dlouhé hledání ubytování. Řidič se nám sice snažil pomoci, ale bylo moc brzo ráno a všichni ještě spali. Nakonec jsme se nechali vyložit na pláži a začali si ubytování...

Filipíny 6

Ráno mě ve 3.30 hod. vzbudily kapky deště, takže jsem se přesunula do chatičky. Jak se ukázalo, přestalo pršet hned poté, co jsem zalezla. Za další tři hodinky už vstali i všichni ostatní a zašli jsme na snídani. Jirka s Honzou se šli opět potápět, my ostatní se slunili na pláži. V poledne, když se kluci vrátili, jsme si vypůjčili motorky a vyrazili na prozkoumání...

Filipíny 5

Čokoládové hory a kohoutí zápasy. Po snídani, která tentokrát byla součástí ubytování, si naše okleštěná skupinka pronajala opět van, aby projela Bohol znovu za lepšího počasí. Opět jsme navštívili nártouny, i když v menším centru v Corelle. Bylo to tady víc „přírodní“, mají tady prý 10 opiček a každé ráno jim zabere až 3 hodiny, aby je našli. Dnes se jim podařilo...