Domů » Všechny destinace » Česká republika » Olomoucký kraj

Kategorie - Olomoucký kraj

Štědrákova Lhota

Po zelené turistické značce od penzionu Panorama  jdeme na vyhlídku Rovinka. Rozkvetlé louky a pastviny kolem  a  pohled do kraje je opravdu nádherný. Jen chvílemi je potřeba koukat pod nohy. Vedou tady i trasy pro dobytek a tak mlasknutí  by nemuselo býti zrovna výhrou v loterii. Krajinou i okolím jsme nadšeni. Nahoru trvá cesta asi půl hodiny. Zelená značka...

Jeseníky v dubnu 5 – Národní přírodní rezervace Rejvíz

Bublavý pramen u Rejvízu Do Rejvízu je to z Červenohorského sedla 30 minut autem. Počasí se trochu umoudřilo a chvílemi  svítí slunce. Zaparkujeme na parkovišti /kde jsme úplně sami/. Procházkou pak jdeme po žluté turistické značce / trasou  po žluté je možné dojít až na Švýcárnu/. Míjíme odbočku na mechové jezírko, kde jsme byli před lety a jdeme směrem ke studánce...

Jeseníky v dubnu 4 – Rozhledna Zlatý Chlum v mlze

Ani z neděle na pondělí se počasí v Jeseníkách  nezlepšilo. Teď už nemrholí, ale leje jako z konve a mlha by se zase dala krájet. Rychle se s Doctorem vyčůrat a během pár minut jsme jak máčenky. Do 11. hodin vše beze změny. Pak svitne naděje a my vyrážímw směr Jeseník. Neprší, mrholí. Nemůžeme do hor ani do lázní. Uděláme si výlet na rozhlednu (no, nebyl to úplně...

Jeseníky v dubnu 3 – Červenohorské sedlo historie

Psa by ven nevyhnal Předpověď počasí se vyplnila a to doslova. Je neděle ráno a tak i když mrholí jdeme na krátkou procházku tady v Červeném sedle, bude hůř!8 Podle směrovky jdeme směrem na Vřesovou studánku, rádi by jsme došli alespoň k Bílému sloupu. Po pravé straně míjíme a dřevěnou kapličku. Kaplička – Obětem hor Dřevěná kaple na Červenohorském sedle...

Jeseníky v dubnu 2 – Dlouhé stráně

Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně Tanhle div České republiky byl důvodem mé návštěvy Jeseníků teď na jaře. To jsem  ještě netušila, že mé plány se trochu /hodně/změní. Vyjet lanovkou nahoru, pak se posunet busem až pod vodní elektrárnu a zpátky si udělat výlet do Kout. Plán dobrý, ale né v době , kdy není sezóna. Lanovka nejezdí /až od května/, bus nejezdí...

Jeseníky v dubnu 1 – Červenohorské sedlo

Dovolená na Měsíci Původní plán jet  za teplem a sluncem k moři nevyšel a tak volba nakonec padla na Jeseníky. S naším Doctorem máme pronajatý apartmán na týden, možná  za námi v pondělí dorazí i Gabča. Červenohorské sedlo je  oblíbeným lyžařským střediskem na  severní Moravě a v Českém Slezsku v pohoří Hrubý Jeseník. Nachází se ve výši 1013 m na trase významného...

Dalimilova rozhledna

Nově otevřená rozhledna K rozhledně jsme vyrazili před západem slunce a ráno vítali východ slunce.  Výjimečná kamenná rozhledna na vrcholu Větrov /nadmořská výška 918m/ nedaleko chaty Paprsek. Nachází se na  rozmezí Jeseníku a Rychlebských hor  nedaleko Starého Města pod Sněžníkem.  Je  věrnou  replikou  historické rozhledny ze Sněžníku, postavená v historizujícím...

Krásné město Mohelnice

Starobylé město Mohelnice Popsat starobylé město Mohelnici, místo, které je nepřetržitě osídleno již od velkomoravské doby pár slovy, je těžké. Město leží v Olomouckém kraji na obou březích Mírovky. Ze tří stran je obklopené horami – Zábřeská vrchovina, Hrubý Jeseník. Historické centrum města, náměstí s dominantou morového sloupu, propojené zajímavou moderní...

Moravičanské jezero za úplňku

Jezero nás nadchlo hned při příjezdu. Jasně, že se chceme vykoupat. Je tu, ale přírodní rezervace a tak trochu zjišťujeme od zdejších rybářů, jak to tady funguje. Jsme někde v severní části jezera. Vpravo od nás je prostor, kde je zázemí pro sportovní rybolov, jachting i windurfing. Pozemky jsou oplocené a patří zřejmě soukromníkům. My zůstáváme v místě s rybáři...

Petrovy kameny, Švýcárna – Jeseníky 3

Po červené na Švýcárnu a Petrovy kameny Nevím, zda je lepší se zachumlat do peřiny na chatě Barborce nebo vyrazit na Silvestrovský výlet. Nakonec zvítězí radost z toho, že venku krásně nachumelilo a byl by hřích toho nevyužít. Trochu stezku, že nemáme s sebou lyže, brzy rozežene všechna ta krása kolem Pradědu. Chata Švýcárna Prvním cílem je Švýcárna, je těžké...