Kategorie - Nepál

Nepál 20 duben 2023 – Opouštíme Sargamatha NP

Phading Dnes nás čeká cesta z kopce. Naštěstí nejdeme až do Lukly jako většina lidi, máme ještě spousty času, a tak jdeme zase jen do Phadingu, kde byla naše první zastávka. Ono se sice řekne dolů, ale zdání klame. Stejně je to pořad nahoru a dolů, přesně jako tvar nepálské vlajky. Teď už chápu proč vypadá tak jak vypadá, tady nikdo ani netuší, co to je rovina...

Nepál 19 duben 2023 – Zpět v Namche Bazaar a kruh se uzavirá

Úmorná 20km cesta do Namche, která se sice tváři z kopce, ale tak úplně to není.. Ráno poklidně snídáme s českými přáteli a hurá na cestu. Dneska to bude teda pěkně dlouhý. Zase se vracíme zpět do civilizace a taky vegetace. Míjíme vesničky a zase se kocháme krásnou přírodou. Probíráme všechny těžkosti života.  Procházíme vesničkami Pangboche, Deboche. Pozorujeme...

Nepál 18 duben 2023 – Hurá na vrchol Island Peak

Předčasný sestup Budík zvoní přesně o půlnoci. Věci máme všechny nachystaný. Mobil se mi v té zimě moc nedobil a to jsem ho měla ve spacáku i s powerbankou. Neochotně vstávám. Venku mrzne, je úplně jasná obloha  a my jdeme snídat. Na výběr je kaše nebo kaše. Volíme tedy kaši a ještě dostáváme balíček dobrot na cestu. Jsou tam: Cola, bonbon, mix oříšků a sušené ovoce...

Nepál 17 duben 2023 – Jdeme do bejzu pod Island Peakem

Budíky nastavujeme na půlnoc Ráno si dáváme vydatnou snídani. S Mingmou máme venku sraz v 8.30. Venku je bílo, všude pocukrováno čerstvým sněhem. Dawa teď není náš guide a bude prej vše jen pozorovat z povzdálí, ale zodpovědnost za nás už přebírá Mingma. Čekáme venku už asi půl hodinky a Mingma  nikde, zase je nespolehlivej. Dawa už toho má plný zuby a rozhoduje, že...

Napál 16 duben 2023 – Přípravy na Island Peak

Chukung Dnes jen krátká 3 hodinová stoupačka do Chukungu, Mekky Island Peaku. Dawa si vymyká kotník na úplně rovné cestě, a tak zahajujeme první pomoc. Snad to nebude tak zlé. Raději mu vnucuju svoje trekové hůlky, stejně je většinu času nosím na batohu. Cestou potkáváme rodinku jaků včetně malých jačátek, snažíme se je vyfotit co nejblíž, ale zároveň máme dost...

Nepál 15 duben 2023 – Posranej Kala Patthar 5644

Dingboche Dnes vstáváme ve 4 ráno a bez snídaně vyrážíme na lehko na slavný Kala Patthar 5664 m, odkud je úžasný výhled na další vrcholy včetně Everestu. Východ slunce přímo nad Everestem je zážitek, a teď na jaře je to lepší než západ slunce, které zas Everest nádherně nasvítí. Jenže odpoledne bývá zataženo, a tak je tato varianta asi lepší na podzim. Cesta stoupá a...

Nepál 14 duben 2023 – vyrážíme směr Gorek Shep

Konečně v základním táboře pod Everestem Ráno se na pohodu nasnídáme a vyrážíme směr Gorek Shep, dnes budeme spát úplně nejvýš v 5200m n m. Cesta vede přes ledovcové morény, takže i když se to dle itineráře zdá pár výškových metrů, je to pořad nahoru a dolů. Je to úmorné a nekonečné. Avšak krásné počasí, lidi naštěstí tak akorát, tak si to užíváme. Stále okolo...

Nepál 13 duben 2023 – Lobuche 4900 m

Dzongla Lobuche Dnes nás čeká přesun do Lobuche, lehké stoupání přes ledovcové morény. Jak jsem byla včera plná energie tak dneska jsem úplně bez šťávy, asi na mě doléhá náročnost vysoké nadmořské výšky. Ale nic mi není, takže to chce jen opravdu pomalý krok. Dnešní den není kromě nadmořské výšky nikterak náročný. Plazím se jako šnek. Po včerejšku holt potřebuju...

Nepál 12 duben 2023 – Kogma La

Ohm mani padme hum Ranní brzké vstávání před pasem je už samozřejmostí. Na řadu přichází moje oblíbená snídaně, tibetský chleba s vajíčkovou omeletou, která je dnes naprosto výtečná.  Pomalu vyrážíme do sedla. Nahoře by mohl být sníh a tak přibalujeme i nesmeky /Nortshop.cz/, hlavně na sestup dolů, který je z velké části po sněhu. Čeká nás dnes celkem velké stoupání...

Nepál 11 duben 2023 – Dragnag 4700 m

Přes ledovcovou morénu do Dragnag Stávání  je dnes na pohodu, nikam nespěcháme, máme před s sebou jen 3 hodinovou prochajdu přes nejdelší ledovcovou morénu, která má 70 km. My ji ale překračujeme jen na šířku, ne po celé délce, tak to tak náročné nebude.  Honza se probouzí s velkou nevolností. Za to mě už je dneska hej a těším se na krásný a pohodový  den. Honza...