Kategorie - Čína

Příspěvky z Číny

Čína – Hong Kong, Shenzhen 7

Z posledního dne mám pouze pár postřehů, jinak nám většina tak akorát vystačila na cestu ze Schenzhenu na Hong Kong letiště. Metro v Shenzhenu Metro je tu velmi moderní – prosklené zdi, všude televize a malé displaye nad hlavami, které jeden přes druhý pořvávají upoutávky, nejméně 30% z nich nefunguje a asi je nikdo neopraví. Skrze okna jedoucího metra pouští...

Čína – Hong Kong, Shenzhen 6

Vlakem do Guangzhou 10:00am vlak ze Schenzhenu do Guangzhou. Úplně mrtvý po nedostatečném spánku a vlak začne bombardovat prudký déšť. Za okny vidíme domy, do kterých bychom nikdy nepáchli. Ale nedokážu odhadnout, jaký pocit ze svých bytů mají rezidentni, protože podobné kuriozity: mříže ve vysokých patrech, několik různých klimatizací, pračka na balkóně, prádlo...

Čína – Hong Kong, Shenzhen 5

Pátý den je pro nás většinově business, a proto velkou část z něj nebudu přímo zmiňovat. Tím spíš naservíruju spoustu sekundárních maličkostí. Jsme navlečení v dlouhých kalhotech a košilích ve 40 stupních. Mě osobně ohromuje osobní řidič, přísná etiketa vizitek (kde nám tlumočník připomíná “vizitku v obou rukách, sklonění a nechávejte si ji před sebou složenou na...

Čína – Hong Kong, Shenzhen 4

Pokud se v ubíjejícím sluníčku máte chuť osvěžit, neváhejte a kupujte čínské balené čaje! Já si dal zelený čaj s rakytníkem. Mají skvělou plnou chuť, a to nejsou sladké a ani nahořklé. Koupíte je v každém 7/11 a podobných obchodech. Neonové cedule přesahují do půl silnice Začíná trochu pršet a my se po městě motáme s kufry. Dostáváme se do silnic s největší...

Čína – Hong Kong, Shenzhen 3

Budí mě telefon “Dopravte se ke Convention and Exhibition Centru”. Cestou tramvají si všímáme, že stejná bambusová lešení ze spodních pater vidíme i na vrcholcích mrakodrapů. Oceňujeme mohutné stromy, které poskytují alespoň ňáký vzácný stín. Projíždíme znovu kolem bank a přítel znalý v Číně mě upozorňuje na přítomnost log bank přímo na bankovkách, “tyhle kluci to tu...

Čína – Hong Kong, Shenzhen 2

The Peak Vstáváme v 11:00 a jsme posunutí o 6 hodin. Na ulici nás do obličeje praští prudké slunce a horké navlhlé klima. Jdem po chodníku a nestačíme vstřebávat stimuly – obchody s vonícím čajem, dvoupatrové tramvaje, povalující se kočky. Obchody se vším, kde do sebe prodavači schoulení v rohu cpou rychlé polívky. Bambusová lešení a prádlo na sušáku vlající ve...

Čína – Hong Kong, Shenzhen 1

Přilítáme na letiště Hong Kong v 10 hodin večer. Já, můj táta a dva naši přátelé – sinolog a divadelník a jako druhý král večírků Pascal Belfonte. Taxi Hned se naskýtá první užitečné téma, kterým jsou taxikáři – z letiště jedeme sotva 5 minut a hned se u hotelu dozvídáme, že “only cash”. A tak zbytečně proděláváme čínskou měnu. Všichni taxikáři tady buď...

VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ

Symbol  Číny  Čhang – Čcheng-UNESCO. Čínská zeď patří mezi nejobdivuhodnější a nejdelší  stavby světa a je  každodenním magnetem pro turisty. Délka  zdi je téměř  9 tisíc kilometrů .Výpočty a názory se různí a tak její délka může být i jiná. Zeď se vine od východu Číny po její západní pobřeží. Výška dosahuje až 10 metrů a její šíře je 7-8 metrů. Na některých úsecích...